Týmový šéf Citroënu, Yves Matton, chce dostat legendárního Sébastiena Loeba zpět do WRC. Cílem je samozřejmě narušení nadvlády Sébastiena Ogiera.
Ve WRC bychom se mohli dočkat velmi zajímavého comebacku. Tedy minimálně pokud by vyšlo přání šéfa továrního týmu Citroën, Yvese Mattona. Belgičan by chtěl zpět do svého týmu ve WRC získat Sébastiena Loeba, který aktuální hájí barvy jiného týmu Mattona, a sice týmu francouzské značky ve WTCC. Loeb by se dle jeho představ měl stát rovnocenným soupeřem zatím dominantního Sébastiena Ogiera.
"Největší slabinou MS v rally je momentálně to, že jsou zde jen dva jezdci, kteří pravidelně vyhrávají, a tak mohou být mistry světa. Jeden z nich to dělá [jezdí WRC], druhý jezdí MS cestovních vozů," řekl Yves Matton pro britský Autosport.
Matton už má jasno, jak by s tím mohl něco udělat - chtěl by rekordmana WRC přesvědčit k návratu k jeho starému řemeslu. Ve WRC jel Loeb naposledy celou sezonu v roce 2012 a vyhrál v ní svůj devátý titul v řadě! V sezoně 2013 jsme jej na tratích MS v rally vídali jen sporadicky, protože od této sezony hájí barvy Citroënu ve WTCC. Letos jsme jej viděli zatím jen na Rally Monte Carlo - další starty ale Francouz nevyloučil.
Loebův kontrakt ve WTCC vyprší na konci této sezony. Matton by chtěl Loeba zlákat zpět do WRC. Zde by 41 letý Francouz mohl opět ukázat svůj potenciál. "Baví se tím, co dělá. Když nevyhráváte, tak vás to až tak nebaví," naráží Matton na to, že ve WTCC se Loebovi zase až tak nedaří. "Šampion jako on chce normálně vyhrávat každý víkend a zde ve WTCC může vyhrávat více jezdců a je to tak těžší než ve WRC."
A jakže se Loebovi v MS cesťáků daří? Z dosavadních 37 startů vyhrál 5 závodů. Zpravidla ale zůstává ve stínu svých notně zkušenějších týmových kolegů Yvana Mullera a José Maríi Lópeze. Matton by ale rád sbíral vavříny rovněž také ve WRC.
Avšak i Matton si není jistý tím, jestli by svoji hvězdu dokázal přesvědčit k ještě minimálně jedné úplné sezoně ve WRC. "Bavíme se spolu o hodně věcech a mohl bych se ho zeptat, jestli se chce vrátit do WRC, v což nevěřím, že by ho zajímala kompletní sezona."
Loeb se totiž zajíma také o Rally Dakar. Nedávno testoval Peugeot 2008 DKR a následně naznačil svůj zájem účastnit se Dakaru 2016. Pokud by se Dakaru v Jižní Americe opravdu zúčastnil, jen těžko by stihl Rally Monte Carlo 2016.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.