Sébastien Loeb může mít devět titulů mistra světa, Sébastien Ogier 29 vítězství, ale je jen jeden muž, který o sobě může říct, že je ve World Rally Championship nejrychlejší. Tím je Jari-Matti Latvala.
Minulý týden ve finských lesích vyhrál Jari-Matti Latvala, jeho snaha o zisk vítězství a těsný souboj se Sebem Ogierem v průběhu celé soutěže přispěly k tomu, že Fin opanuje tabulku nejrychlejších mužů ve WRC.
Posádka Latvala/Anttila zakončila 320 ostrých kilometrů s rychlostním průměrem 125,44 km/h. To je opravdu hodně a je to v průměru o 2,55 km/h rychleji než dosavadní lídr této tabulky, Sébastien Loeb, který svůj rekord zajel před třemi lety rovněž ve Finsku.
Zcela dle očekávání je devět z deseti nejrychlejších výsledků z historie MS z Finska. Pouze na pátém místě je Richard Burns a jeho výkon na Safari Rally z roku 2000. Je také nepřekvapivé, že čelní příčky této statistiky okupují Finové - hned 7 z 10.
Nejrychlejší výkony v historii MS v rally:
1) Jari-Matti Latvala (Volkswagen Polo R WRC) – Rally Finland 2015 – 125,44 km/h2) Sébastien Loeb (Citroën DS 3 WRC) – Rally Finland 2012 – 122,89 km/h3) Marcus Grönholm (Peugeot 307 WRC) – Rally Finland 2005 – 122,86 km/h4) Jari-Matti Latvala (Ford Focus RS WRC 09) – Rally Finland 2010 – 122,80 km/h5) Richard Burns (Subaru Impreza WRC99) – Safari Rally 2000 – 122,43 km/h6) Jari-Matti Latvala (Volkswagen Polo R WRC) – Rally Finland 2014 – 122,09 km/h7) Marcus Grönholm (Ford Focus RS WRC 06) – Rally Finland 2006 – 122,06 km/h8) Marcus Grönholm (Ford Focus RS WRC 07) – Rally Finland 2007 – 121,85 km/h9) Marcus Grönholm (Peugeot 206 WRC) – Rally Finland 2002 – 121,80 km/h10) Markko Märtin (Ford Focus RS WRC 03) – Rally Finland 2003 – 121,62 km/h
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.