Rally Portugal se pro letošek vrací do severní části země. Pro drtivou většinu startovního pole se bude jednat o nové teritorium. Zkušení harcovníci startovního pole tak nebudou tentokrát moci spoléhat na svoje dřívější zkušenosti. Mladíci tak dostanou dobrou šanci se ukázat.
Rally Portugal se poprvé od roku 2001 vrací do rally milujícího severu země. Centrem soutěže bude město Matosinhos. Kompletně nové tratě soutěže tak smažou klasickou výhodu zkušených jezdců. Drobnou představu o profilech tratí na severu země si jezdci mohli udělat v minulých letech jen na zkoušce legendární Fafe, která se jezdila několik minulých let jako rallysprint týden před startem klasického podniku.
Andreas Mikkelsen doufá, že díky tomu bude mít větší šanci dostat se do bojů na špici. "Nová rally je pro mě výhodou. Doposud jsem byl na nových zkouškách nebo nových měřených testech neustále mezi nejrychlejšími. Na etablovaných rallych, na kterých se počítají zkušenosti, jsem stále o něco zaostával," říká Nor pro wrc.com.
Andreas se v Portugalsku může těšit na aktuální specifikaci Pola R WRC... (foto: Volkswagen Motorsport)
"V Portugalsku jsem zatím nikdy nebyl opravdu rychlý. Proto je dobrou novinkou, že pojedeme v nové oblasti. Cílem je podium." Mikkelsen přitom bude moci profitovat ze zkušeností svého navigátora, Ola Floeneho. Ten byl totiž v roce 2001 jako navigátor Henninga Solberga na severu Portugalska na startu soutěže. Mikkelsen se navíc na jihu Evropy poprvé předvede v Polu R WRC specifikace 2015.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.