Šéf Citroënu, Yves Matton, chce Loeba zpět ve WRC

Matton, Yves
Matton, Yves, foto: Citroën Racing
iM2 12. července 2015 21:14
Sdílej:

Týmový šéf Citroënu, Yves Matton, chce dostat legendárního Sébastiena Loeba zpět do WRC. Cílem je samozřejmě narušení nadvlády Sébastiena Ogiera.

Ve WRC bychom se mohli dočkat velmi zajímavého comebacku. Tedy minimálně pokud by vyšlo přání šéfa továrního týmu Citroën, Yvese Mattona. Belgičan by chtěl zpět do svého týmu ve WRC získat Sébastiena Loeba, který aktuální hájí barvy jiného týmu Mattona, a sice týmu francouzské značky ve WTCC. Loeb by se dle jeho představ měl stát rovnocenným soupeřem zatím dominantního Sébastiena Ogiera.

"Největší slabinou MS v rally je momentálně to, že jsou zde jen dva jezdci, kteří pravidelně vyhrávají, a tak mohou být mistry světa. Jeden z nich to dělá [jezdí WRC], druhý jezdí MS cestovních vozů," řekl Yves Matton pro britský Autosport.

Matton už má jasno, jak by s tím mohl něco udělat - chtěl by rekordmana WRC přesvědčit k návratu k jeho starému řemeslu. Ve WRC jel Loeb naposledy celou sezonu v roce 2012 a vyhrál v ní svůj devátý titul v řadě! V sezoně 2013 jsme jej na tratích MS v rally vídali jen sporadicky, protože od této sezony hájí barvy Citroënu ve WTCC. Letos jsme jej viděli zatím jen na Rally Monte Carlo - další starty ale Francouz nevyloučil.

Loebův kontrakt ve WTCC vyprší na konci této sezony. Matton by chtěl Loeba zlákat zpět do WRC. Zde by 41 letý Francouz mohl opět ukázat svůj potenciál. "Baví se tím, co dělá. Když nevyhráváte, tak vás to až tak nebaví," naráží Matton na to, že ve WTCC se Loebovi zase až tak nedaří. "Šampion jako on chce normálně vyhrávat každý víkend a zde ve WTCC může vyhrávat více jezdců a je to tak těžší než ve WRC."

A jakže se Loebovi v MS cesťáků daří? Z dosavadních 37 startů vyhrál 5 závodů. Zpravidla ale zůstává ve stínu svých notně zkušenějších týmových kolegů Yvana Mullera a José Maríi Lópeze. Matton by ale rád sbíral vavříny rovněž také ve WRC. 

Avšak i Matton si není jistý tím, jestli by svoji hvězdu dokázal přesvědčit k ještě minimálně jedné úplné sezoně ve WRC. "Bavíme se spolu o hodně věcech a mohl bych se ho zeptat, jestli se chce vrátit do WRC, v což nevěřím, že by ho zajímala kompletní sezona."

Loeb se totiž zajíma také o Rally Dakar. Nedávno testoval Peugeot 2008 DKR a následně naznačil svůj zájem účastnit se Dakaru 2016. Pokud by se Dakaru v Jižní Americe opravdu zúčastnil, jen těžko by stihl Rally Monte Carlo 2016.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.