Bývalému mistru světa, Marcusi Grönholmovi, se dostalo té cti, že se jako vůbec první posadil za volant prototypu Volkswagen Polo R WRC v specifikaci 2017.
Marcus Grönholm je už nějakou dobu (12 měsíců) testovacím jezdcem továrního Volkswagenu. Fin najezdí většinu kilometrů stranou veřejnosti na uzavřených tratích v Lausitzu a byl zapojen už do vývoje aktuální generace Pola. Teď se ale dostává do středu pozornosti, když jej zakrátko čekají vůbec první testy Pola R WRC nové generace.
Marcus by měl jezdit s Polem aktuální generace, které ale bude mít už některé části karoserie, které odpovídají novým technickým regulím platným od roku 2017, avšak půjde o stávající auto. Testy kompletního nového vozu jsou v plánu od začátku roku 2016 (kompletně nový vůz by měl vyjet ve druhém čtvrtletí roku).
Nové vozy mají vypadat agresivněji. Také pod kapotou se dočkáme změn. Větší restriktor se postará o nárůst výkonu až o 60 koní, navíc váha auta může klesnou až o 25 kilogramů. Navíc je znovu povolen centrální diferenciál, což by mělo zlepšit chování auta. Kromě pozitivních ohlasů na nová pravidla už se také objevily negativní hlasy upozorňující na bezpečnost, která by mohla s nárůstem dosahovaných rychlostí utrpět.
Mistr světa z let 2000 a 2002 by měl sehrát při vývoji nového auta podstatnou roli. To je zajímavé, protože Toyotu bude jako první testovat Tommi Mäkinen. Oba jezdci spolu soupeřili na konci a začátku milénia přímo na tratích. Volkswagen vyjede jako první výrobce s novým vozem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.