KL Racing Rally Team sa na tohtoročnej Rally Lubeník predstavil s trojicou súťažných posádok. V cieli slávil jedno štvrté a jedno siedme miesto absolútneho poradia.
Už od štartu tretieho kola slovenských rally majstrovstiev, VII. Rally Lubeník, predvádzala prítomným divákom špičkový výkon posádka KL Racing Teamu, dvojica Tomáš Kukučka – Radovan Mozner mladší, jazdiaci na Subaru Impeza WRC. Doťahovanie s konkurenciou o desatinky sekúnd im po šiestich rýchlostných skúškach, v cieli nakoniec vynieslo krásne, štvrté miesto v absolútnom poradí. „Ešte pred štartom som si robil z riaditeľa súťaže, Mareka Podobníka, s ktorým sme ešte v minulom roku jazdili spolu, srandu, že to s našim štartovým číslom 4, asi prehnal. Tvrdil som totiž, že sa v Lubeníku stretla silná konkurencia a nie je možné na takomto mieste v žiadnom prípade spoločne s Radovanom dojazdiť. Teraz som z toho sám prekvapený. Súťaž bola nádherná, všetci išli neskutočnú hranu a ja už fakt neviem kde ešte zrýchliť. Dúfam, že nám to vydrží aj v ďalších súťažiach,“ vysvetlil v cieli Tomáš Kukučka.
Druhou posádkou KL Racing Teamu, ktorá sa postavila až na cieľovú rampu bola česko-nemecká dvojica Karel Trněný – Christian Doerr, jazdiaca na Škode Fabia WRC. V cieli im patrila rovnako pekná siedma priečka absolútneho poradia. Viac nám povedal jazdec, Karel Trněný: „Išlo sa strašne rýchle. My sme však už bohužiaľ na prípadný útok na vyššie priečky nemali pneumatiky. Súťaž sme v podstate prehrali už na štarte prvého testu, kde mi zhasol motor Škody Fabia WRC a kým som ho znovu naštartoval, nechali sme tam strašne veľa času. Určite nás to stálo aspoň dve miesta. Bola to veľmi krátka súťaž na to, aby sme dokázali stratu dobehnúť. Urobil som chybu a nerád by som sa tu teraz na niečo vyhováral. Som rád, že sme v cieli, s Christianom to bol krásny zážitok.“
Poslednou posádkou, ktorá spoločne s vozidlom Renault Clio Sport reprezentovala KL Racing Rally Team bola dvojica Pavol Cireň – Vladimír Lieskovec. Táto posádka spolu odštartovala svoj prvý pretek. V ich prípade zradila technika a so súťažou sa tak museli predčasne rozlúčiť. „Na Renaulte nám odišla spojka už na štarte druhého meraného úseku. V prvom teste som cítil, že niečo nie je v poriadku, do cieľa sme však ešte došli. Na štarte druhého testu sa mi už ale nepodarilo pohnúť. Aj toto je rally,“ vysvetlil Pavol Cireň dôvod odstúpenia.
Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Teamu bol napriek už spomínanému odstúpeniu Cireňa s Lieskovcom so súťažou spokojný: „Bola to pekná súťaž a musím priznať, že som ani ja so štvrtým miestom nepočítal. Chalani ma jednoznačne potešili, pričom Tomáš s Radovanom dokázali, že sa dá vypracovať až na vrchol slovenskej rally. V budúcnosti s nimi treba počítať vždy medzi najrýchlejšími. Rád by som na tomto mieste ešte poďakoval Vlastovi Majerčákovi za skvelé štyri roky spolupráce, jeho cenné rady a úspechy, ktoré nášmu tímu priniesol. Prajeme mu v novom tíme veľa šťastných kilometrov a úspechov.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?