AKTUALIZACE PO RZ12; Po téměř 7 týdenní pauze zamířilo MS v rally opět na jihoamerický kontinent. Rally Argentina je charakteristická několika extrémně dlouhými zkouškami, které tvoří 2/3 soutěže.
Po RZ12:
Kris Meeke si dojel pro svoje první vítězství ve WRC. Nadšený jezdec v cíli věnoval tento úspěch svému mentorovi z dob začátků kariéry, Colinu McRaeovi. Úspěch Citroënu podtrhl Mads Ostberg druhým místem. Nor měl během víkendu horečku. Pro Citroën se jedná o první double od Rally Finland 2012. Premiérové stupně vítězů vyjel Elfyn Evans s Fordem. Welšan měl štěstí, že už soutěž končila, protože na poslední zkoušce ztratil 1:12 min po problémech se zavěšením.
Výsledky Power Stage:
1. Sébastien Ogier +3 body2. Dani Sordo +2 body3. Mads Ostberg +1 bod
Výsledky po RZ12
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 3:41:44,9 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +18,1 3. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +3:27,4 4. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +6:26,0 5. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +10:46,7 6. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +11:19,9 7. A. Al-Kuwari - M. Clarke Ford Fiesta RRC +16:02,6 8. D. Dominguez - E. Galindo Ford Fista R5 +18:48,2 9. G. Saba - D. Cagnotti Škoda Fabia S2000 +21:20,6 10. F. Villagra - D. Curletto Ford Fiesta MR +25:19,6Po RZ11:
Jari-Matti Latvala musel vzdát na předposlední RZ pro poruchu motoru! Oba tovární jezdce VW tak ze soutěže vyřadila stejná závada! Takovéto problémy německý tovární tým v MS ještě nezažil. Na třetí místo tak postupuje Elfyn Evans s Fordem Fiesta RS WRC od M-Sportu. "Trénink" na Power Stage nejlépe zvládl Andreas Mikkelsen, druhý byl Sordo, který se s Hyundai i20 WRC vrátil do soutěže. Ostberg sice smazal dalších 12 s náskoku na Meekea, ale Severní Ir má na čele před poslední zkouškou stále 27 s.
Výsledky po RZ11
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 3:28:25,5 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +27,0 3. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +2:34,7 4. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:48,1 5. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +5:57,9 6. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +10:54,8 7. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +10:56,6 8. A. Al-Kuwari - M. Clarke Ford Fiesta RRC +15:09,7 9. D. Dominguez - E. Galindo Ford R5 +17:58,2 10. G. Saba - D. Cagnotti Škoda Fabia S2000 +20:11,1neděle
Po RZ10:
Mezi smolaře sezony se pomalu začíná řadit Dani Sordo. Španěla nechtěl na posledním testu dne na 'holičkách' jeho Hyundai i20 WRC. Auto zastavilo pro nízký tlak paliva. Zkoušku vyhrál Andreas Mikkelsen (dnes 3 ze 4) před kolegou Latvalou. Fin se snaží vyvíjet tlak na ostatní, ale na vedoucí Citroën mu chybí přes minutu. Thierry Neuville se dostal před Martina Prokopa, což se ale čekalo.
Výsledky po RZ10
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 3:14:51,7 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +38,6 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:03,7 4. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +2:24,6 5. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:51,0 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +5:38,9 7. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +10:34,3 8. A. Al-Kuwari - M. Clarke Ford Fiesta RRC +14:14,6 9. D. Dominguez - E. Galindo Ford R5 +17:10,0 10. G. Saba - D. Cagnotti Škoda Fabia S2000 +19:20,1Po RZ9:
RZ9 byla zrušena po nehodě Haydena Paddona. Novozélanďan zranil 6 diváků, kteří však měli stát v zakázaném prostoru. Zranění by neměla být vážná. Výsledky zůstávají totožné s těmi po RZ8.
Výsledky po RZ9
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 2:30:25,3 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +32,6 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:07,7 4. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +1:21,8 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:57,5 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +4:35,9 7. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:47,7 8. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +8:10,3 9. A. Al-Kuwari - M. Clarke Ford Fiesta RRC +10:12,5 10. D. Dominguez - E. Galindo Ford R5 +13:19,3Po RZ8:
RZ8 se stala kořistí Andrease Mikkelsena jedoucího na VW Polo R WRC. Jednalo se o 42,5 km dlouhou zkoušku, a tak 6,7s ztráta druhého v cíli, Daniho Sorda, není nijak velká. Španěl se navíc v průběžném pořadí přiblížil na 14,1s Jarimu-Mattimu Latvalovi na VW, který zatím drží třetí příčku průběžně. Třetí čas zajel Mads Ostberg a v průběžném pořadí se tak přiblížil už na 32,6s Krisi Meekeovi. Vedoucí muž soutěže, Kris Meeke, zajel až osmý čas (+28s na vítěze vložky).
