Odepisovaný Jari-Matti Latvala se domácím vítězstvím hlásí zpět o slovo. Fin v průběhu soutěže vyhrál svoji 400. rychlostní zkoušku a zlomil hned dva rychlostní rekordy. Navíc, co může být lepší než vítězství doma?
"Nevím co říct, tak moc šťastný jsem. Moje motivace před touto soutěží a chuť tuto rally vyhrát byly obrovské," slavil v cíli Jari-Matti Latvala, který nakonec kolegu Ogiera porazil o 13,7 s.
Rozhodující roli sehrála v jeho vítězství legendární zkouška Ouninpohja - tovární jezdec Volkswagenu zde získal jubilejní 400. vítězství v rychlostní zkoušce a průměrem 132,18 km/h vytvořil nový zdejší rekord. Z Latvaly se stal létající Fin, pokořil totiž i druhý rychlostní rekord. Jeho průměr v cíli byl 125,44 km/h, což značí nejrychlejší soutěž v historii MS. Byl tím překonán dosavadní rekord, který se datoval do roku 2012 (122,89 km/h) - opět do Finska.
Mezi TOP10 nejrychlejšími soutěžemi je teď 9 soutěží z Finska. Pro zajímavost - nejrychlejší soutěž na asfaltu se jela vloni ve Francii a vyhrál ji také Latvala. Pro Fina to byla 162. soutěž v kariéře, čímž překonal svůj velký vzor Luise Moyau.
"Po tolika vrcholech a pádech v této sezoně znamená toto vítězství ještě víc. Děkuji celému týmu za skvělou práci. Také v dobách, kdy vše nešlo tak dobře, jak mělo, mi pořád důvěřovali. Dnes to bylo jako na horské dráze, perfektní zakončení soutěže. Moc také děkuji fanouškům za podporu u tratě a v servisním parku. Teď si chci tyto momenty jednoduše užít."
Souboj s kolegou si užil i Ogier: "Byl to neuvěřitelný duel a myslím, že jsme fanoškům nabídli velkolepou show. Gratuluji Jarimu-Mattimu a Miikkovi. Celý víkend odváděli skvělou práci. Už před soutěží jsem říkal, že Jari-Matti bude ve Finsku tím, koho bude potřeba porazit."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?