Kris Meeke se rozhodl veřejně přes média zareagovat na kritiku svého šéfa - podle Severního Ira se tým Citroën Racing špatně připravil na Rally Poland.
Po vítězství v Argentině se všechno zdálo v naprostém pořádku, jenže pak přišel výpadek v první zkoušce na Sardinii a kotrmelce na shakedownu v Polsku - to už se do situace vložil Yves Matton s tím, že takové výkony jsou neakceptovatelné (více zde). Je tedy jasné, že ve zbývajících soutěžích sezony pojede Kris Meeke o svoji budoucnost u Citroënu.
Jeho kolega, Mads Ostberg, sice pro Citroën ještě nevyhrál ani jednu soutěž, ale v tabulce je třetí a bojuje o druhé místo. Bývalý svěřenec Colina McRae teď na kritiku své osoby zareagoval: "Argentinu už mi nikdo nevezme. Byl to vrchol, i když k němu přispěl špatný víkend Volkswagenu. Ale já zůstávám realistou.
Následující rally v Portugalsku to prokázala. Přitom věřím, že jsme v Portugalsku odjeli lepší rally než v Argentině. A to jsem byl v cíli čtvrtý za třemi Volkswageny. To ukázalo naši realitu." V hodnocení týmů ztrácí Citroën na Volkswagen propastných 89 bodů, ty asi vlastní sílou nebude schopný stáhnout.
"Sardinie byla velkým zklamáním a Yves to dal jasně najevo." Pak přišlo Polsko, kde oba tovární jezdci neměli vhodné nastavení a to i díky chybějícímu předstartovnímu testu. Kolostřešní etuda vzala jezdci i poslední důvěru, kterou na extremně rychlých polských tratích tolik potřebuje.
"Byla to dobrá rally v Polsku, kde nám ale hodně chyběl přesoutěžní test. Také jsme zvolili špatné pneumatiky. Jinak bychom byli schopni bojovat s Haydenem Paddonem, který nakonec získal čtvrté místo. Podle mě jsem měl hloupou nehodu na Sardinii."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?