O nových technických pravidlech pro World Rally Cars se mluví za zavřenými dveřmi již delší dobu. Sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, má zato, že k jejich schválení by mělo dojít v půli července. Velké změny ale čekat nemáme.
Poslední jednání Technické komise se konalo v půli května, jeho cílem byla samozřejmě debata o nových pravidlech pro WRC. Pravidla by teď měla být již předložena FIA a ta by mohla vše po svém červencovém zasedání vše konečně oznámit pro veřejnost.
Ačkoliv se o nových pravidlech nikdo moc bavit nechce, tak jasná je jedna věc - žádných velkých změn se nedočkáme. Takové změny si před lety představoval prezident FIA, Jean Todt. Vše se mělo točit kolem zavedení hybridních technologií do sportu. Nicméně negativní zkušeností z F1, zdá se, všechny odradily a dokonce i Toyota, která byla vždy v této oblasti průkopníkem, se po krátké studii proveditelnosti této myšlenky rychle vzdala.
"Nebylo by to o mnoho dražší, jednou věcí je jet s hybridní technikou na rovné závodní trati, ale úplně jiné by bylo skákat ve Finských lesích. Nikdo neví, jak spolehlivý by systém při otřesech, které v rallysportu neustále máme, byl. O nehodě nemluvě," řekl technický šéf TMG, Pascal Vasselon.
Ve světě WRC už nějakou dobu všichni očekávají příchod Toyoty (foto: Toyota Motorsport GmbH)
Pokračovat by se navíc mělo s aktuálními modely aut. Jen by mohla vypadat trochu mohutněji a motory by měly poskytovat o něco více výkonu. U Volkswagenu jsou s navrhnutými změnami spokojení a na budoucnost se dívají s optimismem. "Myslím, že to všechno jde momentálně dobrým směrem. Nová pravidla budou správná a se vstupem Toyoty v sezoně 2017 bude mistrovství ještě napínavější," řekl šéf VW pro motorsport, Jost Capito.
Napínavý a veřejostí sledovaný šampionát by se měl postarat o to, že v něm wolfsburgští ještě nějakou dobu zůstanou. "Svolení na zůstání v šampionátu máme od představenstva VW do roku 2019, ale jen, když budou pravidla akceptovatelná a bude odpovídat protihodnota. Toto svolení máme do roku 2019, ale myslíme, že to nemusí být konec," zakončil optimisticky Capito.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.