Volkswagen obsadil na shakedownu dvě první místa. Nejrychlejšímu Jarimu Mattimu Latvalovi kryl záda jeho značkový kolega, Andreas Mikkelsen. Třetí čas zajel Kris Meeke s Citroënem, který vloni bojoval na této soutěži o vítězství (stejně jako Latvala).
Fin posílen svým vítězstvím doma ve Finsku zajel na 4,6 km dlouhé trati čas, který byl o 0,2s rychlejší než Nora. Tovární jezdec Volkswagenu projel trať v průměrné rychlosti 117 km/h. Nejrychlejší Ford byl na pátém místě Robert Kubica, z Hyundai byl opět nejrychlejší Hayden Paddon (7. místo).
Výsledky shakedownu:01. Jari-Matti Latvala (Volkswagen) - 2:21,4 minut02. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) +0,2 s03. Kris Meeke (Citroën) +0,704. Sebastien Ogier (Volkswagen) +0,805. Robert Kubica (Ford) +1,606. Ott Tänak (Ford) +2,007. Hayden Paddon (Hyundai) +2,208. Dani Sordo (Hyundai) +2,309. Mads Östberg (Citroën) +2,410. Elfyn Evans (Ford) +2,511. Thierry Neuville (Hyundai) +2,912. Stéphane Lefebvre (Citroën) +3,012. Kevin Abbring (Hyundai) +3,913. Martin Prokop (Ford) +4,2
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?