Nováčik na slovenskej rally scéne – B.R.T. Racing prišiel do Lubeníka s reštrukturalizovaným tímom a novými ambíciami. Nasadenie špičkovej a úplne novej Škody Fabie S2000, ako aj Fabie R2 naplnilo tímové očakávania.
Výsledky niekedy nehovoria úplný príbeh. Jan Černý došiel do cieľa VII. Rally Lubeník s Fabiou S2000 a spolujazdcom Petrom Černohorským na 3. mieste v triede 2. Na Slovensku však nikdy predtým neštartoval a jeho konkurencia charakter miestnych tratí pozná podstatne lepšie. Preto spoznávanie nových teritórií patrilo k najzákladnejšiemu programu posádok B.R.T. Racing.
Podobne na tom bol aj nováčik MSR - talentovaný Dennis Zeťák. Hľadať rýchlosť, pracovať na rozpise, spoznávať hranice novej techniky v podobe Škody Fabie R2 a dôjsť bezpečne do cieľa: to všetko Dennis zvládol na jednotku. Čistou, hladkou jazdou si v cieli vyslúžil 6. miesto v triede 6.
Jan Černý: „Čakali sme trochu iné trate, no veľmi sa nám tu páčilo. Je to rýchly asfalt, sú tam aj „vracáky“, aj rýchle zákruty. Pripomína to miestami preteky do vrchu. Chceli sme si vyskúšať nejaké veci a zžiť sa s novým autom. Ja sám som spokojný. Radi by sme prišli aj na Rally Tatry, uvidíme, čo sa podarí.“
Dennis Zeťák: „Zo začiatku to bolo ťažšie, auto bolo príliš „mäkké“, no neskôr sme dali tvrdšie nastavenie podvozku. Výsledkom bola vyrovnanejšia jazda aj lepšie časy. Mal som menšie chyby v rozpise, čo sa ešte vyladí. Bol to môj prvý štart na MSR v rally a som rád, že som bez problémov došiel do cieľa. Je to prvý, skúšobný rok a verím, že sa budem postupne zrýchľovať.“
Manažér B.R.T. Racing Ladislav Ríz po súťaži povedal: „Toto bola naša skutočne prvá veľká rally a som nesmierne rád, že sme okrem skvelej Škody Fabie S2000 a R2 získali na lubenícku súťaž aj skvelých dvoch jazdcov – skúseného Honzu Černého a mladého, talentovaného Dennisa Zeťáka. Verím, že to bol len začiatok úspešných časov, na ktoré sa už teraz všetci tešíme. S výkonmi našich jazdcov som veľmi spokojný a hlavný cieľ – dôjsť bezpečne do cieľa, sme si splnili.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.