Týmový manažer stáje Hyundai Shell WRT, Alain Penasse, tvrdí že nová i20 WRC bude nasazena tehdy, až "bude přemožitelem Pola".
U továrního týmu Hyundai si předsevzali, že na světové špičce s nasazením nového auta nahradí zatím dominantní Volkswagen. Korejský výrobce, jehož tým je bázovaný v Německu, možná nový speciál představí až v Německu. Rally Deutschland je nakonec soutěží, na které tým vloni slavil vítězství.
Podle týmového manažera, Alaina Penasseho, počítají s tím, že jakmile nasadí nové auto, tak budou moci porážet Volkswagen. Novou zbraň chtějí zároveň představit, až bude vyzrátá. "Se zavedením nového auta chceme naše rivaly nechat za námi. Možná bychom měli lépe říci našeho rivala, protože Citroën a Ford porážíme už s naším aktuálním autem."
"Naším tempem v Mexiku jsme byli překvapeni. Thierrym [Neuvillem] jsme překvapení nebyli. Věděli jsme, že je velkým bojovníkem. Překvapením ale bylo, jak dobře jsme dokázali držet krok s týmy, které již mají nasazené nové vozy. Místo toho, abychom proti nim byli v nevýhodě, tak jsme se jim přiblížili," pokračuje Penasse.
Alain v rozhovoru s jedním z jeho kolegů(foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
Co se času prvního startu nového speciálu týče, tak Alain moc sdílný být nechtěl: "Pokud to nebude pemožitel Pola, tak není důvod jej nasazovat." Před novou i20 by měla být fáze finálního doladění, před ní ale tým chce prý provést srovnávací test s akutální i20 WRC. Co se akutálního auta týče, tak by se na něm v Argentině měla představit ještě jedna modifikace - speciály i20 WRC v rukou Daniho Sorda a Thierryho Neuvilla by měly vyjet s několika vylepšeními. Především se tu bavíme o řazení pádlem pod volantem.
"Na akutálním autě dále pracujeme. Každé zlepšení, kterého dosáhneme s aktuálním autem, může být přeneseno na nové. Takto viděno se vlastně jedná o krok vpřed pro nové auto. Pro Argentinu vytáheneme v různých oblastech několik žolíků. Díky nim bychom měli být blíže špičce," říká Penasse o čtvrtém podniku letošní sezony.
Týmový manažer stáje Hyundai přiznal, že se jim čtyřtýdenní pauza mezi Mexikem a Argentinou hodila: "Mohli jsme se díky tomu nadechnout. První tři rally sezony jsou zároveň třemi nejtěžšími. Jedná se tak vždy o hektický úvod. Teď je na programu několik šotolinových rally, které zahájíme s novými díly. Na rychlých soutěžích v Polsku a ve Finsku bychom neměli vypadat špatně, protože jsme tam byli už vloni se starým autem konkurenceschopní," zakončil Alain Penasse.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.