Dnes byl ve Finsku na plánu shakedown. Nejrychlejší čas na něm zajel Mads Ostberg s Citroënem DS 3 WRC. Mezi stromy skončil se svojí i20 WRC Thierry Neuville. Belgičan teď musí spoléhat na svůj tým Hyundai, že dá auto včas dohromady.
Trať shakedownu měřila 4,62 km (trať zkoušky Ruuhimaki). Nejrychlejší čas ze všech zaznamenal při svém čtvrtém průjezdu testovacím úsekem Mads Ostberg na Citroënu. Druhý byl Andreas Mikkelsen s Volkswagenem, TOP3 doplnil ještě Robert Kubica s Fordem. Loňský vítěz soutěže, Jari-Matti Latvala byl čtvrtý.
Nehavaroval jenom Neuville s Hyundai, svůj Peugeot 208 T16 rozbil také Craig Breen jedoucí v kategorii WRC2. Severní Ir šel ve čtvrtém průjezdu přes střechu. Jezdec nemá na tento test dobré vzpomínky, vloni si zde zranil záda. V kategorii WRC2 jasně kralovala Škoda Auto, o chloupek byl rychlejší Pontus Tidemand.
Výsledky shakedownu:1. Mads Östberg (Citroën DS 3 WRC) 2:13,3 min.2. Andreas Mikkelsen (Volkswagen Polo R WRC) +0,4 s3. Robert Kubica (Ford Fiesta RS WRC) +0,5 s4. Jari-Matti Latvala (Volkswagen Polo R WRC) +0,7 s5. Sebastien Ogier (Volkswagen Polo R WRC) +0,8 s6. Ott Tänak (Ford Fiesta RS WRC)+1,3 s 7. Kris Meeke (Citroën DS 3 WRC) +1,8 s8. Hayden Paddon (Hyundai i20 WRC)+2,4 s9. Elfyn Evans (Ford Fiesta RS WRC)+3,0 s10. Dani Sordo (Hyundai i20 WRC) +3,7 s 11. Martin Prokop (Ford Fiesta RS WRC)+4,2 s12. Juho Hänninen (Ford Fiesta RS WRC)+6,0 s13. Lorenzo Bertelli (Ford Fiesta RS WRC)+7,3 s14. Pontus Tidemand (Škoda Fabia R5) +8,0 s15. Esapekka Lappi (Škoda Fabia R5) +8,2 s
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.