AKTUALIZACE PO RZ12; Po téměř 7 týdenní pauze zamířilo MS v rally opět na jihoamerický kontinent. Rally Argentina je charakteristická několika extrémně dlouhými zkouškami, které tvoří 2/3 soutěže.
Po RZ12:
Kris Meeke si dojel pro svoje první vítězství ve WRC. Nadšený jezdec v cíli věnoval tento úspěch svému mentorovi z dob začátků kariéry, Colinu McRaeovi. Úspěch Citroënu podtrhl Mads Ostberg druhým místem. Nor měl během víkendu horečku. Pro Citroën se jedná o první double od Rally Finland 2012. Premiérové stupně vítězů vyjel Elfyn Evans s Fordem. Welšan měl štěstí, že už soutěž končila, protože na poslední zkoušce ztratil 1:12 min po problémech se zavěšením.
Výsledky Power Stage:
1. Sébastien Ogier +3 body2. Dani Sordo +2 body3. Mads Ostberg +1 bod
Výsledky po RZ12
Po RZ11:
Jari-Matti Latvala musel vzdát na předposlední RZ pro poruchu motoru! Oba tovární jezdce VW tak ze soutěže vyřadila stejná závada! Takovéto problémy německý tovární tým v MS ještě nezažil. Na třetí místo tak postupuje Elfyn Evans s Fordem Fiesta RS WRC od M-Sportu. "Trénink" na Power Stage nejlépe zvládl Andreas Mikkelsen, druhý byl Sordo, který se s Hyundai i20 WRC vrátil do soutěže. Ostberg sice smazal dalších 12 s náskoku na Meekea, ale Severní Ir má na čele před poslední zkouškou stále 27 s.
Výsledky po RZ11
Pořadí po RZ Posádkavůzneděle
Po RZ10:
Mezi smolaře sezony se pomalu začíná řadit Dani Sordo. Španěla nechtěl na posledním testu dne na 'holičkách' jeho Hyundai i20 WRC. Auto zastavilo pro nízký tlak paliva. Zkoušku vyhrál Andreas Mikkelsen (dnes 3 ze 4) před kolegou Latvalou. Fin se snaží vyvíjet tlak na ostatní, ale na vedoucí Citroën mu chybí přes minutu. Thierry Neuville se dostal před Martina Prokopa, což se ale čekalo.
Výsledky po RZ10
Po RZ9:
RZ9 byla zrušena po nehodě Haydena Paddona. Novozélanďan zranil 6 diváků, kteří však měli stát v zakázaném prostoru. Zranění by neměla být vážná. Výsledky zůstávají totožné s těmi po RZ8.
Výsledky po RZ9
Po RZ8:
RZ8 se stala kořistí Andrease Mikkelsena jedoucího na VW Polo R WRC. Jednalo se o 42,5 km dlouhou zkoušku, a tak 6,7s ztráta druhého v cíli, Daniho Sorda, není nijak velká. Španěl se navíc v průběžném pořadí přiblížil na 14,1s Jarimu-Mattimu Latvalovi na VW, který zatím drží třetí příčku průběžně. Třetí čas zajel Mads Ostberg a v průběžném pořadí se tak přiblížil už na 32,6s Krisi Meekeovi. Vedoucí muž soutěže, Kris Meeke, zajel až osmý čas (+28s na vítěze vložky).
Výsledky po RZ8
Po RZ7:
Dnešní první RZ vyhrál do soutěže navrátivší se Sébastien Ogier, Francouz ale po penalizacích za včerejšek ztrácí už přes 34 minut a patří mu až 32. místo. Druhý čas si připsal rovněž po včerejších problémech do soutěže navrátivší se Andreas Mikkelsen (průběžně 25. místo, ztráta 25:42 min). Jen o dvě příčky před ním v průběžném pořadí figuruje Hayden Paddon a o jedno místo výše je Ott Tänak. Všichni tito jezdci se tedy dnes do soutěže vrátili.
Třetí čas na zkoušce zajel Jari-Matti Latvala, Volkswagen tedy obsadil všechna tři první místa. 21 vteřin ztratil Kris Meeke, který dle svých slov lehce chyboval, udělal jedny hodiny a musel také couvat. Na čele má ale stále takřka minutový náskok na kolegu Madse Ostberga (4. čas).
Výsledky po RZ7
sobota
Po RZ6:
Dani Sordo zařídil pro Hyundai na konec dne vítězství v rychlostní zkoušce. Španěl dokázal porazit Madse Ostberga o 0,1 s. Třetí místo v testu vyjel Thierry Neuville s druhým Hyundai i20 WRC. Čtvrtý byl po pátku vedoucí muž průběžného pořadí, Kris Meeke. Po pátku jsou na čele dvě DS 3 WRC. Latvala s posledním továrním Volkswagenem má totiž také problémy. Fin ztratil na 6 kilometrech přes 33 vteřin - na jeho Polu R WRC odešel diferenciál.
