Týmový manažer stáje Hyundai Shell WRT, Alain Penasse, tvrdí že nová i20 WRC bude nasazena tehdy, až "bude přemožitelem Pola".
U továrního týmu Hyundai si předsevzali, že na světové špičce s nasazením nového auta nahradí zatím dominantní Volkswagen. Korejský výrobce, jehož tým je bázovaný v Německu, možná nový speciál představí až v Německu. Rally Deutschland je nakonec soutěží, na které tým vloni slavil vítězství.
Podle týmového manažera, Alaina Penasseho, počítají s tím, že jakmile nasadí nové auto, tak budou moci porážet Volkswagen. Novou zbraň chtějí zároveň představit, až bude vyzrátá. "Se zavedením nového auta chceme naše rivaly nechat za námi. Možná bychom měli lépe říci našeho rivala, protože Citroën a Ford porážíme už s naším aktuálním autem."
"Naším tempem v Mexiku jsme byli překvapeni. Thierrym [Neuvillem] jsme překvapení nebyli. Věděli jsme, že je velkým bojovníkem. Překvapením ale bylo, jak dobře jsme dokázali držet krok s týmy, které již mají nasazené nové vozy. Místo toho, abychom proti nim byli v nevýhodě, tak jsme se jim přiblížili," pokračuje Penasse.
Alain v rozhovoru s jedním z jeho kolegů(foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
Co se času prvního startu nového speciálu týče, tak Alain moc sdílný být nechtěl: "Pokud to nebude pemožitel Pola, tak není důvod jej nasazovat." Před novou i20 by měla být fáze finálního doladění, před ní ale tým chce prý provést srovnávací test s akutální i20 WRC. Co se akutálního auta týče, tak by se na něm v Argentině měla představit ještě jedna modifikace - speciály i20 WRC v rukou Daniho Sorda a Thierryho Neuvilla by měly vyjet s několika vylepšeními. Především se tu bavíme o řazení pádlem pod volantem.
"Na akutálním autě dále pracujeme. Každé zlepšení, kterého dosáhneme s aktuálním autem, může být přeneseno na nové. Takto viděno se vlastně jedná o krok vpřed pro nové auto. Pro Argentinu vytáheneme v různých oblastech několik žolíků. Díky nim bychom měli být blíže špičce," říká Penasse o čtvrtém podniku letošní sezony.
Týmový manažer stáje Hyundai přiznal, že se jim čtyřtýdenní pauza mezi Mexikem a Argentinou hodila: "Mohli jsme se díky tomu nadechnout. První tři rally sezony jsou zároveň třemi nejtěžšími. Jedná se tak vždy o hektický úvod. Teď je na programu několik šotolinových rally, které zahájíme s novými díly. Na rychlých soutěžích v Polsku a ve Finsku bychom neměli vypadat špatně, protože jsme tam byli už vloni se starým autem konkurenceschopní," zakončil Alain Penasse.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.