Sébastien Loeb může mít devět titulů mistra světa, Sébastien Ogier 29 vítězství, ale je jen jeden muž, který o sobě může říct, že je ve World Rally Championship nejrychlejší. Tím je Jari-Matti Latvala.
Minulý týden ve finských lesích vyhrál Jari-Matti Latvala, jeho snaha o zisk vítězství a těsný souboj se Sebem Ogierem v průběhu celé soutěže přispěly k tomu, že Fin opanuje tabulku nejrychlejších mužů ve WRC.
Posádka Latvala/Anttila zakončila 320 ostrých kilometrů s rychlostním průměrem 125,44 km/h. To je opravdu hodně a je to v průměru o 2,55 km/h rychleji než dosavadní lídr této tabulky, Sébastien Loeb, který svůj rekord zajel před třemi lety rovněž ve Finsku.
Zcela dle očekávání je devět z deseti nejrychlejších výsledků z historie MS z Finska. Pouze na pátém místě je Richard Burns a jeho výkon na Safari Rally z roku 2000. Je také nepřekvapivé, že čelní příčky této statistiky okupují Finové - hned 7 z 10.
Nejrychlejší výkony v historii MS v rally:
1) Jari-Matti Latvala (Volkswagen Polo R WRC) – Rally Finland 2015 – 125,44 km/h2) Sébastien Loeb (Citroën DS 3 WRC) – Rally Finland 2012 – 122,89 km/h3) Marcus Grönholm (Peugeot 307 WRC) – Rally Finland 2005 – 122,86 km/h4) Jari-Matti Latvala (Ford Focus RS WRC 09) – Rally Finland 2010 – 122,80 km/h5) Richard Burns (Subaru Impreza WRC99) – Safari Rally 2000 – 122,43 km/h6) Jari-Matti Latvala (Volkswagen Polo R WRC) – Rally Finland 2014 – 122,09 km/h7) Marcus Grönholm (Ford Focus RS WRC 06) – Rally Finland 2006 – 122,06 km/h8) Marcus Grönholm (Ford Focus RS WRC 07) – Rally Finland 2007 – 121,85 km/h9) Marcus Grönholm (Peugeot 206 WRC) – Rally Finland 2002 – 121,80 km/h10) Markko Märtin (Ford Focus RS WRC 03) – Rally Finland 2003 – 121,62 km/h
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?