Volkswagen řekl, že selhání motoru, které se objevilo na Polu R WRC v rámci testů před Rally Portugal, bylo úmyslné a jeho smyslem bylo lepší pochopení, proč selhaly motory u továrních aut minulý měsíc v Argentině.
Video z testů, ve kterém u Pola R WRC pilotovaného Jarim-Mattim Latvalou očividně došlo k problému na motoru, který běžel jen na tři válce, jsme již viděli. Mluvčí týmu důrazně odmítl, že by se jednalo o opakování problému se vstřikováním paliva, který stál dobrý výsledek v Jižní Americe jak Latvalu, tak i Ogiera. Jednalo se prý o součást vyšetřování toho, proč k selhání v Argentině došlo.
"Tým zopakoval problém jízdy na tři válce v kontrolovaném testovacím prostředí, které nám dovoluje ohodnotit všechny možné efekty poničení na motor a připravit se na to, jak situaci nejlépe zvládnout, pokud by se ještě někdy podobné selhání mělo objevit," bylo řečeno britskému Autosportu.
Šéf vývoje motorů u Volkswagenu, Dr. Donatus Wichelhaus, dodává: "Jednotlivé otázky byly důkladně vyšetřeny s pomocí naší centrální laboratoře ve Wolfsburgu. Ukázalo se, že k poškození části vstřikování došlo, když byla auta v běhu. Zničné fragmenty zablokovaly systém vstřikování paliva a to zabránilo v jeho správné práci."
U VW věří, že v Portugalsku předvedou lepší výkon
Od nadcházející Rally Portugal se na vozech ve specifikaci 2015 objeví nové vstřikování paliva od dodavatele, firmy Bosch. V Hannoveru bázovaný tým musel použít jednoho ze svých žolíků, který jim dovolil nahradit komponent, který je v motoru homologovaný.
"Na testování nebo na soutěžích jsme tento problém předtím v minulosti nikdy neviděli a v poslední rally jsme, co se vstřikovačů týče, nepoužívali absolutně nic nového - jsou to stále ty stejné, jaké jsme používali už dlouho," pokračuje mluvčí týmu. "Jsme si jistí, že jsme ten problém pro příští závod vyřešili."
Jen připomeňme, že Volkswagen si minulý měsíc v Argentině připsal nejhorší výsledek od příchodu do WRC, když z této rally zaslíbené země odjížděl bez jediného bodu na svém kontě. Ogier musel vzdát už na RZ2, s využitím Rally 2 se do soutěže sice vrátil, ale v sobotu odpoledne musel znovu vzdát po problémech s posilovačem.
Latvala musel odstoupit, když ho potkaly stejné problémy s motorem na předposlední zkoušce soutěže. Andreas Mikkelsen na RZ2 ztratil kvůli defektu a pak musel v pátek odpoledne odstoupit po problémech s posilovačem, které se vázaly ještě k defetku. Na poslední zkoušce RZ poměrně spektakulárně havaroval na stejném místě jako jednička týmu Hyundai, Thierry Neuville.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.