Rally Portugal se pro letošek vrací do severní části země. Pro drtivou většinu startovního pole se bude jednat o nové teritorium. Zkušení harcovníci startovního pole tak nebudou tentokrát moci spoléhat na svoje dřívější zkušenosti. Mladíci tak dostanou dobrou šanci se ukázat.
Rally Portugal se poprvé od roku 2001 vrací do rally milujícího severu země. Centrem soutěže bude město Matosinhos. Kompletně nové tratě soutěže tak smažou klasickou výhodu zkušených jezdců. Drobnou představu o profilech tratí na severu země si jezdci mohli udělat v minulých letech jen na zkoušce legendární Fafe, která se jezdila několik minulých let jako rallysprint týden před startem klasického podniku.
Andreas Mikkelsen doufá, že díky tomu bude mít větší šanci dostat se do bojů na špici. "Nová rally je pro mě výhodou. Doposud jsem byl na nových zkouškách nebo nových měřených testech neustále mezi nejrychlejšími. Na etablovaných rallych, na kterých se počítají zkušenosti, jsem stále o něco zaostával," říká Nor pro wrc.com.
Andreas se v Portugalsku může těšit na aktuální specifikaci Pola R WRC... (foto: Volkswagen Motorsport)
"V Portugalsku jsem zatím nikdy nebyl opravdu rychlý. Proto je dobrou novinkou, že pojedeme v nové oblasti. Cílem je podium." Mikkelsen přitom bude moci profitovat ze zkušeností svého navigátora, Ola Floeneho. Ten byl totiž v roce 2001 jako navigátor Henninga Solberga na severu Portugalska na startu soutěže. Mikkelsen se navíc na jihu Evropy poprvé předvede v Polu R WRC specifikace 2015.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.