Hyundai jede do Argentiny s řazením pádlem pod volantem a plný optimismu. Thierry Neuville chce vyzvat Volkswageny, Dani Sordo myslí na podium.
Tovární tým Hyundai pro Argentinu počítá s triem Thierry Neuville, Dani Sordo a Hayden Paddon. Jezdci se navíc mohou těšit na vylepšené speciály - už v Mexiku měla i20 WRC upravený motor a teď přichází i řazení pádlem pod volantem, který funguje na bázi hydraulického systému. Přípravy na Argentinu začaly již v březnu testem ve Španělsku, kterého se účastnily všechny tři posádky. Testování mimo Evropu je pravidly zakázáno, ale i na jihu Evropy se dají najít cesty svým charakterem podobné argentinské šotolině.
"Rally Argentina je vždy těžká, protože cesty mohou být hodně tvrdé. Člověk tak musí dávat hodně pozor, krom toho jsou zkoušky většinou hodně dlouhé," říká šéf týmu, Michel Nandan. "Doufáme, že s řazením pádlem pod volantem uděláme další krok kupředu. S touto evolucí a novým vstřikováním paliva, které jsme představili v Mexiku, bychom se měli konkurenci přiblížit.
Na Argentinu jsme se připravovali testem ve Španělsku, ale je těžké říci, co můžeme očekávat. Cesty budou poškozené díky špatnému počasí zkraje roku." Hyundai se letos poměrně daří, když je po třech rally druhý mezi konstruktéry a jednička týmu, Thierry Neuville, je mezi jezdci třetí.
Podaří se Neuvilleovi získat podium? Zatím byl v Argentině třikrát pátý (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
A jak se na Argentinu těší právě Thierry Neuville? "Pro mě jsou počasí a mlha v Argentině velkými faktory. Kromě toho budou tratě s každým autem těžší a těžší. V minulosti také pršelo, což dělá výběr gum hodně důležitým. Letos se rally jede v kalendáři o něco dříve. Snad díky tomu bude větší sucho, ale víme, že počasí bylo v uplynulých měsících hodně špatné. Musíme si počkat na to, jaké budou podmínky na tratích.
Určitě to bude zajímavé. Doposud jsme měli do sezony dobrý start a také v Argentině chceme předvést dobrý závod. Chceme posbírat důležité body pro mě i tým," zakončila jedička týmu, Thierry Neuville, která má v Argentině zajímavou statistiku, když v letech 2012, 2013 i 2014 dojela vždy pátá.
To Dani Sordo už dvě podia z Argentiny má, ovšem z doby svého působení u Citroënu (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
To Dani Sordo jel v Argentině už osmkrát, v letech 2008 a 2009 stál v barvách Citroënu na podium. "Argentina je soutěží, kterou si hodně užívám. Jel jsem tam už mnohokrát a je to jedna z nejlepších soutěží v šampionátu. Může být nepředvídatelná, ale já se cítím připravený. V Argentině se také cítím jako doma, protože všichni mluví španělsky. Proto je to pro mě zvláštní rally.
Vloni jsme viděli, že cesty jsou často rozbité. Bylo tam také hodně uvolněných kamenů. To to dělá pro auta těžké. Letos budou podmínky podobné, protože teprve nedávno tu byly záplavy. Jsou tam také hodně úzké cesty, kde může člověk rychle poškodit pneumatiku. Podium je mým cílem. Udělám vše pro to, abych na něj dosáhl."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.