Hyundai jede do Argentiny s řazením pádlem pod volantem a plný optimismu. Thierry Neuville chce vyzvat Volkswageny, Dani Sordo myslí na podium.
Tovární tým Hyundai pro Argentinu počítá s triem Thierry Neuville, Dani Sordo a Hayden Paddon. Jezdci se navíc mohou těšit na vylepšené speciály - už v Mexiku měla i20 WRC upravený motor a teď přichází i řazení pádlem pod volantem, který funguje na bázi hydraulického systému. Přípravy na Argentinu začaly již v březnu testem ve Španělsku, kterého se účastnily všechny tři posádky. Testování mimo Evropu je pravidly zakázáno, ale i na jihu Evropy se dají najít cesty svým charakterem podobné argentinské šotolině.
"Rally Argentina je vždy těžká, protože cesty mohou být hodně tvrdé. Člověk tak musí dávat hodně pozor, krom toho jsou zkoušky většinou hodně dlouhé," říká šéf týmu, Michel Nandan. "Doufáme, že s řazením pádlem pod volantem uděláme další krok kupředu. S touto evolucí a novým vstřikováním paliva, které jsme představili v Mexiku, bychom se měli konkurenci přiblížit.
Na Argentinu jsme se připravovali testem ve Španělsku, ale je těžké říci, co můžeme očekávat. Cesty budou poškozené díky špatnému počasí zkraje roku." Hyundai se letos poměrně daří, když je po třech rally druhý mezi konstruktéry a jednička týmu, Thierry Neuville, je mezi jezdci třetí.
Podaří se Neuvilleovi získat podium? Zatím byl v Argentině třikrát pátý (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
A jak se na Argentinu těší právě Thierry Neuville? "Pro mě jsou počasí a mlha v Argentině velkými faktory. Kromě toho budou tratě s každým autem těžší a těžší. V minulosti také pršelo, což dělá výběr gum hodně důležitým. Letos se rally jede v kalendáři o něco dříve. Snad díky tomu bude větší sucho, ale víme, že počasí bylo v uplynulých měsících hodně špatné. Musíme si počkat na to, jaké budou podmínky na tratích.
Určitě to bude zajímavé. Doposud jsme měli do sezony dobrý start a také v Argentině chceme předvést dobrý závod. Chceme posbírat důležité body pro mě i tým," zakončila jedička týmu, Thierry Neuville, která má v Argentině zajímavou statistiku, když v letech 2012, 2013 i 2014 dojela vždy pátá.
To Dani Sordo už dvě podia z Argentiny má, ovšem z doby svého působení u Citroënu (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
To Dani Sordo jel v Argentině už osmkrát, v letech 2008 a 2009 stál v barvách Citroënu na podium. "Argentina je soutěží, kterou si hodně užívám. Jel jsem tam už mnohokrát a je to jedna z nejlepších soutěží v šampionátu. Může být nepředvídatelná, ale já se cítím připravený. V Argentině se také cítím jako doma, protože všichni mluví španělsky. Proto je to pro mě zvláštní rally.
Vloni jsme viděli, že cesty jsou často rozbité. Bylo tam také hodně uvolněných kamenů. To to dělá pro auta těžké. Letos budou podmínky podobné, protože teprve nedávno tu byly záplavy. Jsou tam také hodně úzké cesty, kde může člověk rychle poškodit pneumatiku. Podium je mým cílem. Udělám vše pro to, abych na něj dosáhl."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?