Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier dostali od Volkswagenu svolení k tomu, aby si to zítra na trati Rally Portugal rozdali v přímém souboji o vítězství. Šéf továrního týmu potvrdil, že nebude jezdcům nic přikazovat.
Jari-Matti Latvala má před nedělí náskok 9,5 vteřiny. Jeho týmový kolega, Sébastien Ogier, si však na vítězství také brousí zuby. Od Volkswagenu teď večer přišla pozitivní zpráva - Jost Capito, šéf továrního týmu, nebude určovat pořadí, ve kterém mají jezdci dojet do cíle.
Aktuální pořadí zajišťuje německému týmu cenných 43 bodů, o které může při chybě některého z jezdců přijít. Avšak Capito se rozhodl do souboje nazasahovat: "Každý ze čtveřice nejrychlejších jezdců chce vyhrát. A my je necháme o toto vítězství bojovat.
Jasně, jde nám o body pro tým, ale pro tým je důležité nechat je bojovat mezi sebou. Myslím, že zítra uvidíme fantastické představení," okomentoval situaci Jost. Nedělní etapa je nejkratší z celé rally, čeká nás jen 54,5 kilometru. Pokud by se ztráta Ogiera na Latvalu po 269,5 ostrých kilometrech přepočetla na metry, tak bychom došli ke 242 metrům.
Stejně jako Citroën v Argentině, Volkswagen nechá v Portugalsku jezdce bojovat do posledního metru (foto: Volkswagen Motorsport)
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?