Šéf Citroënu, Yves Matton, chce Loeba zpět ve WRC

Matton, Yves
Matton, Yves, foto: Citroën Racing
iM2 12. července 2015 21:14
Sdílej:

Týmový šéf Citroënu, Yves Matton, chce dostat legendárního Sébastiena Loeba zpět do WRC. Cílem je samozřejmě narušení nadvlády Sébastiena Ogiera.

Ve WRC bychom se mohli dočkat velmi zajímavého comebacku. Tedy minimálně pokud by vyšlo přání šéfa továrního týmu Citroën, Yvese Mattona. Belgičan by chtěl zpět do svého týmu ve WRC získat Sébastiena Loeba, který aktuální hájí barvy jiného týmu Mattona, a sice týmu francouzské značky ve WTCC. Loeb by se dle jeho představ měl stát rovnocenným soupeřem zatím dominantního Sébastiena Ogiera.

"Největší slabinou MS v rally je momentálně to, že jsou zde jen dva jezdci, kteří pravidelně vyhrávají, a tak mohou být mistry světa. Jeden z nich to dělá [jezdí WRC], druhý jezdí MS cestovních vozů," řekl Yves Matton pro britský Autosport.

Matton už má jasno, jak by s tím mohl něco udělat - chtěl by rekordmana WRC přesvědčit k návratu k jeho starému řemeslu. Ve WRC jel Loeb naposledy celou sezonu v roce 2012 a vyhrál v ní svůj devátý titul v řadě! V sezoně 2013 jsme jej na tratích MS v rally vídali jen sporadicky, protože od této sezony hájí barvy Citroënu ve WTCC. Letos jsme jej viděli zatím jen na Rally Monte Carlo - další starty ale Francouz nevyloučil.

Loebův kontrakt ve WTCC vyprší na konci této sezony. Matton by chtěl Loeba zlákat zpět do WRC. Zde by 41 letý Francouz mohl opět ukázat svůj potenciál. "Baví se tím, co dělá. Když nevyhráváte, tak vás to až tak nebaví," naráží Matton na to, že ve WTCC se Loebovi zase až tak nedaří. "Šampion jako on chce normálně vyhrávat každý víkend a zde ve WTCC může vyhrávat více jezdců a je to tak těžší než ve WRC."

A jakže se Loebovi v MS cesťáků daří? Z dosavadních 37 startů vyhrál 5 závodů. Zpravidla ale zůstává ve stínu svých notně zkušenějších týmových kolegů Yvana Mullera a José Maríi Lópeze. Matton by ale rád sbíral vavříny rovněž také ve WRC. 

Avšak i Matton si není jistý tím, jestli by svoji hvězdu dokázal přesvědčit k ještě minimálně jedné úplné sezoně ve WRC. "Bavíme se spolu o hodně věcech a mohl bych se ho zeptat, jestli se chce vrátit do WRC, v což nevěřím, že by ho zajímala kompletní sezona."

Loeb se totiž zajíma také o Rally Dakar. Nedávno testoval Peugeot 2008 DKR a následně naznačil svůj zájem účastnit se Dakaru 2016. Pokud by se Dakaru v Jižní Americe opravdu zúčastnil, jen těžko by stihl Rally Monte Carlo 2016.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.