Odměna pro Paddona: Od Německa i20 WRC v nejvyšší specifikaci

Paddon, Hayden
Paddon, Hayden, foto: Hyundai Motorsport/McKlein
iM2 19. července 2015 21:58
Sdílej:

Hayden Paddon odjede už pouze Rally Finland s vozem, který není ve specifikaci, jakou mají Thierry Neuville a Dani Sordo. Novozélanďan jel celý rok s vozem, který byl vždy o nějaký ten vývojový stupeň níž než auta továrního týmu. To se od Německé rally změní.

V Polsku například měly i20 WRC Sorda a Neuvillea novou specifikaci motoru, zatímco Paddon jel s verzí, která debutovala ve dvou továrních i20 WRC při Mexické rally. Od Německé rally dál se ale rozhodl korejský tým dát Haydenovi (nejrychlejšímu z trojice jezdců Hyundai na posledních dvou soutěžích) k dispozici vůz v naprosto stejné specifikaci, kterou jedou Thierry Neuville a Dani Sordo.

„Haydenovo auto se snažíme již dvě soutěže po sobě vylepšovat. Od Německa dostane nový motor, který debutoval v Polsku. Vylepšení vačkové hřídele zlepšilo točivý moment motoru. Toto vylepšení nehrálo moc velkou roli v Polsku a ani ve Finsku nebude mít velký vliv. Ale na daleko více zatáčkovitých tratích v Německu, kde se častěji akceleruje, bude mít významnější dopad na výkonnost,“ prozrazuje Michel Nandan, šéf továrního týmu Hyundai.

Do představení nového vozu i20 WRC specifikace 2016 už nejsou v plánu žádná další vylepšení motoru – to znamená, že na posledních pět soutěží roku bude mít Hayden Paddon k dispozici auto se stejným motorem jako jeho kolegové. Nandan odmítl vyloučit, že by se v závěru sezony mohl Paddon objevit i v továrním týmu, avšak úprava motoru podle něj tuto změnu činí méně smysluplnou.

„Hayden už letos jednou v týmu [továrním] jel, když ve Švédsku nahradil zraněného Daniho Sorda. Takže všechno je možné, uvidíme. Ale už poměrně brzy budou všechna tři auta naprosto stejná. Takže nebude moc záležet na týmu, šance budou všude stejné,“ zakončil Nandan.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.