Mikkelsen cítí v Portugalsku svoji šanci

Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola
Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 18. května 2015 23:30
Sdílej:

Rally Portugal se pro letošek vrací do severní části země. Pro drtivou většinu startovního pole se bude jednat o nové teritorium. Zkušení harcovníci startovního pole tak nebudou tentokrát moci spoléhat na svoje dřívější zkušenosti. Mladíci tak dostanou dobrou šanci se ukázat.

Rally Portugal se poprvé od roku 2001 vrací do rally milujícího severu země. Centrem soutěže bude město Matosinhos. Kompletně nové tratě soutěže tak smažou klasickou výhodu zkušených jezdců. Drobnou představu o profilech tratí na severu země si jezdci mohli udělat v minulých letech jen na zkoušce legendární Fafe, která se jezdila několik minulých let jako rallysprint týden před startem klasického podniku. 

Andreas Mikkelsen doufá, že díky tomu bude mít větší šanci dostat se do bojů na špici. "Nová rally je pro mě výhodou. Doposud jsem byl na nových zkouškách nebo nových měřených testech neustále mezi nejrychlejšími. Na etablovaných rallych, na kterých se počítají zkušenosti, jsem stále o něco zaostával," říká Nor pro wrc.com. 

Andreas se v Portugalsku může těšit na aktuální specifikaci Pola R WRC... (foto: Volkswagen Motorsport) 

"V Portugalsku jsem zatím nikdy nebyl opravdu rychlý. Proto je dobrou novinkou, že pojedeme v nové oblasti. Cílem je podium." Mikkelsen přitom bude moci profitovat ze zkušeností svého navigátora, Ola Floeneho. Ten byl totiž v roce 2001 jako navigátor Henninga Solberga na severu Portugalska na startu soutěže. Mikkelsen se navíc na jihu Evropy poprvé předvede v Polu R WRC specifikace 2015.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.