Volkswagen vysvětluje selhání motoru na testech před Portugalskem

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 14. května 2015 13:56
Sdílej:

Volkswagen řekl, že selhání motoru, které se objevilo na Polu R WRC v rámci testů před Rally Portugal, bylo úmyslné a jeho smyslem bylo lepší pochopení, proč selhaly motory u továrních aut minulý měsíc v Argentině.

Video z testů, ve kterém u Pola R WRC pilotovaného Jarim-Mattim Latvalou očividně došlo k problému na motoru, který běžel jen na tři válce, jsme již viděli. Mluvčí týmu důrazně odmítl, že by se jednalo o opakování problému se vstřikováním paliva, který stál dobrý výsledek v Jižní Americe jak Latvalu, tak i Ogiera. Jednalo se prý o součást vyšetřování toho, proč k selhání v Argentině došlo.

"Tým zopakoval problém jízdy na tři válce v kontrolovaném testovacím prostředí, které nám dovoluje ohodnotit všechny možné efekty poničení na motor a připravit se na to, jak situaci nejlépe zvládnout, pokud by se ještě někdy podobné selhání mělo objevit," bylo řečeno britskému Autosportu. 

Šéf vývoje motorů u Volkswagenu, Dr. Donatus Wichelhaus, dodává: "Jednotlivé otázky byly důkladně vyšetřeny s pomocí naší centrální laboratoře ve Wolfsburgu. Ukázalo se, že k poškození části vstřikování došlo, když byla auta v běhu. Zničné fragmenty zablokovaly systém vstřikování paliva a to zabránilo v jeho správné práci."

U VW věří, že v Portugalsku předvedou lepší výkon

Od nadcházející Rally Portugal se na vozech ve specifikaci 2015 objeví nové vstřikování paliva od dodavatele, firmy Bosch. V Hannoveru bázovaný tým musel použít jednoho ze svých žolíků, který jim dovolil nahradit komponent, který je v motoru homologovaný. 

"Na testování nebo na soutěžích jsme tento problém předtím v minulosti nikdy neviděli a v poslední rally jsme, co se vstřikovačů týče, nepoužívali absolutně nic nového - jsou to stále ty stejné, jaké jsme používali už dlouho," pokračuje mluvčí týmu. "Jsme si jistí, že jsme ten problém pro příští závod vyřešili."

Jen připomeňme, že Volkswagen si minulý měsíc v Argentině připsal nejhorší výsledek od příchodu do WRC, když z této rally zaslíbené země odjížděl bez jediného bodu na svém kontě. Ogier musel vzdát už na RZ2, s využitím Rally 2 se do soutěže sice vrátil, ale v sobotu odpoledne musel znovu vzdát po problémech s posilovačem.

Latvala musel odstoupit, když ho potkaly stejné problémy s motorem na předposlední zkoušce soutěže. Andreas Mikkelsen na RZ2 ztratil kvůli defektu a pak musel v pátek odpoledne odstoupit po problémech s posilovačem, které se vázaly ještě k defetku. Na poslední zkoušce RZ poměrně spektakulárně havaroval na stejném místě jako jednička týmu Hyundai, Thierry Neuville.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.