KL Racing Rally Team sa na tohtoročnej Rally Lubeník predstavil s trojicou súťažných posádok. V cieli slávil jedno štvrté a jedno siedme miesto absolútneho poradia.
Už od štartu tretieho kola slovenských rally majstrovstiev, VII. Rally Lubeník, predvádzala prítomným divákom špičkový výkon posádka KL Racing Teamu, dvojica Tomáš Kukučka – Radovan Mozner mladší, jazdiaci na Subaru Impeza WRC. Doťahovanie s konkurenciou o desatinky sekúnd im po šiestich rýchlostných skúškach, v cieli nakoniec vynieslo krásne, štvrté miesto v absolútnom poradí. „Ešte pred štartom som si robil z riaditeľa súťaže, Mareka Podobníka, s ktorým sme ešte v minulom roku jazdili spolu, srandu, že to s našim štartovým číslom 4, asi prehnal. Tvrdil som totiž, že sa v Lubeníku stretla silná konkurencia a nie je možné na takomto mieste v žiadnom prípade spoločne s Radovanom dojazdiť. Teraz som z toho sám prekvapený. Súťaž bola nádherná, všetci išli neskutočnú hranu a ja už fakt neviem kde ešte zrýchliť. Dúfam, že nám to vydrží aj v ďalších súťažiach,“ vysvetlil v cieli Tomáš Kukučka.
Druhou posádkou KL Racing Teamu, ktorá sa postavila až na cieľovú rampu bola česko-nemecká dvojica Karel Trněný – Christian Doerr, jazdiaca na Škode Fabia WRC. V cieli im patrila rovnako pekná siedma priečka absolútneho poradia. Viac nám povedal jazdec, Karel Trněný: „Išlo sa strašne rýchle. My sme však už bohužiaľ na prípadný útok na vyššie priečky nemali pneumatiky. Súťaž sme v podstate prehrali už na štarte prvého testu, kde mi zhasol motor Škody Fabia WRC a kým som ho znovu naštartoval, nechali sme tam strašne veľa času. Určite nás to stálo aspoň dve miesta. Bola to veľmi krátka súťaž na to, aby sme dokázali stratu dobehnúť. Urobil som chybu a nerád by som sa tu teraz na niečo vyhováral. Som rád, že sme v cieli, s Christianom to bol krásny zážitok.“
Poslednou posádkou, ktorá spoločne s vozidlom Renault Clio Sport reprezentovala KL Racing Rally Team bola dvojica Pavol Cireň – Vladimír Lieskovec. Táto posádka spolu odštartovala svoj prvý pretek. V ich prípade zradila technika a so súťažou sa tak museli predčasne rozlúčiť. „Na Renaulte nám odišla spojka už na štarte druhého meraného úseku. V prvom teste som cítil, že niečo nie je v poriadku, do cieľa sme však ešte došli. Na štarte druhého testu sa mi už ale nepodarilo pohnúť. Aj toto je rally,“ vysvetlil Pavol Cireň dôvod odstúpenia.
Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Teamu bol napriek už spomínanému odstúpeniu Cireňa s Lieskovcom so súťažou spokojný: „Bola to pekná súťaž a musím priznať, že som ani ja so štvrtým miestom nepočítal. Chalani ma jednoznačne potešili, pričom Tomáš s Radovanom dokázali, že sa dá vypracovať až na vrchol slovenskej rally. V budúcnosti s nimi treba počítať vždy medzi najrýchlejšími. Rád by som na tomto mieste ešte poďakoval Vlastovi Majerčákovi za skvelé štyri roky spolupráce, jeho cenné rady a úspechy, ktoré nášmu tímu priniesol. Prajeme mu v novom tíme veľa šťastných kilometrov a úspechov.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.