Neuville nechápe Ogiera, v roce 2016 chce bojovat o titul

Neuville, Thierry
Neuville, Thierry, foto: Hyundai Motorsport/McKlein
iM2 13. dubna 2015 06:50
Sdílej:

Thierry Neuville nerozumí tomu, proč si Sébastien Ogier pořád stěžuje na fakt, že startuje jako první na trati. Dále prozradil, co zdrželo nasazení pádel pod volantem u Hyundai. V roce 2016 chce Neuville bojovat o titul.

Jednička továrního týmu začala své povídání na téma Ogier: "Nechápu, proč si ještě pořád stěžuje, že musí jezdit první na trati. Původně jsem to docela chápal. Opravdu se snaží tomu přidat [na důležitosti]. Mezi ostatními jezdci o tom dost často mluvíme a myslím, že na to musíme reagovat," říká Thierry Neuville pro 'Motorsport Aktuell'. 

Dále Belgičan vysvětlil, proč se zpozdilo nasazení řazení pomocí pádel pod volantem, které původně měli mít jezdci Hyundai k dispozici už v Mexiku: "Už během posledních testů jsme s nimi jezdili. Jenže naši inženýři chtělí mít co nejlepší systém a nad elektronikou byly pořád jisté otazníky, proto jsme museli nasazení odložit.

Pádla nabízejí především lepší komfort jezdci. Navíc je řazení s nimi třikrát rychlejší než při sekvenčním systému. I když zde mluvíme v řádech milisekund, tak je třeba si uvědomit, že se časy sčítají." Thierry věří, že mu pádla, která budou debutovat v Argentině, pomohou přiblížit se k Ogierovi.

Švédsko bylo pro tým Hyundai dobré (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)

Jejich používání v MS bylo v posledních letech (od roku 2011) kvůli nákladům zakázané. Letos je hned od začátku nasadily tovární týmy Volkswagenu, Citroënu i Fordu. Jezdec chce od roku 2016 bojovat o titul: "Letos by se muselo u Ogiera něco hodně pokazit, aby nezískal titul. Realisticky vzato bychom ale mohli příští rok zaútočit.

Když jsem přestupoval k Hyundai, tak mi bylo jasné, že nebudeme hned bojovat s Volkswageny. Cílem ale bylo do dvou let s nimi bojovat. To zatím nezvládáme. Švédsko bylo skvělé, ukázalo, čeho jsme schopni. Ale musíme být ještě lepší. Všechno chce svůj čas, tým připravuje nějaké novinky na auto. Ty nám snad pomohou příblížit se Volkswagenu.

Především musíme zabrat na motoru, tam jde hodně získat. Ale i jinde se dá něco získat. Vloni jsme jednou vyhráli, bude tedy těžké mít letos lepší sezonu. O příchodu Toyoty a její konkurenceschopnosti je ještě brzy uvažovat. V rallysportu ale znamená hodně, možná něco jako Ferrari ve Formuli 1. Aktuálně mají všichni jezdci smlouvu, ale Toyotě zbývá ještě dost času."

Rozhodující ale bude výkonnost inovované i20 WRC na šotolině (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.