Tovární tým Hyundai se rozhodl pro soutěž v Austrálii k výměně na pozici druhého jezdce továrního týmu. Dani Sordo uvolní své místo Haydenovi Paddonovi, který má s touto specifickou šotolinovou soutěží více zkušeností (vloni ji jel s i20 WRC).
"Pečlivě jsme o tomto kroku uvažovali a došli jsme k závěru, že pro tuto jedinou soutěž změníme jezdecké obsazení v našem týmu. Hayden nás z toho důvodu může lépe podpořit v boji o titul vicemistrů mezi výrobci. Hayden tuto soutěž dobře zná a jeho poslední výkony na šotolině ukázaly, že nám může pomoci," říká týmový šéf, Michel Nandan.
Dani Sordo jel v Austrálii naposledy v roce 2009, v roce 2010 se jelo na Novém Zélandu. Tým MINI (2011-2012) soutěž v Austrálii nejel nikdy, u Citroënu (2013) dostal šanci Meeke a vloni u Hyundai jel jako dvojka na této soutěži Chris Atkinson. Navíc se soutěž v roce 2009 a v roce 2015 jede na úplně jiných místech.
Na Korsice už bude Španěl zpět na svém místě. I přes tyto zřejmé důvody je to ale podle 'zlých jazyků' první náznak možné změny u továrního Hyundai v roce 2016. "Dani v posledních letech v Austrálii nejel a soutěž s centrem v Coffs Harbour nezná. Nemá tedy potřebné zkušenosti. Na Korsice bude ale zpět ve svém autě se startovním číslem 8," dodal ještě šéf týmu.
"Jsem moc rád, že mi tým věří. Ale vlastně se pro mě mění jenom startovní číslo [8 pro Paddona, 20 pro Sorda]. Na tuto soutěž se budu připravovat stejně jako na jakoukoliv jinou. Těším mě, že budu moci zabojovat o body pro tým," říká Hayden Paddon.
"V týmu jsme o tom po Rally Finland mluvili. Vím, že musíme všichni táhnout za jeden provaz a hlavním cílem je nejlepší možný výsledek mezi týmy. Těším se, až poznám tyto nové zkoušky a opět pojedu zdejší spcifickou soutěž," okomentoval rozhodnutí týmu Dani Sordo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.