Hayden Paddon odjede už pouze Rally Finland s vozem, který není ve specifikaci, jakou mají Thierry Neuville a Dani Sordo. Novozélanďan jel celý rok s vozem, který byl vždy o nějaký ten vývojový stupeň níž než auta továrního týmu. To se od Německé rally změní.
V Polsku například měly i20 WRC Sorda a Neuvillea novou specifikaci motoru, zatímco Paddon jel s verzí, která debutovala ve dvou továrních i20 WRC při Mexické rally. Od Německé rally dál se ale rozhodl korejský tým dát Haydenovi (nejrychlejšímu z trojice jezdců Hyundai na posledních dvou soutěžích) k dispozici vůz v naprosto stejné specifikaci, kterou jedou Thierry Neuville a Dani Sordo.
„Haydenovo auto se snažíme již dvě soutěže po sobě vylepšovat. Od Německa dostane nový motor, který debutoval v Polsku. Vylepšení vačkové hřídele zlepšilo točivý moment motoru. Toto vylepšení nehrálo moc velkou roli v Polsku a ani ve Finsku nebude mít velký vliv. Ale na daleko více zatáčkovitých tratích v Německu, kde se častěji akceleruje, bude mít významnější dopad na výkonnost,“ prozrazuje Michel Nandan, šéf továrního týmu Hyundai.
Do představení nového vozu i20 WRC specifikace 2016 už nejsou v plánu žádná další vylepšení motoru – to znamená, že na posledních pět soutěží roku bude mít Hayden Paddon k dispozici auto se stejným motorem jako jeho kolegové. Nandan odmítl vyloučit, že by se v závěru sezony mohl Paddon objevit i v továrním týmu, avšak úprava motoru podle něj tuto změnu činí méně smysluplnou.
„Hayden už letos jednou v týmu [továrním] jel, když ve Švédsku nahradil zraněného Daniho Sorda. Takže všechno je možné, uvidíme. Ale už poměrně brzy budou všechna tři auta naprosto stejná. Takže nebude moc záležet na týmu, šance budou všude stejné,“ zakončil Nandan.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?