Matton: O Meekea neměl nikdo zájem, podepsat s ním byl risk

Meeke, Kris - Nagle, Paul
Meeke, Kris - Nagle, Paul, foto: Citroën Racing
iM2 29. dubna 2015 23:01
Sdílej:

Vítězství Krise Meekea v Argentině ukázalo, že udělal Citroën správně, když podepsal s Britem smlouvu v době, kdy o něj jiné značky z MS neměly zájem.

To je názor Yvese Mattona, šéfa továrního týmu Citroën. Ten s Krisem Meekem podepsal v sezoně 2013 poté, co bývalý šampion IRC zůstal po ukončení projektu MINI bez místa. "Krise jsem znal už dlouho předtím a jsem moc rád, že mi sázka na něj vyšla, když mu nikdo jiný místo nenabízel," říká Yves pro wrc.com.

"Vždycky jsem si myslel, že má rychlost, technické dovednosti a je to chytrý chlapík. Ale OK, několik věcí chybělo před tím, než mohl začít dosahovat skvělých věcí. Zabralo to nějaký čas - spolupracujeme už více než rok. Jsem teď ale velmi štastný, že mohu ukázat lidem, kteří Krisovi nevěřili, že moje sázka vyšla," pokračuje Belgičan.

Už loni v Německu měl Kris k vítězství hodně blízko, ale havaroval z první příčky (foto: Citroën Racing)

Podle něj mu tento výsledek pomůže v dalším rozvoji v jeho kariéře: "Určitě je to velký krok, když vyhrajete svoji první soutěž. Ten proces s Krisem ještě není u konce a pořád musíme spolu pracovat. Ale když vyhrajete, tak jste ve své hlavě už jiní. Cítím, že jdeme správným směrem."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.