Bývalému mistru světa, Marcusi Grönholmovi, se dostalo té cti, že se jako vůbec první posadil za volant prototypu Volkswagen Polo R WRC v specifikaci 2017.
Marcus Grönholm je už nějakou dobu (12 měsíců) testovacím jezdcem továrního Volkswagenu. Fin najezdí většinu kilometrů stranou veřejnosti na uzavřených tratích v Lausitzu a byl zapojen už do vývoje aktuální generace Pola. Teď se ale dostává do středu pozornosti, když jej zakrátko čekají vůbec první testy Pola R WRC nové generace.
Marcus by měl jezdit s Polem aktuální generace, které ale bude mít už některé části karoserie, které odpovídají novým technickým regulím platným od roku 2017, avšak půjde o stávající auto. Testy kompletního nového vozu jsou v plánu od začátku roku 2016 (kompletně nový vůz by měl vyjet ve druhém čtvrtletí roku).
Nové vozy mají vypadat agresivněji. Také pod kapotou se dočkáme změn. Větší restriktor se postará o nárůst výkonu až o 60 koní, navíc váha auta může klesnou až o 25 kilogramů. Navíc je znovu povolen centrální diferenciál, což by mělo zlepšit chování auta. Kromě pozitivních ohlasů na nová pravidla už se také objevily negativní hlasy upozorňující na bezpečnost, která by mohla s nárůstem dosahovaných rychlostí utrpět.
Mistr světa z let 2000 a 2002 by měl sehrát při vývoji nového auta podstatnou roli. To je zajímavé, protože Toyotu bude jako první testovat Tommi Mäkinen. Oba jezdci spolu soupeřili na konci a začátku milénia přímo na tratích. Volkswagen vyjede jako první výrobce s novým vozem.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?