Volkswagen začíná příští týden s testy modifikovaného Pola

Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola
Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 21. srpna 2015 20:11
Sdílej:

Příští týden začnou první testy některých prvků pro novou evoluci Volkswagenu Polo R WRC pro rok 2017. Za volantem nebude sedět nikdo menší než Marcus Grönholm.

Ačkoliv oficiální znění pravidel pro vozy WRC pro rok 2017 a dále bude oznámeno nejdříve až koncem září, tak tými již delší dobu ví, co mohou očekávat. Především v oblasti motoru je směr vývoje jasný. 

Díky restriktoru zvětšenému z 33 na 36 mm by měly 1,6 litrové čtyřválcové turbomotory dosahovat výkonu kolem 380 koní. Žádný z týmů, zdá se, s touto pro diváky atraktivní změnou problémy rovněž nemá. Testy potřebné pro nová pravidla už se začínají rozbíhat. 

Je jasné, že testy na stolici jsou jedna věc a něco jiného jsou testy na uzavřených testovacích tratích. VW tak hodlá motor pro rok 2017 v autě poprvé otestovat již příští týden. Ve Finsku se za volant posadí Marcus Grönholm. 

Auto je v podstatě aktuálním modelem, avšak je na něm několik nových modifikací. Na rychlých tratích severu Evropy dostanou inženýři dobrý obrázek toho, jak se nárůst výkonu projeví na zajížděných časech. 

"Auta budou spektakulárnější a rychlejší, úroveň tak bude ještě vyšší," řekl sportovní šéf VW, Jost Capito. Jeho cílem je samozřejmě získávat další a další vítězství a to i přes vstup velkého rivala pro VW, společnosti Toyota. "Sezona 2017 bude velmi zajímavá. Pět z největších světových výrobců [aut] bude nastupovat ve WRC."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.