Thierry Neuville nerozumí tomu, proč si Sébastien Ogier pořád stěžuje na fakt, že startuje jako první na trati. Dále prozradil, co zdrželo nasazení pádel pod volantem u Hyundai. V roce 2016 chce Neuville bojovat o titul.
Jednička továrního týmu začala své povídání na téma Ogier: "Nechápu, proč si ještě pořád stěžuje, že musí jezdit první na trati. Původně jsem to docela chápal. Opravdu se snaží tomu přidat [na důležitosti]. Mezi ostatními jezdci o tom dost často mluvíme a myslím, že na to musíme reagovat," říká Thierry Neuville pro 'Motorsport Aktuell'.
Dále Belgičan vysvětlil, proč se zpozdilo nasazení řazení pomocí pádel pod volantem, které původně měli mít jezdci Hyundai k dispozici už v Mexiku: "Už během posledních testů jsme s nimi jezdili. Jenže naši inženýři chtělí mít co nejlepší systém a nad elektronikou byly pořád jisté otazníky, proto jsme museli nasazení odložit.
Pádla nabízejí především lepší komfort jezdci. Navíc je řazení s nimi třikrát rychlejší než při sekvenčním systému. I když zde mluvíme v řádech milisekund, tak je třeba si uvědomit, že se časy sčítají." Thierry věří, že mu pádla, která budou debutovat v Argentině, pomohou přiblížit se k Ogierovi.
Švédsko bylo pro tým Hyundai dobré (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
Jejich používání v MS bylo v posledních letech (od roku 2011) kvůli nákladům zakázané. Letos je hned od začátku nasadily tovární týmy Volkswagenu, Citroënu i Fordu. Jezdec chce od roku 2016 bojovat o titul: "Letos by se muselo u Ogiera něco hodně pokazit, aby nezískal titul. Realisticky vzato bychom ale mohli příští rok zaútočit.
Když jsem přestupoval k Hyundai, tak mi bylo jasné, že nebudeme hned bojovat s Volkswageny. Cílem ale bylo do dvou let s nimi bojovat. To zatím nezvládáme. Švédsko bylo skvělé, ukázalo, čeho jsme schopni. Ale musíme být ještě lepší. Všechno chce svůj čas, tým připravuje nějaké novinky na auto. Ty nám snad pomohou příblížit se Volkswagenu.
Především musíme zabrat na motoru, tam jde hodně získat. Ale i jinde se dá něco získat. Vloni jsme jednou vyhráli, bude tedy těžké mít letos lepší sezonu. O příchodu Toyoty a její konkurenceschopnosti je ještě brzy uvažovat. V rallysportu ale znamená hodně, možná něco jako Ferrari ve Formuli 1. Aktuálně mají všichni jezdci smlouvu, ale Toyotě zbývá ještě dost času."
Rozhodující ale bude výkonnost inovované i20 WRC na šotolině (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?