Dnes byl ve Finsku na plánu shakedown. Nejrychlejší čas na něm zajel Mads Ostberg s Citroënem DS 3 WRC. Mezi stromy skončil se svojí i20 WRC Thierry Neuville. Belgičan teď musí spoléhat na svůj tým Hyundai, že dá auto včas dohromady.
Trať shakedownu měřila 4,62 km (trať zkoušky Ruuhimaki). Nejrychlejší čas ze všech zaznamenal při svém čtvrtém průjezdu testovacím úsekem Mads Ostberg na Citroënu. Druhý byl Andreas Mikkelsen s Volkswagenem, TOP3 doplnil ještě Robert Kubica s Fordem. Loňský vítěz soutěže, Jari-Matti Latvala byl čtvrtý.
Nehavaroval jenom Neuville s Hyundai, svůj Peugeot 208 T16 rozbil také Craig Breen jedoucí v kategorii WRC2. Severní Ir šel ve čtvrtém průjezdu přes střechu. Jezdec nemá na tento test dobré vzpomínky, vloni si zde zranil záda. V kategorii WRC2 jasně kralovala Škoda Auto, o chloupek byl rychlejší Pontus Tidemand.
Výsledky shakedownu:1. Mads Östberg (Citroën DS 3 WRC) 2:13,3 min.2. Andreas Mikkelsen (Volkswagen Polo R WRC) +0,4 s3. Robert Kubica (Ford Fiesta RS WRC) +0,5 s4. Jari-Matti Latvala (Volkswagen Polo R WRC) +0,7 s5. Sebastien Ogier (Volkswagen Polo R WRC) +0,8 s6. Ott Tänak (Ford Fiesta RS WRC)+1,3 s 7. Kris Meeke (Citroën DS 3 WRC) +1,8 s8. Hayden Paddon (Hyundai i20 WRC)+2,4 s9. Elfyn Evans (Ford Fiesta RS WRC)+3,0 s10. Dani Sordo (Hyundai i20 WRC) +3,7 s 11. Martin Prokop (Ford Fiesta RS WRC)+4,2 s12. Juho Hänninen (Ford Fiesta RS WRC)+6,0 s13. Lorenzo Bertelli (Ford Fiesta RS WRC)+7,3 s14. Pontus Tidemand (Škoda Fabia R5) +8,0 s15. Esapekka Lappi (Škoda Fabia R5) +8,2 s
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.