M-Sport poprvé v Portugalsku nasadí novou generaci Fordu Fiesta RS WRC. Nové speciály se ihned dostanou i k některým soukromníkům. Mezi nimi je Lorenzo Bertelli, možná Robert Kubica a Martin Prokop. Právě český zástupce promluvil pro server 'rallye-magazin.de' o svých pocitech před usednutím do nového auta.
Přípravy na Rally Portugalsko vrcholí - u Volkswagenu zkoumají příčiny, které vyřadily obě Pola R WRC, u M-Sportu zase staví nové Fiesty RS WRC. Sympatické je, že nového auta si nebudou užívat jen tovární jezdci, ale Malcolm Wilson jej dodá i soukromníkům. Mezi nimi bude i Martin Prokop.
Čech jel v Argentině s již prodaným autem: "Tohle byl poslední závod pro naši Fionu, v Argentině jsme jeli s autem, které už bylo před závodem prodané," řekl Martin pro 'wrc.com'. "Nebyla to moc příjemná situace, protože auto už je prodané a já za něj potřebuji dostat peníze." Prokop nakonec auto do cíle dovezl celé a navíc v na skvělé 4. příčce.
Martin prodal obě staré Fiesty RS WRC, od Portugalska přesedá do nejnovější specifikace (foto: Red Bull)
V Portugalsku už jej ale čekají novinky: "Auto dostaneme až v pátek před soutěží a hned s ním odjíždíme přímo do Portugalska na test. Raději bych měl dvoudenní test, ale myslím si, že před startem soutěže stihneme jenom jeden den," odhaluje český zástupce.
Týmový manažer, Quirin Müller, vidí situaci uvolněněji: "I když bude Martin testovat jenom jeden den, v auto spoléhá - především v motor a podvozek. Pozitivní je, že tyto změny by měly přinést opravdové zlepšení. Myslím, že Martin si na ně během dostupného času rychle zvykne."
Pokud by premiéra s novou Fiestou RS WRC proběhla bez problémů, dokáže si Müller představit pozitivní překvapení: "Možná, že bude těžké dosáhnout stejně jako v Argentině na čtvrté místo. Ale kdo ví, co se stane, když nebudou technické problémy..."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?