Volkswagen Motorsport chce provést důkladnou analýzu, aby odhalil, co bylo příčinou problémů se vstřikem paliva, které vyřadilo oba tovární jezdce německého týmu v Argentině. Volkswagen tak ukončil sérii 20 po sobě jdoucích pódiových umístění.
Sébastiena Ogiera v pátek ráno na první zkoušce a Jariho-Mattiho Latvalu v neděli ráno na první zkoušce zastavil stejný problém. Fin mířil do cíle na třetím místě. Šéf Volkswagenu pro motorsport, Jost Capito, řekl, že takový problém tým nikdy před tím na testech nebo v soutěži nepozoroval.
Zároveň také odmítá, že by za něj mohly tvrdé a rozbité argentínské tratě. "Stalo se a naštěstí přišly všechny naše problémy najednou v jedné rally. Takže možná je pro letošek konec! Určitě to nesouvisí s rozbitostí místních tratí, to mohu vyloučit.
Musíme se vrátit domů do továrny a analyzovat částí. Fakt, že se to stalo dvakrát, nám pomohl, protože víme, že to není náhoda," řekl Capito pro 'wrc.com'. Jednou ze zkoumaných otázek bude, jestli nejde třeba jen o vadnou várku vstřikovacího systému.
Šlo jen o vadnou dodávku nebo komplexnější chybu? (foto: Volkswagen Motorsport)
Argentina byla pro Volkswagen nejhorší rally od vstupu do MS v roce 2013. K problémům Ogiera a Latvaly se přidal i Andreas Mikkelsen, který v pátek odstoupil s rozbitým posilovačem řízení a v neděli před zraky diváků havaroval na Power Stage.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?