Hyundai jede do Argentiny s řazením pádlem pod volantem a plný optimismu. Thierry Neuville chce vyzvat Volkswageny, Dani Sordo myslí na podium.
Tovární tým Hyundai pro Argentinu počítá s triem Thierry Neuville, Dani Sordo a Hayden Paddon. Jezdci se navíc mohou těšit na vylepšené speciály - už v Mexiku měla i20 WRC upravený motor a teď přichází i řazení pádlem pod volantem, který funguje na bázi hydraulického systému. Přípravy na Argentinu začaly již v březnu testem ve Španělsku, kterého se účastnily všechny tři posádky. Testování mimo Evropu je pravidly zakázáno, ale i na jihu Evropy se dají najít cesty svým charakterem podobné argentinské šotolině.
"Rally Argentina je vždy těžká, protože cesty mohou být hodně tvrdé. Člověk tak musí dávat hodně pozor, krom toho jsou zkoušky většinou hodně dlouhé," říká šéf týmu, Michel Nandan. "Doufáme, že s řazením pádlem pod volantem uděláme další krok kupředu. S touto evolucí a novým vstřikováním paliva, které jsme představili v Mexiku, bychom se měli konkurenci přiblížit.
Na Argentinu jsme se připravovali testem ve Španělsku, ale je těžké říci, co můžeme očekávat. Cesty budou poškozené díky špatnému počasí zkraje roku." Hyundai se letos poměrně daří, když je po třech rally druhý mezi konstruktéry a jednička týmu, Thierry Neuville, je mezi jezdci třetí.
Podaří se Neuvilleovi získat podium? Zatím byl v Argentině třikrát pátý (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
A jak se na Argentinu těší právě Thierry Neuville? "Pro mě jsou počasí a mlha v Argentině velkými faktory. Kromě toho budou tratě s každým autem těžší a těžší. V minulosti také pršelo, což dělá výběr gum hodně důležitým. Letos se rally jede v kalendáři o něco dříve. Snad díky tomu bude větší sucho, ale víme, že počasí bylo v uplynulých měsících hodně špatné. Musíme si počkat na to, jaké budou podmínky na tratích.
Určitě to bude zajímavé. Doposud jsme měli do sezony dobrý start a také v Argentině chceme předvést dobrý závod. Chceme posbírat důležité body pro mě i tým," zakončila jedička týmu, Thierry Neuville, která má v Argentině zajímavou statistiku, když v letech 2012, 2013 i 2014 dojela vždy pátá.
To Dani Sordo už dvě podia z Argentiny má, ovšem z doby svého působení u Citroënu (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
To Dani Sordo jel v Argentině už osmkrát, v letech 2008 a 2009 stál v barvách Citroënu na podium. "Argentina je soutěží, kterou si hodně užívám. Jel jsem tam už mnohokrát a je to jedna z nejlepších soutěží v šampionátu. Může být nepředvídatelná, ale já se cítím připravený. V Argentině se také cítím jako doma, protože všichni mluví španělsky. Proto je to pro mě zvláštní rally.
Vloni jsme viděli, že cesty jsou často rozbité. Bylo tam také hodně uvolněných kamenů. To to dělá pro auta těžké. Letos budou podmínky podobné, protože teprve nedávno tu byly záplavy. Jsou tam také hodně úzké cesty, kde může člověk rychle poškodit pneumatiku. Podium je mým cílem. Udělám vše pro to, abych na něj dosáhl."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.