KL Racing Rally Team sa na tohtoročnej Rally Lubeník predstavil s trojicou súťažných posádok. V cieli slávil jedno štvrté a jedno siedme miesto absolútneho poradia.
Už od štartu tretieho kola slovenských rally majstrovstiev, VII. Rally Lubeník, predvádzala prítomným divákom špičkový výkon posádka KL Racing Teamu, dvojica Tomáš Kukučka – Radovan Mozner mladší, jazdiaci na Subaru Impeza WRC. Doťahovanie s konkurenciou o desatinky sekúnd im po šiestich rýchlostných skúškach, v cieli nakoniec vynieslo krásne, štvrté miesto v absolútnom poradí. „Ešte pred štartom som si robil z riaditeľa súťaže, Mareka Podobníka, s ktorým sme ešte v minulom roku jazdili spolu, srandu, že to s našim štartovým číslom 4, asi prehnal. Tvrdil som totiž, že sa v Lubeníku stretla silná konkurencia a nie je možné na takomto mieste v žiadnom prípade spoločne s Radovanom dojazdiť. Teraz som z toho sám prekvapený. Súťaž bola nádherná, všetci išli neskutočnú hranu a ja už fakt neviem kde ešte zrýchliť. Dúfam, že nám to vydrží aj v ďalších súťažiach,“ vysvetlil v cieli Tomáš Kukučka.
Druhou posádkou KL Racing Teamu, ktorá sa postavila až na cieľovú rampu bola česko-nemecká dvojica Karel Trněný – Christian Doerr, jazdiaca na Škode Fabia WRC. V cieli im patrila rovnako pekná siedma priečka absolútneho poradia. Viac nám povedal jazdec, Karel Trněný: „Išlo sa strašne rýchle. My sme však už bohužiaľ na prípadný útok na vyššie priečky nemali pneumatiky. Súťaž sme v podstate prehrali už na štarte prvého testu, kde mi zhasol motor Škody Fabia WRC a kým som ho znovu naštartoval, nechali sme tam strašne veľa času. Určite nás to stálo aspoň dve miesta. Bola to veľmi krátka súťaž na to, aby sme dokázali stratu dobehnúť. Urobil som chybu a nerád by som sa tu teraz na niečo vyhováral. Som rád, že sme v cieli, s Christianom to bol krásny zážitok.“
Poslednou posádkou, ktorá spoločne s vozidlom Renault Clio Sport reprezentovala KL Racing Rally Team bola dvojica Pavol Cireň – Vladimír Lieskovec. Táto posádka spolu odštartovala svoj prvý pretek. V ich prípade zradila technika a so súťažou sa tak museli predčasne rozlúčiť. „Na Renaulte nám odišla spojka už na štarte druhého meraného úseku. V prvom teste som cítil, že niečo nie je v poriadku, do cieľa sme však ešte došli. Na štarte druhého testu sa mi už ale nepodarilo pohnúť. Aj toto je rally,“ vysvetlil Pavol Cireň dôvod odstúpenia.
Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Teamu bol napriek už spomínanému odstúpeniu Cireňa s Lieskovcom so súťažou spokojný: „Bola to pekná súťaž a musím priznať, že som ani ja so štvrtým miestom nepočítal. Chalani ma jednoznačne potešili, pričom Tomáš s Radovanom dokázali, že sa dá vypracovať až na vrchol slovenskej rally. V budúcnosti s nimi treba počítať vždy medzi najrýchlejšími. Rád by som na tomto mieste ešte poďakoval Vlastovi Majerčákovi za skvelé štyri roky spolupráce, jeho cenné rady a úspechy, ktoré nášmu tímu priniesol. Prajeme mu v novom tíme veľa šťastných kilometrov a úspechov.“
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.