Výsledky po RZ6
Pro RZ5
Na RZ5 si připsali nejrychlejší časy posádky továního Citroënu v pořadí Kris Meeke, Mads Ostberg (+8,4s). Pouhou desetinu vteřiny na Ostberga ztratil Elfyn Evans na Fordu. V TOP10 nedošlo k žádným změnám. Na technické problémy (diferenciál) si v cíli ztěžoval Jari-Matti Latvala, který zajel až šestý čas (+24,4s).
Výsledky po RZ5
Po RZ4:
Na nejdelší zkoušce první etapy opět zaúřadoval Kris Meeke s továrním Citroënem. Severní Ir tentokrát nadělil druhému Latvalovi 13,4 s a začal opět budovat svoje vedení. Třetí čas na mamutím, přes 50 kilometrů dlouhém, testu zajel Mads Ostberg. Jeho ztráta už ale byla přes 27 vteřin. Čtvrtý čas Sorda jej posunul na čtvrté místo, na kterém byl až do této zkoušky Ott Tänak.
Estonec opět nedokázal dokončit etapu, když v jednom z brodů trefil kámen. Tento incident jej vyřadil z první etapy. Elfyn Evans, s druhým továrním Fordem, drží páté místo. Do odpolední sekce už také nenastoupil Hayden Paddon s třetím továrním Hyundai i20 WRC. Šestý je Martin Prokop a už na sedmém místě je Thierry Neuville.
Výsledky po RZ4
servis
Po RZ3:
Jari-Matti Latvala cítí šanci na snížení ztráty na Ogiera - RZ3 vyhrál rozdílem 10,2s před Madsem Ostbergem. Fin tak zlikvidoval polovinu z 30 sekundového náskoku Meekea, který byl až 5. Třetí čas zajel Elfyn Evans s Fiestou RS WRC, stále ve staré specifikaci. Brit se díky tomu dostal na 5. místo. Před ním je jeho kolega, Ott Tänak. Mads Ostberg drží DS 3 WRC na třetím místě průběžně. Přes minutu zde ztratil Paddon s třetím Hyundai.
Dost se propadl po RZ2 druhý Sordo, který jel bez posilovače řízení - Španěl ztratil 1:01 min. a je aktuálně až 6. Zřejmě v důsledků poškození z předchozí RZ projel Mikkelsenovi tlumič kapotou na trati RZ3, celé zavěšení pravého předního kola zkolabovalo a jezdec dojel do cíle zkoušky s vozem, který dřel o zem. Volkswagen tak prakticky přišel během úvodních dvou zkoušek o dva vozy.
Výsledky po RZ3
Po RZ2:
První klasická RZ soutěže v Argentině pořádně prověřila posádky. Jednalo se o 52 km dlouhou zkoušku, jejíž cíl neviděl vedoucí muž tabulky, Sébastien Ogier. Francouzovi na jeho letos jinak bezchybném Polu R WRC odešel motor. Defekt na zkoušce potkal také jedničku týmu Hyundai, Thierryho Neuvilla. Posádka měnila kolo a dle svých slov ztratila až moc času (+4:20 min). S poškozeným autem a defektem pravé přední pneumatiky do cíle po jezdecké chybě dojel Andreas Mikkelsen. Nor ztratil takřka 2 minuty.
Problémy potkaly také Mads Ostberga, který dle svých slov musel zastavit na trati a resetovat auto, které jinak odmítalo pokračovat. Nor i přesto zajel čtvrtý čas a stejná příčka mu patří i průběžně. Třetí místo drží Jari-Matti Latvala, který hodlá jet hlavou a nikam se nehnat.
Druhou příčku drží Dani Sordo s Hyundai i20 WRC. Španěla ale potrápil problém s posilovačem řízení, i tak ale zajel na zkoušce druhý čas. Nejrychlejší byl Kris Meeke, který opět ukázal, že mu rychlost nechybí - vždyť druhému Sordovi nadělil 32 vteřin!
Výsledky po RZ2
pátek
Po RZ1:
Speciálka měřila 2,68 kilometru a na úvod soutěže zajel nejrychlejší čas Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC. O druhé místo se dělí Kris Meeke s Citroënem a trojka továrního týmu Volkswagen, Andreas Mikkelsen. Vstup do soutěže se moc nepovedl Fordům, Ott Tänak zaznamenal shodný čas jako Martin Prokop a dělí se s ním o 10. místo, Elfyn Evans byl ještě o kousek pomalejší a patří mu až 13. místo.
Výsledky po RZ1
čtvrtek
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.