Čínu čeká tento měsíc klíčový test - na jejím území se totiž pojede kandidátský podnik WRC, který je nezbytný pro uspořádání soutěže MS.
FIA i promotér WRC by chtěli do kalendáře WRC 2016 zařadit soutěž v Číně. Proto se v srpnu jedna z místních soutěží odjede jako kandidátský podnik. Zástupci FIA si pomocí této soutěže ověří, jestli jsou zdejší standardy na tak vysoké úrovni, aby bylo možné v Číně uspořádat soutěž MS.
Zástupce promotéra WRC, Oliver Ciesla, k tomu říká: "Pojede se soutěž, která bude monitorovaná. Potřebujeme si ojistit, jestli má kvality, které potřebujeme. Uspořádání [podniku] nám umožní zjistit, jestli naplňuje [soutěž] naše kritéria a dostaneme obrázek."
Ciesta však odmítl potvrdit, jestli tím kandidátským podnikem bude soutěž s centrem v Pekingu, která se jede jako další díl tamějšího šampionátu. "Jsme optimisté, že stihneme shlednout takovýto podnik ještě před dalším jednáním World Motor Sport Council," dodal Ciesla. Toto jednání bude 30. září.
Michele Mouton, manažerka WRC, k tomu dodala: "Ohledně Číny budeme něco vědět brzy. Musíme to udělat rychle, protože kalendář bude představen v září."
Čína se jela v MS jenom jednou, v roce 1999, a z vítězství se radoval Didier Auriol s Toyotou Corolla WRC. Už se také vyrojily spekulace, kterou soutěž by Čína v kalendáři nahradila - mluví se o Korsice, Německu nebo Portugalsku. Zprvu zazněl také Wales, ale tamní pořadatelé si již zajistili finanční krytí pro svůj podnik.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?