Odepisovaný Jari-Matti Latvala se domácím vítězstvím hlásí zpět o slovo. Fin v průběhu soutěže vyhrál svoji 400. rychlostní zkoušku a zlomil hned dva rychlostní rekordy. Navíc, co může být lepší než vítězství doma?
"Nevím co říct, tak moc šťastný jsem. Moje motivace před touto soutěží a chuť tuto rally vyhrát byly obrovské," slavil v cíli Jari-Matti Latvala, který nakonec kolegu Ogiera porazil o 13,7 s.
Rozhodující roli sehrála v jeho vítězství legendární zkouška Ouninpohja - tovární jezdec Volkswagenu zde získal jubilejní 400. vítězství v rychlostní zkoušce a průměrem 132,18 km/h vytvořil nový zdejší rekord. Z Latvaly se stal létající Fin, pokořil totiž i druhý rychlostní rekord. Jeho průměr v cíli byl 125,44 km/h, což značí nejrychlejší soutěž v historii MS. Byl tím překonán dosavadní rekord, který se datoval do roku 2012 (122,89 km/h) - opět do Finska.
Mezi TOP10 nejrychlejšími soutěžemi je teď 9 soutěží z Finska. Pro zajímavost - nejrychlejší soutěž na asfaltu se jela vloni ve Francii a vyhrál ji také Latvala. Pro Fina to byla 162. soutěž v kariéře, čímž překonal svůj velký vzor Luise Moyau.
"Po tolika vrcholech a pádech v této sezoně znamená toto vítězství ještě víc. Děkuji celému týmu za skvělou práci. Také v dobách, kdy vše nešlo tak dobře, jak mělo, mi pořád důvěřovali. Dnes to bylo jako na horské dráze, perfektní zakončení soutěže. Moc také děkuji fanouškům za podporu u tratě a v servisním parku. Teď si chci tyto momenty jednoduše užít."
Souboj s kolegou si užil i Ogier: "Byl to neuvěřitelný duel a myslím, že jsme fanoškům nabídli velkolepou show. Gratuluji Jarimu-Mattimu a Miikkovi. Celý víkend odváděli skvělou práci. Už před soutěží jsem říkal, že Jari-Matti bude ve Finsku tím, koho bude potřeba porazit."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?