Kris Meeke pracuje na tom, aby pneumatiky na jeho voze vydržely více kilometrů. Podle jeho názoru byl na ně v Portugalsku až moc drsný.
Drsná šotolina a měkká směs pneumatik byly důvodem, proč se v Portugalsku hodně hovořilo o životnosti pneumatik. Podle Krise Meekea to byl také hlavní důvod, proč se mu nepodařilo udržet tempo s trojicí továrních Volkswagenů.
"V polovině soutěže to vypadalo dobře - na čelo jsme ztráceli šest vteřin. Ale v sobotu odpoledne jsme se trošku propadli, bohůžel. Zdá se, že nedokážeme pošetřit pneumatiky tolik jako Volkswagen. Pokud Vám zbyde pro odpolední sekci více vzorku, pak to dělá rozdíl," říká tovární jezdec Citroënu pro wrc.com.
Ogier zřejmě umí pošetřit gumy nejvíce z celého pole (foto: Volkswagen Motorsport)
Do další soutěže na Sardinii už mnoho času nezbývá, ale jezdec se svým týmem pracuje na řešení. "Zdá se, že je to částečně díky mému jezdeckému stylu a částečně díky autu. Nejsme schopni tolik uchránit pneumatiky jako Volkswagen. Pro Ogiera se to zdá být přirozené. Byl schopný porážet Loeba, protože byl ještě lepší než on v šetření pneumatik.
V Portugalsku jsem se toho hodně naučil. Zkoušky na Sardinii jsou podobně tvrdé. Ok, budeme tam mít k dispozici tvrdší pneumatiky, což nám může pomoci, ale stále máme před sebou nějakou práci."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?