Hayden Paddon nabyl svým vystoupením v Itálii hodně sebevědomí. Novozélanďan teď začal hovořit o útoku na vítězství v Austrálii.
Jezdcem, který na sebe strhl největší pozornost, byl na Sardinii Hayden Paddon. Novozélanďan dlouho soutěž vedl, nakonec se ale musel sklonit před Sébastienem Ogierem.
"Mým cílem pro nasledující Polskou rally je umístění v TOP5. Jsem ale ctižádostivý, snad se nám povede v Austrálii zabodovat o vítězství. Tam jsou tratě a jejich přilnavost docela pobné těm ze Sardnie. Můj pocit v autě je dobrý, ale bez pochyby se ještě musím zlepšit," říká Paddon.
Zlepšilo ale také jeho auto. Jezdci hlavního týmu samozřejmě dostali novinky (například řazení pomocí pádel pod volantem) dřív než Paddon, trojka se vylepšeného Hyundai i20 WRC dočkala právě na Sardinii.
"Udělalo to [vylepšení] až překvapivě velký rozdíl, ale před soutěží jsme prakticky netestovali. Pádla jsem poprvé použil až na shakedownu před soutěží. Ve čtvrtek na divácké speciálce mi dokonce ruka ještě párkrát při nutnosti přeřadit vystřelila k řadící páce.
Pádla pod volantem pomáhají k tomu, aby jezdec víc využil motor. Na datech se ukazovalo, že jsem míval zařazeno o jeden stupeň víc než Dani a Thierry. Teď jsem byl na některých místech dokonce o stupeň níž než oni. Ve spoustě zatáček jsem víc řadil a lépe tak využil točivý moment motoru. Z toho pak přicházejí zlepší."
Na další soutěži se může Hayden těšit i na silnější motor, kterým jsou již vozy Sorda a Neuvillea vybavené. "Pak už jde jen o nastavení auta," těší se jezdec, který se chce stát prvním Novozélanďanem v historii, který bude pravidelně jezdit ve WRC.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?