Jaro a Erik Melichárekovci sa Rally Košice zúčastnili posledný krát v roku 2013. Vtedy im práve tu prišli, na základe protestu RUFA Sport, o titul Majstrov Slovenska v rally za rok 2013 po súťaži, za zeleným stolom. Do Košíc v tomto roku pochopiteľne cestovali s veľmi zlým pocitom.
Rally súťaž končí až na cieľovej rampe, ba v niektorých prípadoch aj niekoľko hodín po nej. Presne tento pocit už Melichárekovci z minulosti spoznali na vlastnej koži, V tomto roku sa scenár súťaže opakoval, akurát v opačnom garde. Aj teraz sa tu v boji o majstrovský titul na jednej trati stretla dvojica súťažiacich, ktorí si chceli pre seba utrhnúť najväčší kus z porcie bodov, ktoré by ich posunuli bližšie k zisku tohtoročného slovenského majstrovského titulu.
Jednou z dvojice, ktorá v Košiciach o najvyššiu trofej bojovala, bola aj posádka Melico Racing Teamu, bratia Jaroslav a Erik Melichárekovci. Po výbornom výkone, ale ako sme si už mohli v tomto ročníku zvyknúť, aj poriadnej dávke smoly, Jaro s Erikom dojazdili v oboch súťažných dňoch na druhom mieste. Základom úspechu boli nielen veľmi rýchle časy, ale aj víťazstvo v štvorici rýchlostných skúšok. Tento pekný výkon im zároveň vyniesol aj druhé miesto absolútneho poradia na 41. Rally Košice. „Súťaž bola naozaj pekná, ale aj nesmierne náročná a to hlavne z dôvodu vysokých teplôt, ktoré v Košiciach vládli. Nám sa podarilo vyhrať štyri rýchlostné skúšky, ale užili sme si zase aj patričnú dávku smoly, ktorá nás sprevádza celý tento rok,“ opísal košickú súťaž Jaro Melichárek.
Po súťaži, presne v súlade s platnými rally predpismi, Melico Racing Team podal protest na posádku Grzyb – Hundla. Dôvodom boli nepovolené technické úpravy vozidla Ford Fiesta RS WRC. Viac o proteste hovorí Peter Melichárek, manažér Melico Racing Teamu: „Nakoľko sa nám v Košiciach potvrdilo, že tím RUFA Sport s posádkou Grzyb – Hundla používajú nepovolené technické úpravy svojho vozidla, rozhodli sme sa podať proti ich konaniu protest. Po kontrole ich vozidla technický komisári SAMŠ potvrdili nepovolené prvky tlmičov, ktoré zásadne ovplyvňujú jazdné vlastnosti vozidla, Rada športových komisárov 41. Rally Košice na základe tohto zistenia vylúčila danú posádku zo súťaže. Z dôvodu avizovaného odvolania dotknutého tímu, technický komisári zadržali a zapečatili nepovolený diel zo súťažného vozidla, ktorý slúži ako nespochybniteľný dôkaz ich konania. Pred dvoma rokmi sme si práve v Košiciach vyskúšali, aké je to, keď sa o víťazoch rozhoduje nie na trati, ale po súťaži. Okolnosti nám teraz umožnili, aby si aj druhá strana vyskúšala, aké to je prísť o víťazstvo, ale aj majstrovský titul za zeleným stolom.“
41. Rally Košice tak ostala, aspoň zatiaľ, bez víťaza. O tom, kto sa ním nakoniec stane, ale aj kto sa stane Majstrom Slovenska v rally 2015 bude rozhodovať Národný odvolací súd Slovenskej asociácie motoristického športu. O výsledku vás samozrejme budeme informovať.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?