Poslední dobou se vyrojilo několik zpráv o tom, že by Thierry Neuville pro příští rok mohl změnit své působiště. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, veřejně vyhlásil, že by Belgičana moc rád přivítal zpět ve svém týmu. K situaci se teď blíže vyjádřil také Neuville.
O možné budoucnosti se teď mluvilo více než dost (více informací zde a zde). Dokonce samotný šéf M-Sportu veřejně přiznal, že by o služby jezdce, který v jeho týmu už jednu úspěšnou sezonu absolvoval (stal se vicemistrem světa), měl zájem. Veškeré spekulace teď ale poměrně jednoznačně ukončil sám Thierry.
"Nemám se opravdu o čem rozhodovat. Jsem vcelku spokojený s tím, čeho jsme za půl druhého roku dosáhli. I když něco nefungovalo tak, jak jsme chtěli, je nálada stále dobrá. Všichni se díváme dopředu na rok 2016, kdy konečně přijde nové auto. V roce 2016 budu ještě u Hyundai a do nového auta vkládám velké naděje - to pak samozřejmě musí být dobré," říká jednička týmu Huyndai, Thierry Neuville.
"Opravdu byly některé těžké momenty, které nás stály něco z naší motivace. Ale teď vím: Auto přijde teprve v příštím roce a to bez nějakých větších diskusí. Letošní rok dojedeme do cíle, abychom získali co možná nejvíce zkušeností. Na jedné nebo dvou rallych půjdeme možná do o něco vyššího rizika, abychom vyjeli TOP výsledek. Příští rok se pak budeme zase koncentrovat na šampionát. Vždycky jsme říkali, že v roce 2016 chceme usilovat o šampionát - a myslím, že je to s Hyundai možné."
Thierry a celý tým Hyundai se už těší na příští rok a nový speciál (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
V jiném rozhovoru pak Neuville řekl: "Myslím, že jsem to zdůraznil dostatečně: Příští rok zcela jistě zůstávám u Hyundai. S týmem jsem teď dva roky a vyvíjeme společně něco. OK, trvá to o něco déle, než bylo zamýšleno, a bylo to také o něco těžší, ale budoucnost vypadá pro rok 2016 velkolepě. Přijde nové auto a my s ním máme velká očekávání."
Dodatečné vysvětlení k situaci podal také Malcolm Wilson: "Neměl bych být špatně pochopen, se svými dvěma jezdci jsem velmi spokojen. Ale když jde o budoucnost, sleduji každého." M-Sport by však potřeboval získat nějakého silného sponzora nebo začít se spoluprácí s nějakým výrobcem. K Neuvillovi Wilson ještě dodal: "Nikdy jsem se netajil tím, že pracoval skvěle. Kdybych měl mít rozpočet a podporu od nějakého výrobce, tak bych se snažil si ho znovu zavázat."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.