AKTUALIZACE PO RZ12; Po téměř 7 týdenní pauze zamířilo MS v rally opět na jihoamerický kontinent. Rally Argentina je charakteristická několika extrémně dlouhými zkouškami, které tvoří 2/3 soutěže.
Po RZ12:
Kris Meeke si dojel pro svoje první vítězství ve WRC. Nadšený jezdec v cíli věnoval tento úspěch svému mentorovi z dob začátků kariéry, Colinu McRaeovi. Úspěch Citroënu podtrhl Mads Ostberg druhým místem. Nor měl během víkendu horečku. Pro Citroën se jedná o první double od Rally Finland 2012. Premiérové stupně vítězů vyjel Elfyn Evans s Fordem. Welšan měl štěstí, že už soutěž končila, protože na poslední zkoušce ztratil 1:12 min po problémech se zavěšením.
Výsledky Power Stage:
1. Sébastien Ogier +3 body2. Dani Sordo +2 body3. Mads Ostberg +1 bod
Výsledky po RZ12
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 3:41:44,9 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +18,1 3. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +3:27,4 4. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +6:26,0 5. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +10:46,7 6. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +11:19,9 7. A. Al-Kuwari - M. Clarke Ford Fiesta RRC +16:02,6 8. D. Dominguez - E. Galindo Ford Fista R5 +18:48,2 9. G. Saba - D. Cagnotti Škoda Fabia S2000 +21:20,6 10. F. Villagra - D. Curletto Ford Fiesta MR +25:19,6Po RZ11:
Jari-Matti Latvala musel vzdát na předposlední RZ pro poruchu motoru! Oba tovární jezdce VW tak ze soutěže vyřadila stejná závada! Takovéto problémy německý tovární tým v MS ještě nezažil. Na třetí místo tak postupuje Elfyn Evans s Fordem Fiesta RS WRC od M-Sportu. "Trénink" na Power Stage nejlépe zvládl Andreas Mikkelsen, druhý byl Sordo, který se s Hyundai i20 WRC vrátil do soutěže. Ostberg sice smazal dalších 12 s náskoku na Meekea, ale Severní Ir má na čele před poslední zkouškou stále 27 s.
Výsledky po RZ11
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 3:28:25,5 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +27,0 3. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +2:34,7 4. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:48,1 5. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +5:57,9 6. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +10:54,8 7. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +10:56,6 8. A. Al-Kuwari - M. Clarke Ford Fiesta RRC +15:09,7 9. D. Dominguez - E. Galindo Ford R5 +17:58,2 10. G. Saba - D. Cagnotti Škoda Fabia S2000 +20:11,1neděle
Po RZ10:
Mezi smolaře sezony se pomalu začíná řadit Dani Sordo. Španěla nechtěl na posledním testu dne na 'holičkách' jeho Hyundai i20 WRC. Auto zastavilo pro nízký tlak paliva. Zkoušku vyhrál Andreas Mikkelsen (dnes 3 ze 4) před kolegou Latvalou. Fin se snaží vyvíjet tlak na ostatní, ale na vedoucí Citroën mu chybí přes minutu. Thierry Neuville se dostal před Martina Prokopa, což se ale čekalo.
Výsledky po RZ10
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 3:14:51,7 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +38,6 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:03,7 4. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +2:24,6 5. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:51,0 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +5:38,9 7. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +10:34,3 8. A. Al-Kuwari - M. Clarke Ford Fiesta RRC +14:14,6 9. D. Dominguez - E. Galindo Ford R5 +17:10,0 10. G. Saba - D. Cagnotti Škoda Fabia S2000 +19:20,1Po RZ9:
RZ9 byla zrušena po nehodě Haydena Paddona. Novozélanďan zranil 6 diváků, kteří však měli stát v zakázaném prostoru. Zranění by neměla být vážná. Výsledky zůstávají totožné s těmi po RZ8.
Výsledky po RZ9
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 2:30:25,3 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +32,6 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:07,7 4. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +1:21,8 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:57,5 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +4:35,9 7. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:47,7 8. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +8:10,3 9. A. Al-Kuwari - M. Clarke Ford Fiesta RRC +10:12,5 10. D. Dominguez - E. Galindo Ford R5 +13:19,3Po RZ8:
RZ8 se stala kořistí Andrease Mikkelsena jedoucího na VW Polo R WRC. Jednalo se o 42,5 km dlouhou zkoušku, a tak 6,7s ztráta druhého v cíli, Daniho Sorda, není nijak velká. Španěl se navíc v průběžném pořadí přiblížil na 14,1s Jarimu-Mattimu Latvalovi na VW, který zatím drží třetí příčku průběžně. Třetí čas zajel Mads Ostberg a v průběžném pořadí se tak přiblížil už na 32,6s Krisi Meekeovi. Vedoucí muž soutěže, Kris Meeke, zajel až osmý čas (+28s na vítěze vložky).
