Piate kolo slovenského rally šampionátu odštartovalo v priebehu uplynulého víkendu v Košiciach. Víťazom dvojdňovej súťaže sa stal jednoznačne slovenský RUFA SPORT Team s poľskou posádkou Grzyb – Hundla a vozidlom Ford Fiesta RS WRC.
Už od štartu 41. Rally Košice sa vedenia v absolútnom poradí ujala posádka Grzegorz Grzyb – Robert Hundla na vozidle Ford Fiesta RS WRC, pričom počas celej súťaže, ktorá v sebe zahŕňala dve samostatne bodované etapy, ale aj jedenásť rýchlostných skúšok pred seba jednoznačne nikoho nepustila. Ak pridáme takmer polovicu vyhratých rýchlostných skúšok, je jasné, že na cieľovej rampe stáli Grzegorz s Robertom ako absolútni víťazi 41. Rally Košice. „Prišli sme sem s cieľom vybojovať nielen piaty titul Majstrov Slovenska v rally, ale aj vyhrať Rally Košice ako celok a to sa nám podarilo. Získali sme šesťdesiat bodov do priebežného bodovania, čo z nás už dnes robí absolútnych majstrov Slovenska pred záverečnou Rally Tríbeč. Bola to krásna súťaž s nádhernými rýchlostnými skúškami a dobrou atmosférou. Všetko fungovalo tak, ako sme chceli a my sa spoločne veľmi tešíme z absolútneho víťazstva v Košiciach,“ opísal svoje pocity na cieľovej rampe Grzegorz Grzyb, jazdec RUFA SPORT Teamu.
Spokojný s výkonom posádky bol aj manažér RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman: „Naša posádka opäť, vo veľmi silnej medzinárodnej konkurencii dokázala, že je najrýchlejšia. V cieli sme mali náskok viac ako pol minúty, zároveň sme získali po oba dva súťažné dni plný počet bodov, ktoré nám už v predstihu zabezpečujú piaty titul absolútnych Majstrov Slovenska v rally. Grzegorz s Robertom opäť dokázali, že pokiaľ technika funguje, nemajú na Slovensku konkurenciu. Ďakujem nielen posádke, ale aj partnerom tímu, či mechanikom Wevers Motorsport za špičkovú podporu a prípravu vozidla Ford Fiesta RS WRC.“
Avšak z košického víťazstva, ale aj zisku titulu absolútnych slovenských majstrov sa však RUFA SPORT Team a jeho posádka tešili iba chvíľu. „ Posádka št. č. 3, Melico Racing Team (počas sezóny stále za nami), podala na vozidlo nášho tímu Ford Fiesta RS WRC, servisované Wevers Motorsport protest a naša posádka bola zo súťaže 41. Rally Košice vylúčená. Proti tomuto rozhodnutiu podal RUFA SPORT Team v zmysle platných predpisov okamžite odvolanie. O konečnom výsledku 41. Rally Košice, bude teda na žiadosť RUFA SPORT Teamu rozhodovať Národný odvolací súd Slovenskej asociácie motoristického športu a o jeho výsledku, nech dopadne akokoľvek, vás budeme samozrejme informovať,“ doplnil Ľubomír Kleman.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?