Hyundai jede do Argentiny s řazením pádlem pod volantem a plný optimismu. Thierry Neuville chce vyzvat Volkswageny, Dani Sordo myslí na podium.
Tovární tým Hyundai pro Argentinu počítá s triem Thierry Neuville, Dani Sordo a Hayden Paddon. Jezdci se navíc mohou těšit na vylepšené speciály - už v Mexiku měla i20 WRC upravený motor a teď přichází i řazení pádlem pod volantem, který funguje na bázi hydraulického systému. Přípravy na Argentinu začaly již v březnu testem ve Španělsku, kterého se účastnily všechny tři posádky. Testování mimo Evropu je pravidly zakázáno, ale i na jihu Evropy se dají najít cesty svým charakterem podobné argentinské šotolině.
"Rally Argentina je vždy těžká, protože cesty mohou být hodně tvrdé. Člověk tak musí dávat hodně pozor, krom toho jsou zkoušky většinou hodně dlouhé," říká šéf týmu, Michel Nandan. "Doufáme, že s řazením pádlem pod volantem uděláme další krok kupředu. S touto evolucí a novým vstřikováním paliva, které jsme představili v Mexiku, bychom se měli konkurenci přiblížit.
Na Argentinu jsme se připravovali testem ve Španělsku, ale je těžké říci, co můžeme očekávat. Cesty budou poškozené díky špatnému počasí zkraje roku." Hyundai se letos poměrně daří, když je po třech rally druhý mezi konstruktéry a jednička týmu, Thierry Neuville, je mezi jezdci třetí.
Podaří se Neuvilleovi získat podium? Zatím byl v Argentině třikrát pátý (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
A jak se na Argentinu těší právě Thierry Neuville? "Pro mě jsou počasí a mlha v Argentině velkými faktory. Kromě toho budou tratě s každým autem těžší a těžší. V minulosti také pršelo, což dělá výběr gum hodně důležitým. Letos se rally jede v kalendáři o něco dříve. Snad díky tomu bude větší sucho, ale víme, že počasí bylo v uplynulých měsících hodně špatné. Musíme si počkat na to, jaké budou podmínky na tratích.
Určitě to bude zajímavé. Doposud jsme měli do sezony dobrý start a také v Argentině chceme předvést dobrý závod. Chceme posbírat důležité body pro mě i tým," zakončila jedička týmu, Thierry Neuville, která má v Argentině zajímavou statistiku, když v letech 2012, 2013 i 2014 dojela vždy pátá.
To Dani Sordo už dvě podia z Argentiny má, ovšem z doby svého působení u Citroënu (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
To Dani Sordo jel v Argentině už osmkrát, v letech 2008 a 2009 stál v barvách Citroënu na podium. "Argentina je soutěží, kterou si hodně užívám. Jel jsem tam už mnohokrát a je to jedna z nejlepších soutěží v šampionátu. Může být nepředvídatelná, ale já se cítím připravený. V Argentině se také cítím jako doma, protože všichni mluví španělsky. Proto je to pro mě zvláštní rally.
Vloni jsme viděli, že cesty jsou často rozbité. Bylo tam také hodně uvolněných kamenů. To to dělá pro auta těžké. Letos budou podmínky podobné, protože teprve nedávno tu byly záplavy. Jsou tam také hodně úzké cesty, kde může člověk rychle poškodit pneumatiku. Podium je mým cílem. Udělám vše pro to, abych na něj dosáhl."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.