Mladý Welšan zlomil zavěšení hned z kraje soutěže a hrozilo mu odstoupení z páteční etapy. Avšak Elfyn Evans ukázal, že umí být velmi šikovným mechanikem, když po uplynutí Finské rally oznámil, jak mu 19 mm klíč zachránil Rally Finland.
Jezdec týmu M-Sport držel v pátek ráno šestou příčku, když byl na velmi rychlém testu Ouninpohja v jedné ze zatáček široký. "Trefili jsme masivní kámen a hned jsem věděl, že je něco špatně," přiznal jezdec Fordu pro 'wrc.com'.
"Ale auto pokračovalo v jízdě, takže jsem jel pořád naplno. Až skoky vystavily poškozené zavěšení moc velké zátěži a to prasklo. Když jsme se dostali do cíle, tak pravé zadní rameno bylo v polovině zlomené. Kolo se mohlo volně pohybovat dopředu a dozadu."
Posádka však chtěla alespoň posbírat zkušenosti na zbývajících 6 měřených testech, které zbývaly do servisu. Proto vybalili s Danielem Barrittem nářadí a pár náhradních dílů. "Měli jsme asi čtyři nebo pět klíčů. Hned mě napadlo, jak je uplatním.
Vzal jsem ten největší z nich a upevnil ho k prasklému ramenu. Pak jsme na druhou stranu připevnili i druhou část prasklého ramena a vyztužili tak prasklinu. Vlastně to bylo trošku podvádění. Už jednou jsem takhle použil klíč k opravě převodovky.
Po každé zkoušce jsme naši provizorní opravu museli udělat znovu. Bylo to dlouhé odpoledne, když nám kolo plandalo, ale i tak jsme jeli docela rychle a neztratili až tak moc. Museli jsme udělat vše, co bylo v našich silách, abychom auto dostali do servisu. A to se nám povedlo."
Posádka ujela s touto 'opravou' dlouhých 85 ostrých kilometrů. Šéf M-Sportu popsal jejich řešení jako "fenomenální". Obrázek zvoleného řešení najdete zde.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?