Výsledky po RZ8
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 2:30:25,3 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +32,6 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:07,7 4. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +1:21,8 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:57,5 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +4:35,9 7. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:47,7 8. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +8:10,3 9. A. Al-Kuwari - M. Clarke Ford Fiesta RRC +10:12,5 10. D. Dominguez - E. Galindo Ford R5 +13:19,3Po RZ7:
Dnešní první RZ vyhrál do soutěže navrátivší se Sébastien Ogier, Francouz ale po penalizacích za včerejšek ztrácí už přes 34 minut a patří mu až 32. místo. Druhý čas si připsal rovněž po včerejších problémech do soutěže navrátivší se Andreas Mikkelsen (průběžně 25. místo, ztráta 25:42 min). Jen o dvě příčky před ním v průběžném pořadí figuruje Hayden Paddon a o jedno místo výše je Ott Tänak. Všichni tito jezdci se tedy dnes do soutěže vrátili.
Třetí čas na zkoušce zajel Jari-Matti Latvala, Volkswagen tedy obsadil všechna tři první místa. 21 vteřin ztratil Kris Meeke, který dle svých slov lehce chyboval, udělal jedny hodiny a musel také couvat. Na čele má ale stále takřka minutový náskok na kolegu Madse Ostberga (4. čas).
Výsledky po RZ7
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 2:02:39,9 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +53,5 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:06,3 4. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +1:43,1 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:57,9 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:48,0 7. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +5:08,3 8. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +6:44,3 9. A. Al-Kuwari - M. Clarke Ford Fiesta RRC +7:53,7 10. S. Lefebvre - S. Prévot Citroën DS3 R5 +10:54,7sobota
Po RZ6:
Dani Sordo zařídil pro Hyundai na konec dne vítězství v rychlostní zkoušce. Španěl dokázal porazit Madse Ostberga o 0,1 s. Třetí místo v testu vyjel Thierry Neuville s druhým Hyundai i20 WRC. Čtvrtý byl po pátku vedoucí muž průběžného pořadí, Kris Meeke. Po pátku jsou na čele dvě DS 3 WRC. Latvala s posledním továrním Volkswagenem má totiž také problémy. Fin ztratil na 6 kilometrech přes 33 vteřin - na jeho Polu R WRC odešel diferenciál.
Výsledky po RZ6
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 1:44:47,8 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +1:08,4 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:23,5 4. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +1:54,2 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:59,7 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:27,4 7. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +5:06,2 8. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +6:01,8 9. A. Al-Kuwari - M. Clarke Ford Fiesta RRC +6:46,3 10. Y. Protasov - P. Cherepin Ford Fiesta RRC +3:10 +8:43,3Pro RZ5
Na RZ5 si připsali nejrychlejší časy posádky továního Citroënu v pořadí Kris Meeke, Mads Ostberg (+8,4s). Pouhou desetinu vteřiny na Ostberga ztratil Elfyn Evans na Fordu. V TOP10 nedošlo k žádným změnám. Na technické problémy (diferenciál) si v cíli ztěžoval Jari-Matti Latvala, který zajel až šestý čas (+24,4s).
Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 1:39:43,1 - - - 2. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +53,1 3. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +1:11,7 4. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +1:57,6 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:59,0 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:24,3 7. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +5:07,7 8. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +5:35,1 9. A. Al-Kuwari - M. Clarke Ford Fiesta RRC +3:34,6 10. Y. Protasov - P. Cherepin Ford Fiesta RRC +3:10 +8:10,9Po RZ4:
Na nejdelší zkoušce první etapy opět zaúřadoval Kris Meeke s továrním Citroënem. Severní Ir tentokrát nadělil druhému Latvalovi 13,4 s a začal opět budovat svoje vedení. Třetí čas na mamutím, přes 50 kilometrů dlouhém, testu zajel Mads Ostberg. Jeho ztráta už ale byla přes 27 vteřin. Čtvrtý čas Sorda jej posunul na čtvrté místo, na kterém byl až do této zkoušky Ott Tänak.
Estonec opět nedokázal dokončit etapu, když v jednom z brodů trefil kámen. Tento incident jej vyřadil z první etapy. Elfyn Evans, s druhým továrním Fordem, drží páté místo. Do odpolední sekce už také nenastoupil Hayden Paddon s třetím továrním Hyundai i20 WRC. Šestý je Martin Prokop a už na sedmém místě je Thierry Neuville.
