Bývalému mistru světa, Marcusi Grönholmovi, se dostalo té cti, že se jako vůbec první posadil za volant prototypu Volkswagen Polo R WRC v specifikaci 2017.
Marcus Grönholm je už nějakou dobu (12 měsíců) testovacím jezdcem továrního Volkswagenu. Fin najezdí většinu kilometrů stranou veřejnosti na uzavřených tratích v Lausitzu a byl zapojen už do vývoje aktuální generace Pola. Teď se ale dostává do středu pozornosti, když jej zakrátko čekají vůbec první testy Pola R WRC nové generace.
Marcus by měl jezdit s Polem aktuální generace, které ale bude mít už některé části karoserie, které odpovídají novým technickým regulím platným od roku 2017, avšak půjde o stávající auto. Testy kompletního nového vozu jsou v plánu od začátku roku 2016 (kompletně nový vůz by měl vyjet ve druhém čtvrtletí roku).
Nové vozy mají vypadat agresivněji. Také pod kapotou se dočkáme změn. Větší restriktor se postará o nárůst výkonu až o 60 koní, navíc váha auta může klesnou až o 25 kilogramů. Navíc je znovu povolen centrální diferenciál, což by mělo zlepšit chování auta. Kromě pozitivních ohlasů na nová pravidla už se také objevily negativní hlasy upozorňující na bezpečnost, která by mohla s nárůstem dosahovaných rychlostí utrpět.
Mistr světa z let 2000 a 2002 by měl sehrát při vývoji nového auta podstatnou roli. To je zajímavé, protože Toyotu bude jako první testovat Tommi Mäkinen. Oba jezdci spolu soupeřili na konci a začátku milénia přímo na tratích. Volkswagen vyjede jako první výrobce s novým vozem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?