Hyundai chce podium, podaří se Neuvilleovi zlepšit svá tři pátá místa v řadě?

Sordo, Dani - Marti, Marc
Sordo, Dani - Marti, Marc, foto: Hyundai Motorsport/McKlein
iM2 22. dubna 2015 23:02
Sdílej:

Hyundai jede do Argentiny s řazením pádlem pod volantem a plný optimismu. Thierry Neuville chce vyzvat Volkswageny, Dani Sordo myslí na podium.

Tovární tým Hyundai pro Argentinu počítá s triem Thierry Neuville, Dani Sordo a Hayden Paddon. Jezdci se navíc mohou těšit na vylepšené speciály - už v Mexiku měla i20 WRC upravený motor a teď přichází i řazení pádlem pod volantem, který funguje na bázi hydraulického systému. Přípravy na Argentinu začaly již v březnu testem ve Španělsku, kterého se účastnily všechny tři posádky. Testování mimo Evropu je pravidly zakázáno, ale i na jihu Evropy se dají najít cesty svým charakterem podobné argentinské šotolině.

"Rally Argentina je vždy těžká, protože cesty mohou být hodně tvrdé. Člověk tak musí dávat hodně pozor, krom toho jsou zkoušky většinou hodně dlouhé," říká šéf týmu, Michel Nandan. "Doufáme, že s řazením pádlem pod volantem uděláme další krok kupředu. S touto evolucí a novým vstřikováním paliva, které jsme představili v Mexiku, bychom se měli konkurenci přiblížit. 

Na Argentinu jsme se připravovali testem ve Španělsku, ale je těžké říci, co můžeme očekávat. Cesty budou poškozené díky špatnému počasí zkraje roku." Hyundai se letos poměrně daří, když je po třech rally druhý mezi konstruktéry a jednička týmu, Thierry Neuville, je mezi jezdci třetí.

Podaří se Neuvilleovi získat podium? Zatím byl v Argentině třikrát pátý (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)

A jak se na Argentinu těší právě Thierry Neuville? "Pro mě jsou počasí a mlha v Argentině velkými faktory. Kromě toho budou tratě s každým autem těžší a těžší. V minulosti také pršelo, což dělá výběr gum hodně důležitým. Letos se rally jede v kalendáři o něco dříve. Snad díky tomu bude větší sucho, ale víme, že počasí bylo v uplynulých měsících hodně špatné. Musíme si počkat na to, jaké budou podmínky na tratích. 

Určitě to bude zajímavé. Doposud jsme měli do sezony dobrý start a také v Argentině chceme předvést dobrý závod. Chceme posbírat důležité body pro mě i tým," zakončila jedička týmu, Thierry Neuville, která má v Argentině zajímavou statistiku, když v letech 2012, 2013 i 2014 dojela vždy pátá. 

To Dani Sordo už dvě podia z Argentiny má, ovšem z doby svého působení u Citroënu (foto: Hyundai Motorsport/McKlein) 

To Dani Sordo jel v Argentině už osmkrát, v letech 2008 a 2009 stál v barvách Citroënu na podium. "Argentina je soutěží, kterou si hodně užívám. Jel jsem tam už mnohokrát a je to jedna z nejlepších soutěží v šampionátu. Může být nepředvídatelná, ale já se cítím připravený. V Argentině se také cítím jako doma, protože všichni mluví španělsky. Proto je to pro mě zvláštní rally. 

Vloni jsme viděli, že cesty jsou často rozbité. Bylo tam také hodně uvolněných kamenů. To to dělá pro auta těžké. Letos budou podmínky podobné, protože teprve nedávno tu byly záplavy. Jsou tam také hodně úzké cesty, kde může člověk rychle poškodit pneumatiku. Podium je mým cílem. Udělám vše pro to, abych na něj dosáhl."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.