Výsledky po RZ8
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 2:30:25,3 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +32,6 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:07,7 4. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +1:21,8 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:57,5 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +4:35,9 7. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:47,7 8. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +8:10,3 9. A. Al-Kuwari - M. Clarke Ford Fiesta RRC +10:12,5 10. D. Dominguez - E. Galindo Ford R5 +13:19,3Po RZ7:
Dnešní první RZ vyhrál do soutěže navrátivší se Sébastien Ogier, Francouz ale po penalizacích za včerejšek ztrácí už přes 34 minut a patří mu až 32. místo. Druhý čas si připsal rovněž po včerejších problémech do soutěže navrátivší se Andreas Mikkelsen (průběžně 25. místo, ztráta 25:42 min). Jen o dvě příčky před ním v průběžném pořadí figuruje Hayden Paddon a o jedno místo výše je Ott Tänak. Všichni tito jezdci se tedy dnes do soutěže vrátili.
Třetí čas na zkoušce zajel Jari-Matti Latvala, Volkswagen tedy obsadil všechna tři první místa. 21 vteřin ztratil Kris Meeke, který dle svých slov lehce chyboval, udělal jedny hodiny a musel také couvat. Na čele má ale stále takřka minutový náskok na kolegu Madse Ostberga (4. čas).
Výsledky po RZ7
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 2:02:39,9 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +53,5 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:06,3 4. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +1:43,1 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:57,9 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:48,0 7. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +5:08,3 8. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +6:44,3 9. A. Al-Kuwari - M. Clarke Ford Fiesta RRC +7:53,7 10. S. Lefebvre - S. Prévot Citroën DS3 R5 +10:54,7sobota
Po RZ6:
Dani Sordo zařídil pro Hyundai na konec dne vítězství v rychlostní zkoušce. Španěl dokázal porazit Madse Ostberga o 0,1 s. Třetí místo v testu vyjel Thierry Neuville s druhým Hyundai i20 WRC. Čtvrtý byl po pátku vedoucí muž průběžného pořadí, Kris Meeke. Po pátku jsou na čele dvě DS 3 WRC. Latvala s posledním továrním Volkswagenem má totiž také problémy. Fin ztratil na 6 kilometrech přes 33 vteřin - na jeho Polu R WRC odešel diferenciál.
Výsledky po RZ6
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 1:44:47,8 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +1:08,4 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:23,5 4. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +1:54,2 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:59,7 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:27,4 7. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +5:06,2 8. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +6:01,8 9. A. Al-Kuwari - M. Clarke Ford Fiesta RRC +6:46,3 10. Y. Protasov - P. Cherepin Ford Fiesta RRC +3:10 +8:43,3Pro RZ5
Na RZ5 si připsali nejrychlejší časy posádky továního Citroënu v pořadí Kris Meeke, Mads Ostberg (+8,4s). Pouhou desetinu vteřiny na Ostberga ztratil Elfyn Evans na Fordu. V TOP10 nedošlo k žádným změnám. Na technické problémy (diferenciál) si v cíli ztěžoval Jari-Matti Latvala, který zajel až šestý čas (+24,4s).
Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 1:39:43,1 - - - 2. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +53,1 3. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +1:11,7 4. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +1:57,6 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:59,0 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:24,3 7. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +5:07,7 8. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +5:35,1 9. A. Al-Kuwari - M. Clarke Ford Fiesta RRC +3:34,6 10. Y. Protasov - P. Cherepin Ford Fiesta RRC +3:10 +8:10,9Po RZ4:
Na nejdelší zkoušce první etapy opět zaúřadoval Kris Meeke s továrním Citroënem. Severní Ir tentokrát nadělil druhému Latvalovi 13,4 s a začal opět budovat svoje vedení. Třetí čas na mamutím, přes 50 kilometrů dlouhém, testu zajel Mads Ostberg. Jeho ztráta už ale byla přes 27 vteřin. Čtvrtý čas Sorda jej posunul na čtvrté místo, na kterém byl až do této zkoušky Ott Tänak.
Estonec opět nedokázal dokončit etapu, když v jednom z brodů trefil kámen. Tento incident jej vyřadil z první etapy. Elfyn Evans, s druhým továrním Fordem, drží páté místo. Do odpolední sekce už také nenastoupil Hayden Paddon s třetím továrním Hyundai i20 WRC. Šestý je Martin Prokop a už na sedmém místě je Thierry Neuville.
