Volkswagen obsadil na shakedownu dvě první místa. Nejrychlejšímu Jarimu Mattimu Latvalovi kryl záda jeho značkový kolega, Andreas Mikkelsen. Třetí čas zajel Kris Meeke s Citroënem, který vloni bojoval na této soutěži o vítězství (stejně jako Latvala).
Fin posílen svým vítězstvím doma ve Finsku zajel na 4,6 km dlouhé trati čas, který byl o 0,2s rychlejší než Nora. Tovární jezdec Volkswagenu projel trať v průměrné rychlosti 117 km/h. Nejrychlejší Ford byl na pátém místě Robert Kubica, z Hyundai byl opět nejrychlejší Hayden Paddon (7. místo).
Výsledky shakedownu:01. Jari-Matti Latvala (Volkswagen) - 2:21,4 minut02. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) +0,2 s03. Kris Meeke (Citroën) +0,704. Sebastien Ogier (Volkswagen) +0,805. Robert Kubica (Ford) +1,606. Ott Tänak (Ford) +2,007. Hayden Paddon (Hyundai) +2,208. Dani Sordo (Hyundai) +2,309. Mads Östberg (Citroën) +2,410. Elfyn Evans (Ford) +2,511. Thierry Neuville (Hyundai) +2,912. Stéphane Lefebvre (Citroën) +3,012. Kevin Abbring (Hyundai) +3,913. Martin Prokop (Ford) +4,2
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?