Citroën není spokojen s Meekem - musí se zlepšit

Meeke, Kris
Meeke, Kris, foto: Citroën Racing
iM2 16. července 2015 18:09
Sdílej:

Yves Matton je po dvou nehodách Krise Meekea v Itálii a Polsku rozzlobený. Severnímu Irovi dává ultimátum. Buďto začne jezdit spolehlivě nebo z týmu odejde.

Po vítězství v Argentině se konečně zdálo, že má Meeke své místo u Citroënu jisté (Matton tehdy dokonce řekl, že Meeke už nemusí nikomu nic dokazovat). Jenže teď, dva měsíce poté, už se pod ním židle opět houpe.

Po dvou brzkých nehodách v Itálii a Polsku není Yves Matton vůbec spokojen: "To se nesmí stávat. Když na Sardinii havarujete ve druhé zkoušce a v Polsku ještě na shakedownu, tak neexistuje žádná omluva, kterou bych mohl přijmout," říká Belgičan pro 'Autosport.com'.

"Takto zásadní chyby se na takovéto úrovní už nesmí stávat." Díky brzkému výpadku v dlouhé páteční etapě v Itálii mohl na body Kris zapomenout, v Polsku sice bodoval, avšak tým vložil do opravy jeho vozy hodně úsilí a také jej to něco stálo.

"Vím, že Kris pro to má nějakou omluvu nebo vysvětlení a já netvrdím, že to není pravda. Jenže když jste profesionálním jezdcem a už přes rok jezdíte v jednom voze, tak musíte vědět, jak se auto bude chovat a uzpůsobit tomu svůj styl. Není víc co by se k tomu dalo říct," pokračuje Matton.

 "Pokud chce jezdit v Citroënu i příští rok, pak musí ve druhé polovině roku zajíždět lepší výsledky. Ve dvou soutěžích dal úplně zapomenout na své vítězství. Teď je to na Krisovi, on ví, co má dělat." U Citroënu se rozhodnou o své jezdecké sestavě pro rok 2016 až po poslední soutěži letošního roku.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.