O nových technických pravidlech pro World Rally Cars se mluví za zavřenými dveřmi již delší dobu. Sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, má zato, že k jejich schválení by mělo dojít v půli července. Velké změny ale čekat nemáme.
Poslední jednání Technické komise se konalo v půli května, jeho cílem byla samozřejmě debata o nových pravidlech pro WRC. Pravidla by teď měla být již předložena FIA a ta by mohla vše po svém červencovém zasedání vše konečně oznámit pro veřejnost.
Ačkoliv se o nových pravidlech nikdo moc bavit nechce, tak jasná je jedna věc - žádných velkých změn se nedočkáme. Takové změny si před lety představoval prezident FIA, Jean Todt. Vše se mělo točit kolem zavedení hybridních technologií do sportu. Nicméně negativní zkušeností z F1, zdá se, všechny odradily a dokonce i Toyota, která byla vždy v této oblasti průkopníkem, se po krátké studii proveditelnosti této myšlenky rychle vzdala.
"Nebylo by to o mnoho dražší, jednou věcí je jet s hybridní technikou na rovné závodní trati, ale úplně jiné by bylo skákat ve Finských lesích. Nikdo neví, jak spolehlivý by systém při otřesech, které v rallysportu neustále máme, byl. O nehodě nemluvě," řekl technický šéf TMG, Pascal Vasselon.
Ve světě WRC už nějakou dobu všichni očekávají příchod Toyoty (foto: Toyota Motorsport GmbH)
Pokračovat by se navíc mělo s aktuálními modely aut. Jen by mohla vypadat trochu mohutněji a motory by měly poskytovat o něco více výkonu. U Volkswagenu jsou s navrhnutými změnami spokojení a na budoucnost se dívají s optimismem. "Myslím, že to všechno jde momentálně dobrým směrem. Nová pravidla budou správná a se vstupem Toyoty v sezoně 2017 bude mistrovství ještě napínavější," řekl šéf VW pro motorsport, Jost Capito.
Napínavý a veřejostí sledovaný šampionát by se měl postarat o to, že v něm wolfsburgští ještě nějakou dobu zůstanou. "Svolení na zůstání v šampionátu máme od představenstva VW do roku 2019, ale jen, když budou pravidla akceptovatelná a bude odpovídat protihodnota. Toto svolení máme do roku 2019, ale myslíme, že to nemusí být konec," zakončil optimisticky Capito.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?