Piate kolo slovenského rally šampionátu odštartovalo v priebehu uplynulého víkendu v Košiciach. Víťazom dvojdňovej súťaže sa stal jednoznačne slovenský RUFA SPORT Team s poľskou posádkou Grzyb – Hundla a vozidlom Ford Fiesta RS WRC.
Už od štartu 41. Rally Košice sa vedenia v absolútnom poradí ujala posádka Grzegorz Grzyb – Robert Hundla na vozidle Ford Fiesta RS WRC, pričom počas celej súťaže, ktorá v sebe zahŕňala dve samostatne bodované etapy, ale aj jedenásť rýchlostných skúšok pred seba jednoznačne nikoho nepustila. Ak pridáme takmer polovicu vyhratých rýchlostných skúšok, je jasné, že na cieľovej rampe stáli Grzegorz s Robertom ako absolútni víťazi 41. Rally Košice. „Prišli sme sem s cieľom vybojovať nielen piaty titul Majstrov Slovenska v rally, ale aj vyhrať Rally Košice ako celok a to sa nám podarilo. Získali sme šesťdesiat bodov do priebežného bodovania, čo z nás už dnes robí absolútnych majstrov Slovenska pred záverečnou Rally Tríbeč. Bola to krásna súťaž s nádhernými rýchlostnými skúškami a dobrou atmosférou. Všetko fungovalo tak, ako sme chceli a my sa spoločne veľmi tešíme z absolútneho víťazstva v Košiciach,“ opísal svoje pocity na cieľovej rampe Grzegorz Grzyb, jazdec RUFA SPORT Teamu.
Spokojný s výkonom posádky bol aj manažér RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman: „Naša posádka opäť, vo veľmi silnej medzinárodnej konkurencii dokázala, že je najrýchlejšia. V cieli sme mali náskok viac ako pol minúty, zároveň sme získali po oba dva súťažné dni plný počet bodov, ktoré nám už v predstihu zabezpečujú piaty titul absolútnych Majstrov Slovenska v rally. Grzegorz s Robertom opäť dokázali, že pokiaľ technika funguje, nemajú na Slovensku konkurenciu. Ďakujem nielen posádke, ale aj partnerom tímu, či mechanikom Wevers Motorsport za špičkovú podporu a prípravu vozidla Ford Fiesta RS WRC.“
Avšak z košického víťazstva, ale aj zisku titulu absolútnych slovenských majstrov sa však RUFA SPORT Team a jeho posádka tešili iba chvíľu. „ Posádka št. č. 3, Melico Racing Team (počas sezóny stále za nami), podala na vozidlo nášho tímu Ford Fiesta RS WRC, servisované Wevers Motorsport protest a naša posádka bola zo súťaže 41. Rally Košice vylúčená. Proti tomuto rozhodnutiu podal RUFA SPORT Team v zmysle platných predpisov okamžite odvolanie. O konečnom výsledku 41. Rally Košice, bude teda na žiadosť RUFA SPORT Teamu rozhodovať Národný odvolací súd Slovenskej asociácie motoristického športu a o jeho výsledku, nech dopadne akokoľvek, vás budeme samozrejme informovať,“ doplnil Ľubomír Kleman.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.