Odepisovaný Jari-Matti Latvala se domácím vítězstvím hlásí zpět o slovo. Fin v průběhu soutěže vyhrál svoji 400. rychlostní zkoušku a zlomil hned dva rychlostní rekordy. Navíc, co může být lepší než vítězství doma?
"Nevím co říct, tak moc šťastný jsem. Moje motivace před touto soutěží a chuť tuto rally vyhrát byly obrovské," slavil v cíli Jari-Matti Latvala, který nakonec kolegu Ogiera porazil o 13,7 s.
Rozhodující roli sehrála v jeho vítězství legendární zkouška Ouninpohja - tovární jezdec Volkswagenu zde získal jubilejní 400. vítězství v rychlostní zkoušce a průměrem 132,18 km/h vytvořil nový zdejší rekord. Z Latvaly se stal létající Fin, pokořil totiž i druhý rychlostní rekord. Jeho průměr v cíli byl 125,44 km/h, což značí nejrychlejší soutěž v historii MS. Byl tím překonán dosavadní rekord, který se datoval do roku 2012 (122,89 km/h) - opět do Finska.
Mezi TOP10 nejrychlejšími soutěžemi je teď 9 soutěží z Finska. Pro zajímavost - nejrychlejší soutěž na asfaltu se jela vloni ve Francii a vyhrál ji také Latvala. Pro Fina to byla 162. soutěž v kariéře, čímž překonal svůj velký vzor Luise Moyau.
"Po tolika vrcholech a pádech v této sezoně znamená toto vítězství ještě víc. Děkuji celému týmu za skvělou práci. Také v dobách, kdy vše nešlo tak dobře, jak mělo, mi pořád důvěřovali. Dnes to bylo jako na horské dráze, perfektní zakončení soutěže. Moc také děkuji fanouškům za podporu u tratě a v servisním parku. Teď si chci tyto momenty jednoduše užít."
Souboj s kolegou si užil i Ogier: "Byl to neuvěřitelný duel a myslím, že jsme fanoškům nabídli velkolepou show. Gratuluji Jarimu-Mattimu a Miikkovi. Celý víkend odváděli skvělou práci. Už před soutěží jsem říkal, že Jari-Matti bude ve Finsku tím, koho bude potřeba porazit."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?