Čínu čeká tento měsíc klíčový test - na jejím území se totiž pojede kandidátský podnik WRC, který je nezbytný pro uspořádání soutěže MS.
FIA i promotér WRC by chtěli do kalendáře WRC 2016 zařadit soutěž v Číně. Proto se v srpnu jedna z místních soutěží odjede jako kandidátský podnik. Zástupci FIA si pomocí této soutěže ověří, jestli jsou zdejší standardy na tak vysoké úrovni, aby bylo možné v Číně uspořádat soutěž MS.
Zástupce promotéra WRC, Oliver Ciesla, k tomu říká: "Pojede se soutěž, která bude monitorovaná. Potřebujeme si ojistit, jestli má kvality, které potřebujeme. Uspořádání [podniku] nám umožní zjistit, jestli naplňuje [soutěž] naše kritéria a dostaneme obrázek."
Ciesta však odmítl potvrdit, jestli tím kandidátským podnikem bude soutěž s centrem v Pekingu, která se jede jako další díl tamějšího šampionátu. "Jsme optimisté, že stihneme shlednout takovýto podnik ještě před dalším jednáním World Motor Sport Council," dodal Ciesla. Toto jednání bude 30. září.
Michele Mouton, manažerka WRC, k tomu dodala: "Ohledně Číny budeme něco vědět brzy. Musíme to udělat rychle, protože kalendář bude představen v září."
Čína se jela v MS jenom jednou, v roce 1999, a z vítězství se radoval Didier Auriol s Toyotou Corolla WRC. Už se také vyrojily spekulace, kterou soutěž by Čína v kalendáři nahradila - mluví se o Korsice, Německu nebo Portugalsku. Zprvu zazněl také Wales, ale tamní pořadatelé si již zajistili finanční krytí pro svůj podnik.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?