Výsledky po RZ4
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 1:29:39,5 - - - 2. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +28,7 3. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +1:03,3 4. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +1:43,7 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:50,5 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:51,5 7. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:57,8 8. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +5:05,0 9. A. Al-Kuwari - M. Clarke Ford Fiesta RRC +5:47,9 10. Y. Protasov - P. Cherepin Ford Fiesta RRC +3:10 +7:35,8servis
Po RZ3:
Jari-Matti Latvala cítí šanci na snížení ztráty na Ogiera - RZ3 vyhrál rozdílem 10,2s před Madsem Ostbergem. Fin tak zlikvidoval polovinu z 30 sekundového náskoku Meekea, který byl až 5. Třetí čas zajel Elfyn Evans s Fiestou RS WRC, stále ve staré specifikaci. Brit se díky tomu dostal na 5. místo. Před ním je jeho kolega, Ott Tänak. Mads Ostberg drží DS 3 WRC na třetím místě průběžně. Přes minutu zde ztratil Paddon s třetím Hyundai.
Dost se propadl po RZ2 druhý Sordo, který jel bez posilovače řízení - Španěl ztratil 1:01 min. a je aktuálně až 6. Zřejmě v důsledků poškození z předchozí RZ projel Mikkelsenovi tlumič kapotou na trati RZ3, celé zavěšení pravého předního kola zkolabovalo a jezdec dojel do cíle zkoušky s vozem, který dřel o zem. Volkswagen tak prakticky přišel během úvodních dvou zkoušek o dva vozy.
Výsledky po RZ3
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 51:27,0 - - - 2. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +15,3 3. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +36,2 4. O. Tänak - R. Molder Ford Fiesta R WRC +1:00,5 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:11,0 6. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +1:16,0 7. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +1:35,4 8. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +1:45,2 9. Y. Protasov - P. Cherepin Ford Fiesta RRC +2:16,6 10. K. Al-Quassimi-C. Patterson Citroën DS3 WRC +2:59,5Po RZ2:
První klasická RZ soutěže v Argentině pořádně prověřila posádky. Jednalo se o 52 km dlouhou zkoušku, jejíž cíl neviděl vedoucí muž tabulky, Sébastien Ogier. Francouzovi na jeho letos jinak bezchybném Polu R WRC odešel motor. Defekt na zkoušce potkal také jedničku týmu Hyundai, Thierryho Neuvilla. Posádka měnila kolo a dle svých slov ztratila až moc času (+4:20 min). S poškozeným autem a defektem pravé přední pneumatiky do cíle po jezdecké chybě dojel Andreas Mikkelsen. Nor ztratil takřka 2 minuty.
Problémy potkaly také Mads Ostberga, který dle svých slov musel zastavit na trati a resetovat auto, které jinak odmítalo pokračovat. Nor i přesto zajel čtvrtý čas a stejná příčka mu patří i průběžně. Třetí místo drží Jari-Matti Latvala, který hodlá jet hlavou a nikam se nehnat.
Druhou příčku drží Dani Sordo s Hyundai i20 WRC. Španěla ale potrápil problém s posilovačem řízení, i tak ale zajel na zkoušce druhý čas. Nejrychlejší byl Kris Meeke, který opět ukázal, že mu rychlost nechybí - vždyť druhému Sordovi nadělil 32 vteřin!
Výsledky po RZ2
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC 40:58,3 - - - 2. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +32,8 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +34,0 4. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +44,7 5. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +47,9 6. O. Tänak - R. Molder Ford Fiesta R WRC +59,0 7. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +1:13,1 8. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:17,9 9. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:53,9 10. Y. Protasov - P. Cherepin Ford Fiesta RRC +1:57,7pátek
Po RZ1:
Speciálka měřila 2,68 kilometru a na úvod soutěže zajel nejrychlejší čas Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC. O druhé místo se dělí Kris Meeke s Citroënem a trojka továrního týmu Volkswagen, Andreas Mikkelsen. Vstup do soutěže se moc nepovedl Fordům, Ott Tänak zaznamenal shodný čas jako Martin Prokop a dělí se s ním o 10. místo, Elfyn Evans byl ještě o kousek pomalejší a patří mu až 13. místo.
Výsledky po RZ1
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 2:32,0 - - - 2. K. Meeke - P. Nagle DS 3 WRC +0,2 = A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +0,2 4. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +0,3 5. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +1,0 6. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1,1 7. L. Bertelli - G. Bernacchini Ford Fiesta R WRC +1,6 8. M. Ostberg - J. Andersson DS 3 WRC +1,8 9. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +2,8 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3,5čtvrtek
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?