O nových technických pravidlech pro World Rally Cars se mluví za zavřenými dveřmi již delší dobu. Sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, má zato, že k jejich schválení by mělo dojít v půli července. Velké změny ale čekat nemáme.
Poslední jednání Technické komise se konalo v půli května, jeho cílem byla samozřejmě debata o nových pravidlech pro WRC. Pravidla by teď měla být již předložena FIA a ta by mohla vše po svém červencovém zasedání vše konečně oznámit pro veřejnost.
Ačkoliv se o nových pravidlech nikdo moc bavit nechce, tak jasná je jedna věc - žádných velkých změn se nedočkáme. Takové změny si před lety představoval prezident FIA, Jean Todt. Vše se mělo točit kolem zavedení hybridních technologií do sportu. Nicméně negativní zkušeností z F1, zdá se, všechny odradily a dokonce i Toyota, která byla vždy v této oblasti průkopníkem, se po krátké studii proveditelnosti této myšlenky rychle vzdala.
"Nebylo by to o mnoho dražší, jednou věcí je jet s hybridní technikou na rovné závodní trati, ale úplně jiné by bylo skákat ve Finských lesích. Nikdo neví, jak spolehlivý by systém při otřesech, které v rallysportu neustále máme, byl. O nehodě nemluvě," řekl technický šéf TMG, Pascal Vasselon.
Ve světě WRC už nějakou dobu všichni očekávají příchod Toyoty (foto: Toyota Motorsport GmbH)
Pokračovat by se navíc mělo s aktuálními modely aut. Jen by mohla vypadat trochu mohutněji a motory by měly poskytovat o něco více výkonu. U Volkswagenu jsou s navrhnutými změnami spokojení a na budoucnost se dívají s optimismem. "Myslím, že to všechno jde momentálně dobrým směrem. Nová pravidla budou správná a se vstupem Toyoty v sezoně 2017 bude mistrovství ještě napínavější," řekl šéf VW pro motorsport, Jost Capito.
Napínavý a veřejostí sledovaný šampionát by se měl postarat o to, že v něm wolfsburgští ještě nějakou dobu zůstanou. "Svolení na zůstání v šampionátu máme od představenstva VW do roku 2019, ale jen, když budou pravidla akceptovatelná a bude odpovídat protihodnota. Toto svolení máme do roku 2019, ale myslíme, že to nemusí být konec," zakončil optimisticky Capito.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.