Rally Portugal se pro letošek vrací do severní části země. Pro drtivou většinu startovního pole se bude jednat o nové teritorium. Zkušení harcovníci startovního pole tak nebudou tentokrát moci spoléhat na svoje dřívější zkušenosti. Mladíci tak dostanou dobrou šanci se ukázat.
Rally Portugal se poprvé od roku 2001 vrací do rally milujícího severu země. Centrem soutěže bude město Matosinhos. Kompletně nové tratě soutěže tak smažou klasickou výhodu zkušených jezdců. Drobnou představu o profilech tratí na severu země si jezdci mohli udělat v minulých letech jen na zkoušce legendární Fafe, která se jezdila několik minulých let jako rallysprint týden před startem klasického podniku.
Andreas Mikkelsen doufá, že díky tomu bude mít větší šanci dostat se do bojů na špici. "Nová rally je pro mě výhodou. Doposud jsem byl na nových zkouškách nebo nových měřených testech neustále mezi nejrychlejšími. Na etablovaných rallych, na kterých se počítají zkušenosti, jsem stále o něco zaostával," říká Nor pro wrc.com.
Andreas se v Portugalsku může těšit na aktuální specifikaci Pola R WRC... (foto: Volkswagen Motorsport)
"V Portugalsku jsem zatím nikdy nebyl opravdu rychlý. Proto je dobrou novinkou, že pojedeme v nové oblasti. Cílem je podium." Mikkelsen přitom bude moci profitovat ze zkušeností svého navigátora, Ola Floeneho. Ten byl totiž v roce 2001 jako navigátor Henninga Solberga na severu Portugalska na startu soutěže. Mikkelsen se navíc na jihu Evropy poprvé předvede v Polu R WRC specifikace 2015.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.