Mladý Welšan zlomil zavěšení hned z kraje soutěže a hrozilo mu odstoupení z páteční etapy. Avšak Elfyn Evans ukázal, že umí být velmi šikovným mechanikem, když po uplynutí Finské rally oznámil, jak mu 19 mm klíč zachránil Rally Finland.
Jezdec týmu M-Sport držel v pátek ráno šestou příčku, když byl na velmi rychlém testu Ouninpohja v jedné ze zatáček široký. "Trefili jsme masivní kámen a hned jsem věděl, že je něco špatně," přiznal jezdec Fordu pro 'wrc.com'.
"Ale auto pokračovalo v jízdě, takže jsem jel pořád naplno. Až skoky vystavily poškozené zavěšení moc velké zátěži a to prasklo. Když jsme se dostali do cíle, tak pravé zadní rameno bylo v polovině zlomené. Kolo se mohlo volně pohybovat dopředu a dozadu."
Posádka však chtěla alespoň posbírat zkušenosti na zbývajících 6 měřených testech, které zbývaly do servisu. Proto vybalili s Danielem Barrittem nářadí a pár náhradních dílů. "Měli jsme asi čtyři nebo pět klíčů. Hned mě napadlo, jak je uplatním.
Vzal jsem ten největší z nich a upevnil ho k prasklému ramenu. Pak jsme na druhou stranu připevnili i druhou část prasklého ramena a vyztužili tak prasklinu. Vlastně to bylo trošku podvádění. Už jednou jsem takhle použil klíč k opravě převodovky.
Po každé zkoušce jsme naši provizorní opravu museli udělat znovu. Bylo to dlouhé odpoledne, když nám kolo plandalo, ale i tak jsme jeli docela rychle a neztratili až tak moc. Museli jsme udělat vše, co bylo v našich silách, abychom auto dostali do servisu. A to se nám povedlo."
Posádka ujela s touto 'opravou' dlouhých 85 ostrých kilometrů. Šéf M-Sportu popsal jejich řešení jako "fenomenální". Obrázek zvoleného řešení najdete zde.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?