M-Sport začal naťukávat možný příchod svého bývalého jezdce zpět minulý týden. Teď Malcolm Wilson otevřeně přiznal, že chce Belgičana zpět do týmu. Lákadlem má být nová Fiesta RS WRC, která má být v jeho rukou schopná bojovat s Volkswageny.
M-Sport se snaží získat Thierryho Neuvillea zpět do týmu už od sezony 2016. Belgičan jezdil u britského týmu v sezoně 2013 před tím, než odešel do Hyundai. O víkendu nás čeká debut nového vozu M-Sportu, který má být velkým lákadlem. Dle Malcolma Wilsona má Neuville rychlost na to, aby ukončil čekání M-Sportu na vítězství.
První naznačení přišlo už minulý týden, jak jsme psali v tomto článku. Teď už Wilson otevřeně přiznal, že chce získat Neuvillea: "Vím, že máme od Portugalska vítězné auto. Pro mě je dalším krokem získat jezdce, který má dostatek zkušeností na to, aby s ním vítězství vyjel. Netajím se tím, že hledám pro tým partnera s penězi, který by zaplatil příští rok jezdce - tím jezdcem by byl Thierry Neuville."
Thierry vloni sice vyhrál s Hyundai i20 WRC Rallye Deutschland, ale úspěšnější byl v roce 2013 s Fordem Fiesta RS WRC, když stanul 7 krát na podium a stal se vice-mistrem světa. "Kdyby byl u nás zůstal, mohl vyzvat Ogiera. A pořád to může zvládnout."
V roce 2013 sice na vítězství Thierry nedosáhl, ale stal se vicemistrem
Narozdíl od Wilsona však Michel Nandan, šéf továrního týmu Hyundai, vůbec nepochybuje, kde bude v budoucnu Neuville jezdit: "Thierry bude příští rok u nás! Stejně tak i Dani [Sordo]. Položil zde základní kameny a příští rok bude sklízet ovoce své práce."
"Nechci o tom hovořit, jen dělám svoji práci. Vím, kam se chci dostat, co chci dělat a co nesmím dělat," řekl tajuplně Thierry Neuville. Podle různých spekulací má však ve své smlouvě možnost odejít od Hyundai, co na to jezdec? "Vždycky mám možnosti! Chci se dále rozvíjet a jsem si celkem jistý, že nové auto bude rychlé.
Neuville u Hyundai položil základy a teď bude sklízet ovoce, slibuje Nandan (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
Myslím, že zůstanu u Hyundai. Mám zde dobré vztahy se všemi. Předtím jsem byl v různých týmech, takže znám docela dost lidí. Aktuálně se koncentruji na svoji práci. Měl jsem dobrý start do sezony, ale Argentina byla špatná. Pokusím se to zlepšit a dostat sev MS opět výš."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.