Jaro a Erik Melichárekovci sa Rally Košice zúčastnili posledný krát v roku 2013. Vtedy im práve tu prišli, na základe protestu RUFA Sport, o titul Majstrov Slovenska v rally za rok 2013 po súťaži, za zeleným stolom. Do Košíc v tomto roku pochopiteľne cestovali s veľmi zlým pocitom.
Rally súťaž končí až na cieľovej rampe, ba v niektorých prípadoch aj niekoľko hodín po nej. Presne tento pocit už Melichárekovci z minulosti spoznali na vlastnej koži, V tomto roku sa scenár súťaže opakoval, akurát v opačnom garde. Aj teraz sa tu v boji o majstrovský titul na jednej trati stretla dvojica súťažiacich, ktorí si chceli pre seba utrhnúť najväčší kus z porcie bodov, ktoré by ich posunuli bližšie k zisku tohtoročného slovenského majstrovského titulu.
Jednou z dvojice, ktorá v Košiciach o najvyššiu trofej bojovala, bola aj posádka Melico Racing Teamu, bratia Jaroslav a Erik Melichárekovci. Po výbornom výkone, ale ako sme si už mohli v tomto ročníku zvyknúť, aj poriadnej dávke smoly, Jaro s Erikom dojazdili v oboch súťažných dňoch na druhom mieste. Základom úspechu boli nielen veľmi rýchle časy, ale aj víťazstvo v štvorici rýchlostných skúšok. Tento pekný výkon im zároveň vyniesol aj druhé miesto absolútneho poradia na 41. Rally Košice. „Súťaž bola naozaj pekná, ale aj nesmierne náročná a to hlavne z dôvodu vysokých teplôt, ktoré v Košiciach vládli. Nám sa podarilo vyhrať štyri rýchlostné skúšky, ale užili sme si zase aj patričnú dávku smoly, ktorá nás sprevádza celý tento rok,“ opísal košickú súťaž Jaro Melichárek.
Po súťaži, presne v súlade s platnými rally predpismi, Melico Racing Team podal protest na posádku Grzyb – Hundla. Dôvodom boli nepovolené technické úpravy vozidla Ford Fiesta RS WRC. Viac o proteste hovorí Peter Melichárek, manažér Melico Racing Teamu: „Nakoľko sa nám v Košiciach potvrdilo, že tím RUFA Sport s posádkou Grzyb – Hundla používajú nepovolené technické úpravy svojho vozidla, rozhodli sme sa podať proti ich konaniu protest. Po kontrole ich vozidla technický komisári SAMŠ potvrdili nepovolené prvky tlmičov, ktoré zásadne ovplyvňujú jazdné vlastnosti vozidla, Rada športových komisárov 41. Rally Košice na základe tohto zistenia vylúčila danú posádku zo súťaže. Z dôvodu avizovaného odvolania dotknutého tímu, technický komisári zadržali a zapečatili nepovolený diel zo súťažného vozidla, ktorý slúži ako nespochybniteľný dôkaz ich konania. Pred dvoma rokmi sme si práve v Košiciach vyskúšali, aké je to, keď sa o víťazoch rozhoduje nie na trati, ale po súťaži. Okolnosti nám teraz umožnili, aby si aj druhá strana vyskúšala, aké to je prísť o víťazstvo, ale aj majstrovský titul za zeleným stolom.“
41. Rally Košice tak ostala, aspoň zatiaľ, bez víťaza. O tom, kto sa ním nakoniec stane, ale aj kto sa stane Majstrom Slovenska v rally 2015 bude rozhodovať Národný odvolací súd Slovenskej asociácie motoristického športu. O výsledku vás samozrejme budeme informovať.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.