Nováčik na slovenskej rally scéne – B.R.T. Racing prišiel do Lubeníka s reštrukturalizovaným tímom a novými ambíciami. Nasadenie špičkovej a úplne novej Škody Fabie S2000, ako aj Fabie R2 naplnilo tímové očakávania.
Výsledky niekedy nehovoria úplný príbeh. Jan Černý došiel do cieľa VII. Rally Lubeník s Fabiou S2000 a spolujazdcom Petrom Černohorským na 3. mieste v triede 2. Na Slovensku však nikdy predtým neštartoval a jeho konkurencia charakter miestnych tratí pozná podstatne lepšie. Preto spoznávanie nových teritórií patrilo k najzákladnejšiemu programu posádok B.R.T. Racing.
Podobne na tom bol aj nováčik MSR - talentovaný Dennis Zeťák. Hľadať rýchlosť, pracovať na rozpise, spoznávať hranice novej techniky v podobe Škody Fabie R2 a dôjsť bezpečne do cieľa: to všetko Dennis zvládol na jednotku. Čistou, hladkou jazdou si v cieli vyslúžil 6. miesto v triede 6.
Jan Černý: „Čakali sme trochu iné trate, no veľmi sa nám tu páčilo. Je to rýchly asfalt, sú tam aj „vracáky“, aj rýchle zákruty. Pripomína to miestami preteky do vrchu. Chceli sme si vyskúšať nejaké veci a zžiť sa s novým autom. Ja sám som spokojný. Radi by sme prišli aj na Rally Tatry, uvidíme, čo sa podarí.“
Dennis Zeťák: „Zo začiatku to bolo ťažšie, auto bolo príliš „mäkké“, no neskôr sme dali tvrdšie nastavenie podvozku. Výsledkom bola vyrovnanejšia jazda aj lepšie časy. Mal som menšie chyby v rozpise, čo sa ešte vyladí. Bol to môj prvý štart na MSR v rally a som rád, že som bez problémov došiel do cieľa. Je to prvý, skúšobný rok a verím, že sa budem postupne zrýchľovať.“
Manažér B.R.T. Racing Ladislav Ríz po súťaži povedal: „Toto bola naša skutočne prvá veľká rally a som nesmierne rád, že sme okrem skvelej Škody Fabie S2000 a R2 získali na lubenícku súťaž aj skvelých dvoch jazdcov – skúseného Honzu Černého a mladého, talentovaného Dennisa Zeťáka. Verím, že to bol len začiatok úspešných časov, na ktoré sa už teraz všetci tešíme. S výkonmi našich jazdcov som veľmi spokojný a hlavný cieľ – dôjsť bezpečne do cieľa, sme si splnili.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.