Jaro a Erik Melichárekovci sa Rally Košice zúčastnili posledný krát v roku 2013. Vtedy im práve tu prišli, na základe protestu RUFA Sport, o titul Majstrov Slovenska v rally za rok 2013 po súťaži, za zeleným stolom. Do Košíc v tomto roku pochopiteľne cestovali s veľmi zlým pocitom.
Rally súťaž končí až na cieľovej rampe, ba v niektorých prípadoch aj niekoľko hodín po nej. Presne tento pocit už Melichárekovci z minulosti spoznali na vlastnej koži, V tomto roku sa scenár súťaže opakoval, akurát v opačnom garde. Aj teraz sa tu v boji o majstrovský titul na jednej trati stretla dvojica súťažiacich, ktorí si chceli pre seba utrhnúť najväčší kus z porcie bodov, ktoré by ich posunuli bližšie k zisku tohtoročného slovenského majstrovského titulu.
Jednou z dvojice, ktorá v Košiciach o najvyššiu trofej bojovala, bola aj posádka Melico Racing Teamu, bratia Jaroslav a Erik Melichárekovci. Po výbornom výkone, ale ako sme si už mohli v tomto ročníku zvyknúť, aj poriadnej dávke smoly, Jaro s Erikom dojazdili v oboch súťažných dňoch na druhom mieste. Základom úspechu boli nielen veľmi rýchle časy, ale aj víťazstvo v štvorici rýchlostných skúšok. Tento pekný výkon im zároveň vyniesol aj druhé miesto absolútneho poradia na 41. Rally Košice. „Súťaž bola naozaj pekná, ale aj nesmierne náročná a to hlavne z dôvodu vysokých teplôt, ktoré v Košiciach vládli. Nám sa podarilo vyhrať štyri rýchlostné skúšky, ale užili sme si zase aj patričnú dávku smoly, ktorá nás sprevádza celý tento rok,“ opísal košickú súťaž Jaro Melichárek.
Po súťaži, presne v súlade s platnými rally predpismi, Melico Racing Team podal protest na posádku Grzyb – Hundla. Dôvodom boli nepovolené technické úpravy vozidla Ford Fiesta RS WRC. Viac o proteste hovorí Peter Melichárek, manažér Melico Racing Teamu: „Nakoľko sa nám v Košiciach potvrdilo, že tím RUFA Sport s posádkou Grzyb – Hundla používajú nepovolené technické úpravy svojho vozidla, rozhodli sme sa podať proti ich konaniu protest. Po kontrole ich vozidla technický komisári SAMŠ potvrdili nepovolené prvky tlmičov, ktoré zásadne ovplyvňujú jazdné vlastnosti vozidla, Rada športových komisárov 41. Rally Košice na základe tohto zistenia vylúčila danú posádku zo súťaže. Z dôvodu avizovaného odvolania dotknutého tímu, technický komisári zadržali a zapečatili nepovolený diel zo súťažného vozidla, ktorý slúži ako nespochybniteľný dôkaz ich konania. Pred dvoma rokmi sme si práve v Košiciach vyskúšali, aké je to, keď sa o víťazoch rozhoduje nie na trati, ale po súťaži. Okolnosti nám teraz umožnili, aby si aj druhá strana vyskúšala, aké to je prísť o víťazstvo, ale aj majstrovský titul za zeleným stolom.“
41. Rally Košice tak ostala, aspoň zatiaľ, bez víťaza. O tom, kto sa ním nakoniec stane, ale aj kto sa stane Majstrom Slovenska v rally 2015 bude rozhodovať Národný odvolací súd Slovenskej asociácie motoristického športu. O výsledku vás samozrejme budeme informovať.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.