O nových technických pravidlech pro World Rally Cars se mluví za zavřenými dveřmi již delší dobu. Sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, má zato, že k jejich schválení by mělo dojít v půli července. Velké změny ale čekat nemáme.
Poslední jednání Technické komise se konalo v půli května, jeho cílem byla samozřejmě debata o nových pravidlech pro WRC. Pravidla by teď měla být již předložena FIA a ta by mohla vše po svém červencovém zasedání vše konečně oznámit pro veřejnost.
Ačkoliv se o nových pravidlech nikdo moc bavit nechce, tak jasná je jedna věc - žádných velkých změn se nedočkáme. Takové změny si před lety představoval prezident FIA, Jean Todt. Vše se mělo točit kolem zavedení hybridních technologií do sportu. Nicméně negativní zkušeností z F1, zdá se, všechny odradily a dokonce i Toyota, která byla vždy v této oblasti průkopníkem, se po krátké studii proveditelnosti této myšlenky rychle vzdala.
"Nebylo by to o mnoho dražší, jednou věcí je jet s hybridní technikou na rovné závodní trati, ale úplně jiné by bylo skákat ve Finských lesích. Nikdo neví, jak spolehlivý by systém při otřesech, které v rallysportu neustále máme, byl. O nehodě nemluvě," řekl technický šéf TMG, Pascal Vasselon.
Ve světě WRC už nějakou dobu všichni očekávají příchod Toyoty (foto: Toyota Motorsport GmbH)
Pokračovat by se navíc mělo s aktuálními modely aut. Jen by mohla vypadat trochu mohutněji a motory by měly poskytovat o něco více výkonu. U Volkswagenu jsou s navrhnutými změnami spokojení a na budoucnost se dívají s optimismem. "Myslím, že to všechno jde momentálně dobrým směrem. Nová pravidla budou správná a se vstupem Toyoty v sezoně 2017 bude mistrovství ještě napínavější," řekl šéf VW pro motorsport, Jost Capito.
Napínavý a veřejostí sledovaný šampionát by se měl postarat o to, že v něm wolfsburgští ještě nějakou dobu zůstanou. "Svolení na zůstání v šampionátu máme od představenstva VW do roku 2019, ale jen, když budou pravidla akceptovatelná a bude odpovídat protihodnota. Toto svolení máme do roku 2019, ale myslíme, že to nemusí být konec," zakončil optimisticky Capito.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?