Citroën: Meeke už nemusí nic dokazovat

Meeke, Kris
Meeke, Kris, foto: Citroën Racing
iM2 1. června 2015 06:46
Sdílej:

Pro Yvese Mattona, šéfa továrního Citroënu, je vítězství Krise Meekea v Argentině a boj o podium v Portugalsku důvod k tomu, aby mluvil o "novém a uvolněnějším" Krisovi.

Kris Meeke si již nemusí dělat starosti o místo v továrním Citroënu. Po vítězství v Argentině a velmi slušném výkonu v Portugalsku se dostal po 5 z 13 soutěží MS na průběžné čtvrté místo mezi jezdci. 

Jari-Matti Latvala, tovární jezdec Volkswagenu, který byl vloni vice-mistrem, je v průběžném pořadí také s jedním vítězstvím na kontě až za Meekem. Jak říká Yves Matton, vítězství v Argentině sejmulo z Ira velký tlak a teď je uvolněnější.

"Teď, poté co vyhrál jednu rally, je mnohem uvolněnější. Teď už nemusí nikomu dokazovat, že je toho [vítězství] schopný," řekl Belgičan pro 'wrc.com'. Dále dodává, že i vystoupení v Portugalsku "odpovídalo našim představám". 

Po vítězství v Portugalsku je Kris uvolněnější (foto: Citroën Racing)

V poslední etapě se mistr IRC propadl trošku dozadu, ale to bylo zapříčiněno prasklým stabilizátorem na jeho DS 3 WRC. Třetí místo tak bez boje připadlo Andreasi Mikkelsenovi z Volkwagenu. Matton je spokojen a svého svěřence chválí: "až do soboty večera ukazoval, že je schopný bojovat na čele."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.