M-Sport poprvé v Portugalsku nasadí novou generaci Fordu Fiesta RS WRC. Nové speciály se ihned dostanou i k některým soukromníkům. Mezi nimi je Lorenzo Bertelli, možná Robert Kubica a Martin Prokop. Právě český zástupce promluvil pro server 'rallye-magazin.de' o svých pocitech před usednutím do nového auta.
Přípravy na Rally Portugalsko vrcholí - u Volkswagenu zkoumají příčiny, které vyřadily obě Pola R WRC, u M-Sportu zase staví nové Fiesty RS WRC. Sympatické je, že nového auta si nebudou užívat jen tovární jezdci, ale Malcolm Wilson jej dodá i soukromníkům. Mezi nimi bude i Martin Prokop.
Čech jel v Argentině s již prodaným autem: "Tohle byl poslední závod pro naši Fionu, v Argentině jsme jeli s autem, které už bylo před závodem prodané," řekl Martin pro 'wrc.com'. "Nebyla to moc příjemná situace, protože auto už je prodané a já za něj potřebuji dostat peníze." Prokop nakonec auto do cíle dovezl celé a navíc v na skvělé 4. příčce.
Martin prodal obě staré Fiesty RS WRC, od Portugalska přesedá do nejnovější specifikace (foto: Red Bull)
V Portugalsku už jej ale čekají novinky: "Auto dostaneme až v pátek před soutěží a hned s ním odjíždíme přímo do Portugalska na test. Raději bych měl dvoudenní test, ale myslím si, že před startem soutěže stihneme jenom jeden den," odhaluje český zástupce.
Týmový manažer, Quirin Müller, vidí situaci uvolněněji: "I když bude Martin testovat jenom jeden den, v auto spoléhá - především v motor a podvozek. Pozitivní je, že tyto změny by měly přinést opravdové zlepšení. Myslím, že Martin si na ně během dostupného času rychle zvykne."
Pokud by premiéra s novou Fiestou RS WRC proběhla bez problémů, dokáže si Müller představit pozitivní překvapení: "Možná, že bude těžké dosáhnout stejně jako v Argentině na čtvrté místo. Ale kdo ví, co se stane, když nebudou technické problémy..."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?