Týmový šéf Citroënu, Yves Matton, chce dostat legendárního Sébastiena Loeba zpět do WRC. Cílem je samozřejmě narušení nadvlády Sébastiena Ogiera.
Ve WRC bychom se mohli dočkat velmi zajímavého comebacku. Tedy minimálně pokud by vyšlo přání šéfa továrního týmu Citroën, Yvese Mattona. Belgičan by chtěl zpět do svého týmu ve WRC získat Sébastiena Loeba, který aktuální hájí barvy jiného týmu Mattona, a sice týmu francouzské značky ve WTCC. Loeb by se dle jeho představ měl stát rovnocenným soupeřem zatím dominantního Sébastiena Ogiera.
"Největší slabinou MS v rally je momentálně to, že jsou zde jen dva jezdci, kteří pravidelně vyhrávají, a tak mohou být mistry světa. Jeden z nich to dělá [jezdí WRC], druhý jezdí MS cestovních vozů," řekl Yves Matton pro britský Autosport.
Matton už má jasno, jak by s tím mohl něco udělat - chtěl by rekordmana WRC přesvědčit k návratu k jeho starému řemeslu. Ve WRC jel Loeb naposledy celou sezonu v roce 2012 a vyhrál v ní svůj devátý titul v řadě! V sezoně 2013 jsme jej na tratích MS v rally vídali jen sporadicky, protože od této sezony hájí barvy Citroënu ve WTCC. Letos jsme jej viděli zatím jen na Rally Monte Carlo - další starty ale Francouz nevyloučil.
Loebův kontrakt ve WTCC vyprší na konci této sezony. Matton by chtěl Loeba zlákat zpět do WRC. Zde by 41 letý Francouz mohl opět ukázat svůj potenciál. "Baví se tím, co dělá. Když nevyhráváte, tak vás to až tak nebaví," naráží Matton na to, že ve WTCC se Loebovi zase až tak nedaří. "Šampion jako on chce normálně vyhrávat každý víkend a zde ve WTCC může vyhrávat více jezdců a je to tak těžší než ve WRC."
A jakže se Loebovi v MS cesťáků daří? Z dosavadních 37 startů vyhrál 5 závodů. Zpravidla ale zůstává ve stínu svých notně zkušenějších týmových kolegů Yvana Mullera a José Maríi Lópeze. Matton by ale rád sbíral vavříny rovněž také ve WRC.
Avšak i Matton si není jistý tím, jestli by svoji hvězdu dokázal přesvědčit k ještě minimálně jedné úplné sezoně ve WRC. "Bavíme se spolu o hodně věcech a mohl bych se ho zeptat, jestli se chce vrátit do WRC, v což nevěřím, že by ho zajímala kompletní sezona."
Loeb se totiž zajíma také o Rally Dakar. Nedávno testoval Peugeot 2008 DKR a následně naznačil svůj zájem účastnit se Dakaru 2016. Pokud by se Dakaru v Jižní Americe opravdu zúčastnil, jen těžko by stihl Rally Monte Carlo 2016.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?