Sébastien Loeb může mít devět titulů mistra světa, Sébastien Ogier 29 vítězství, ale je jen jeden muž, který o sobě může říct, že je ve World Rally Championship nejrychlejší. Tím je Jari-Matti Latvala.
Minulý týden ve finských lesích vyhrál Jari-Matti Latvala, jeho snaha o zisk vítězství a těsný souboj se Sebem Ogierem v průběhu celé soutěže přispěly k tomu, že Fin opanuje tabulku nejrychlejších mužů ve WRC.
Posádka Latvala/Anttila zakončila 320 ostrých kilometrů s rychlostním průměrem 125,44 km/h. To je opravdu hodně a je to v průměru o 2,55 km/h rychleji než dosavadní lídr této tabulky, Sébastien Loeb, který svůj rekord zajel před třemi lety rovněž ve Finsku.
Zcela dle očekávání je devět z deseti nejrychlejších výsledků z historie MS z Finska. Pouze na pátém místě je Richard Burns a jeho výkon na Safari Rally z roku 2000. Je také nepřekvapivé, že čelní příčky této statistiky okupují Finové - hned 7 z 10.
Nejrychlejší výkony v historii MS v rally:
1) Jari-Matti Latvala (Volkswagen Polo R WRC) – Rally Finland 2015 – 125,44 km/h2) Sébastien Loeb (Citroën DS 3 WRC) – Rally Finland 2012 – 122,89 km/h3) Marcus Grönholm (Peugeot 307 WRC) – Rally Finland 2005 – 122,86 km/h4) Jari-Matti Latvala (Ford Focus RS WRC 09) – Rally Finland 2010 – 122,80 km/h5) Richard Burns (Subaru Impreza WRC99) – Safari Rally 2000 – 122,43 km/h6) Jari-Matti Latvala (Volkswagen Polo R WRC) – Rally Finland 2014 – 122,09 km/h7) Marcus Grönholm (Ford Focus RS WRC 06) – Rally Finland 2006 – 122,06 km/h8) Marcus Grönholm (Ford Focus RS WRC 07) – Rally Finland 2007 – 121,85 km/h9) Marcus Grönholm (Peugeot 206 WRC) – Rally Finland 2002 – 121,80 km/h10) Markko Märtin (Ford Focus RS WRC 03) – Rally Finland 2003 – 121,62 km/h
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?