Týmový šéf Citroënu, Yves Matton, chce dostat legendárního Sébastiena Loeba zpět do WRC. Cílem je samozřejmě narušení nadvlády Sébastiena Ogiera.
Ve WRC bychom se mohli dočkat velmi zajímavého comebacku. Tedy minimálně pokud by vyšlo přání šéfa továrního týmu Citroën, Yvese Mattona. Belgičan by chtěl zpět do svého týmu ve WRC získat Sébastiena Loeba, který aktuální hájí barvy jiného týmu Mattona, a sice týmu francouzské značky ve WTCC. Loeb by se dle jeho představ měl stát rovnocenným soupeřem zatím dominantního Sébastiena Ogiera.
"Největší slabinou MS v rally je momentálně to, že jsou zde jen dva jezdci, kteří pravidelně vyhrávají, a tak mohou být mistry světa. Jeden z nich to dělá [jezdí WRC], druhý jezdí MS cestovních vozů," řekl Yves Matton pro britský Autosport.
Matton už má jasno, jak by s tím mohl něco udělat - chtěl by rekordmana WRC přesvědčit k návratu k jeho starému řemeslu. Ve WRC jel Loeb naposledy celou sezonu v roce 2012 a vyhrál v ní svůj devátý titul v řadě! V sezoně 2013 jsme jej na tratích MS v rally vídali jen sporadicky, protože od této sezony hájí barvy Citroënu ve WTCC. Letos jsme jej viděli zatím jen na Rally Monte Carlo - další starty ale Francouz nevyloučil.
Loebův kontrakt ve WTCC vyprší na konci této sezony. Matton by chtěl Loeba zlákat zpět do WRC. Zde by 41 letý Francouz mohl opět ukázat svůj potenciál. "Baví se tím, co dělá. Když nevyhráváte, tak vás to až tak nebaví," naráží Matton na to, že ve WTCC se Loebovi zase až tak nedaří. "Šampion jako on chce normálně vyhrávat každý víkend a zde ve WTCC může vyhrávat více jezdců a je to tak těžší než ve WRC."
A jakže se Loebovi v MS cesťáků daří? Z dosavadních 37 startů vyhrál 5 závodů. Zpravidla ale zůstává ve stínu svých notně zkušenějších týmových kolegů Yvana Mullera a José Maríi Lópeze. Matton by ale rád sbíral vavříny rovněž také ve WRC.
Avšak i Matton si není jistý tím, jestli by svoji hvězdu dokázal přesvědčit k ještě minimálně jedné úplné sezoně ve WRC. "Bavíme se spolu o hodně věcech a mohl bych se ho zeptat, jestli se chce vrátit do WRC, v což nevěřím, že by ho zajímala kompletní sezona."
Loeb se totiž zajíma také o Rally Dakar. Nedávno testoval Peugeot 2008 DKR a následně naznačil svůj zájem účastnit se Dakaru 2016. Pokud by se Dakaru v Jižní Americe opravdu zúčastnil, jen těžko by stihl Rally Monte Carlo 2016.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?