Po vítězství v Portugalsku spadla z Jariho-Mattiho Latvaly velká zátěž. Fin na Sardinii odstartuje s novým sebevědomím. Navíc zde bude znovu těžit ze své lepší startovní pozice v úvodních dvou etapách soutěže.
Přípravy na Sardinii běží u Volkswagenu na plné obrátky. Šef továrního týmu, Jost Capito, naplánoval pro tým několikadenní testování - každý z továrních jezdců měl k dispozici jeden testovací den (testovalo se přímo na Sardinii). Volkswagen na Sardinii vyhrál oba poslední ročníky soutěže.
Především Jari-Matti Latvala má co dokazovat: "S Italskou rally mám ještě otevřený účet. V obou předešlých letech mě vždy defekt zabránil bojovat o vítězství - pokaždé jsem dojel třetí. Je jasné, že tentokrát chci vyhrát." Pomoci může jezdci jeho slabý vstup do sezony, který jej sice stál hodně bodů, ale také mu zajistí pátou startovní pozici po oba dva úvodní dny soutěže.
30letý soutěžák chce této vyhody plně využít: "Dny jsou neuvěřitelně dlouhé, je to téměř 400 ostrých kilometrů na úzkých cestách, kolem kterých jsou malebné skály. I tak mám ale jízdu na Sardinii rád. Co možná může překvapit, je fakt, že jízda je jednodušší, než by se při pohledu na trať zdálo. Proto pojedeme naplno hned od začátku."
Monako se Latvalovi povedlo nad očekávání dobře, pak ale přišly tři smolné soutěže
Latvalovi nebude pomáhat jen výhodná startovní pozice. Vítězství v Portugalsku výrazně podpořilo jeho motivaci, jak informuje německý 'rallye-magazin.de': "Ten úspěch byl pro mě neuvěřitelně důležitý. Sebral velký tlak z mých ramen. Po třech soutěžích bez bodů už o sobě začnete trošku pochybovat."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?