Pro Stéphane Lefebvra měla Rally Finland nepříjemnou dohru. V jeho DS 3 RRC byl totiž použit nepovolený software pro řízení motoru. Francouz, za jehož starty stojí přímo Citroën, byl tak dodatečně diskvalifikován.
Oslavy třetího místa z Finska byly krátké. Po závodu našli techničtí komisaři na voze Citroën DS 3 RRC nehomologovaný software pro řízení motoru. To znamenalo jediné, Stéphane Lefebvre byl ze závodu diskvalifikován. Díky tomuto rozhodnutí obsadil dodatečně třetí místo Yuri Protasov na Fordu Fiesta RRC.
Pro DS 3 RRC je mohologován program s názvem A5733-144/20ER, jenže při pozávodní kontrole byl nalezen program se jménem 29_0343G_RK. Přivolaný technik Citroënu poté nebyl schopný vysvětlit, jak se oba programy liší.
V průběžném hodnocení je Francouz zatím až 8. Faktem ale je, že o některé body ho připravila stávkující technika. I tak se ale zatím letošní sezona velké naděje francouzského týmu neodvíjí tak, jak si představitelé značky představovali.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.