Šéf továrního týmu Citroën, Yves Matton, po nepovedeném vystoupení Krise Meekea ve Finsku nebude tentokrát kritizovat svého svěřence, jako tomu bylo v Polsku. Teď naopak počká další dvě soutěže s verdiktem.
Meeke držel ve Finsku skvělou třetí příčku, jenže v sobotu ráno havaroval. Pro něj jde o třetí havárii na třetí soutěži po sobě, navíc v době, kdy potřebuje týmu ukázat, že by si jej měl ponechat i pro příští rok.
Yves Matton, šéf továrního týmu, však po Finsku odmítá, že to byla pověstná poslední kapka. S hodnocením počká další dvě soutěže. Oběma jezdcům Citroënu na konci roku končí smlouva.
"Máme nový plán, který jsme už před Finskem řekli jezdcům. Mají absolutní volnost ve volbě strategie, s jakou k rally přistoupí. Bylo tomu tak ve Finsku a bude to stejné v Německu i Austrálii," říká pro 'wrc.com' Yves Matton.
"Je to jiný způsob myšlení. Před soutěží mi oba jezdci dají vědět, jakou strategii chtějí na dané soutěži použít a já poté zanalyzuji, jestli byli schopni se jí držet nebo ne. U tohoto plánu setrvám a po Austrálii vyhodnotím výsledky."
Belgičan ještě o sestavě pro příští sezonu nerozhodl: "Zatím nemám tušení. Zatím nejsem schopný učinit v tento moment rozhodnutí. Máme ještě nějaký čas a já nejsem pod žádným tlakem." V Německu také Yves uvidí, jaký výkon podá Lefebvre, kterého čeká premiéra za volantem WRC.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?