Tovární tým Hyundai se rozhodl pro soutěž v Austrálii k výměně na pozici druhého jezdce továrního týmu. Dani Sordo uvolní své místo Haydenovi Paddonovi, který má s touto specifickou šotolinovou soutěží více zkušeností (vloni ji jel s i20 WRC).
"Pečlivě jsme o tomto kroku uvažovali a došli jsme k závěru, že pro tuto jedinou soutěž změníme jezdecké obsazení v našem týmu. Hayden nás z toho důvodu může lépe podpořit v boji o titul vicemistrů mezi výrobci. Hayden tuto soutěž dobře zná a jeho poslední výkony na šotolině ukázaly, že nám může pomoci," říká týmový šéf, Michel Nandan.
Dani Sordo jel v Austrálii naposledy v roce 2009, v roce 2010 se jelo na Novém Zélandu. Tým MINI (2011-2012) soutěž v Austrálii nejel nikdy, u Citroënu (2013) dostal šanci Meeke a vloni u Hyundai jel jako dvojka na této soutěži Chris Atkinson. Navíc se soutěž v roce 2009 a v roce 2015 jede na úplně jiných místech.
Na Korsice už bude Španěl zpět na svém místě. I přes tyto zřejmé důvody je to ale podle 'zlých jazyků' první náznak možné změny u továrního Hyundai v roce 2016. "Dani v posledních letech v Austrálii nejel a soutěž s centrem v Coffs Harbour nezná. Nemá tedy potřebné zkušenosti. Na Korsice bude ale zpět ve svém autě se startovním číslem 8," dodal ještě šéf týmu.
"Jsem moc rád, že mi tým věří. Ale vlastně se pro mě mění jenom startovní číslo [8 pro Paddona, 20 pro Sorda]. Na tuto soutěž se budu připravovat stejně jako na jakoukoliv jinou. Těším mě, že budu moci zabojovat o body pro tým," říká Hayden Paddon.
"V týmu jsme o tom po Rally Finland mluvili. Vím, že musíme všichni táhnout za jeden provaz a hlavním cílem je nejlepší možný výsledek mezi týmy. Těším se, až poznám tyto nové zkoušky a opět pojedu zdejší spcifickou soutěž," okomentoval rozhodnutí týmu Dani Sordo.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?