Hayden Paddon odjede už pouze Rally Finland s vozem, který není ve specifikaci, jakou mají Thierry Neuville a Dani Sordo. Novozélanďan jel celý rok s vozem, který byl vždy o nějaký ten vývojový stupeň níž než auta továrního týmu. To se od Německé rally změní.
V Polsku například měly i20 WRC Sorda a Neuvillea novou specifikaci motoru, zatímco Paddon jel s verzí, která debutovala ve dvou továrních i20 WRC při Mexické rally. Od Německé rally dál se ale rozhodl korejský tým dát Haydenovi (nejrychlejšímu z trojice jezdců Hyundai na posledních dvou soutěžích) k dispozici vůz v naprosto stejné specifikaci, kterou jedou Thierry Neuville a Dani Sordo.
„Haydenovo auto se snažíme již dvě soutěže po sobě vylepšovat. Od Německa dostane nový motor, který debutoval v Polsku. Vylepšení vačkové hřídele zlepšilo točivý moment motoru. Toto vylepšení nehrálo moc velkou roli v Polsku a ani ve Finsku nebude mít velký vliv. Ale na daleko více zatáčkovitých tratích v Německu, kde se častěji akceleruje, bude mít významnější dopad na výkonnost,“ prozrazuje Michel Nandan, šéf továrního týmu Hyundai.
Do představení nového vozu i20 WRC specifikace 2016 už nejsou v plánu žádná další vylepšení motoru – to znamená, že na posledních pět soutěží roku bude mít Hayden Paddon k dispozici auto se stejným motorem jako jeho kolegové. Nandan odmítl vyloučit, že by se v závěru sezony mohl Paddon objevit i v továrním týmu, avšak úprava motoru podle něj tuto změnu činí méně smysluplnou.
„Hayden už letos jednou v týmu [továrním] jel, když ve Švédsku nahradil zraněného Daniho Sorda. Takže všechno je možné, uvidíme. Ale už poměrně brzy budou všechna tři auta naprosto stejná. Takže nebude moc záležet na týmu, šance budou všude stejné,“ zakončil Nandan.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?