Výsledky po RZ4
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 1:29:39,5 - - - 2. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +28,7 3. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +1:03,3 4. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +1:43,7 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:50,5 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:51,5 7. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:57,8 8. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +5:05,0 9. A. Al-Kuwari - M. Clarke Ford Fiesta RRC +5:47,9 10. Y. Protasov - P. Cherepin Ford Fiesta RRC +3:10 +7:35,8servis
Po RZ3:
Jari-Matti Latvala cítí šanci na snížení ztráty na Ogiera - RZ3 vyhrál rozdílem 10,2s před Madsem Ostbergem. Fin tak zlikvidoval polovinu z 30 sekundového náskoku Meekea, který byl až 5. Třetí čas zajel Elfyn Evans s Fiestou RS WRC, stále ve staré specifikaci. Brit se díky tomu dostal na 5. místo. Před ním je jeho kolega, Ott Tänak. Mads Ostberg drží DS 3 WRC na třetím místě průběžně. Přes minutu zde ztratil Paddon s třetím Hyundai.
Dost se propadl po RZ2 druhý Sordo, který jel bez posilovače řízení - Španěl ztratil 1:01 min. a je aktuálně až 6. Zřejmě v důsledků poškození z předchozí RZ projel Mikkelsenovi tlumič kapotou na trati RZ3, celé zavěšení pravého předního kola zkolabovalo a jezdec dojel do cíle zkoušky s vozem, který dřel o zem. Volkswagen tak prakticky přišel během úvodních dvou zkoušek o dva vozy.
Výsledky po RZ3
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 51:27,0 - - - 2. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +15,3 3. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +36,2 4. O. Tänak - R. Molder Ford Fiesta R WRC +1:00,5 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:11,0 6. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +1:16,0 7. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +1:35,4 8. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +1:45,2 9. Y. Protasov - P. Cherepin Ford Fiesta RRC +2:16,6 10. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +2:59,5Po RZ2:
První klasická RZ soutěže v Argentině pořádně prověřila posádky. Jednalo se o 52 km dlouhou zkoušku, jejíž cíl neviděl vedoucí muž tabulky, Sébastien Ogier. Francouzovi na jeho letos jinak bezchybném Polu R WRC odešel motor. Defekt na zkoušce potkal také jedničku týmu Hyundai, Thierryho Neuvilla. Posádka měnila kolo a dle svých slov ztratila až moc času (+4:20 min). S poškozeným autem a defektem pravé přední pneumatiky do cíle po jezdecké chybě dojel Andreas Mikkelsen. Nor ztratil takřka 2 minuty.
Problémy potkaly také Mads Ostberga, který dle svých slov musel zastavit na trati a resetovat auto, které jinak odmítalo pokračovat. Nor i přesto zajel čtvrtý čas a stejná příčka mu patří i průběžně. Třetí místo drží Jari-Matti Latvala, který hodlá jet hlavou a nikam se nehnat.
Druhou příčku drží Dani Sordo s Hyundai i20 WRC. Španěla ale potrápil problém s posilovačem řízení, i tak ale zajel na zkoušce druhý čas. Nejrychlejší byl Kris Meeke, který opět ukázal, že mu rychlost nechybí - vždyť druhému Sordovi nadělil 32 vteřin!
Výsledky po RZ2
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 40:58,3 - - - 2. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +32,8 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +34,0 4. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +44,7 5. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +47,9 6. O. Tänak - R. Molder Ford Fiesta R WRC +59,0 7. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +1:13,1 8. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:17,9 9. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:53,9 10. Y. Protasov - P. Cherepin Ford Fiesta RRC +1:57,7pátek
Po RZ1:
Speciálka měřila 2,68 kilometru a na úvod soutěže zajel nejrychlejší čas Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC. O druhé místo se dělí Kris Meeke s Citroënem a trojka továrního týmu Volkswagen, Andreas Mikkelsen. Vstup do soutěže se moc nepovedl Fordům, Ott Tänak zaznamenal shodný čas jako Martin Prokop a dělí se s ním o 10. místo, Elfyn Evans byl ještě o kousek pomalejší a patří mu až 13. místo.
Výsledky po RZ1
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 2:32,0 - - - 2. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC +0,2 = A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +0,2 4. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +0,3 5. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +1,0 6. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1,1 7. L. Bertelli - G. Bernacchini Ford Fiesta R WRC +1,6 8. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +1,8 9. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +2,8 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3,5čtvrtek
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?