Toyota věří, že se jí podaří přidat další tituly z WRC k jejich už tak početné sbírce sedmi trofejí "co možná nejdříve" po jejich návratu do WRC v roce 2017. Jejich cílem jsou vítězství už během první sezony.
Toyota nedávno potvrdila, že se po pauze dlouhé skoro dekádu vrací do WRC, spoléhat přitom bude na Yaris World Rally Car a o starty se bude starat její tým bázovaný v Německu. Viceprezident Toyoty pro motorsport, Rob Leupen, řekl pro wrc.com následující: "Chceme být uchazeči o titul co možná nejdříve - jako sportovní organizace máte takový cíl."
"Máme však momentálně velký respekt, zvláště k Volkswagenu. Myslím, že kdyby se nám podařilo být v roce 2017 na podiu a získat nějaké vítězství, tak by to byl dobrý výsledek. Po roce zkušeností bychom měli začít být vážnějšími s našimi ambicemi, všem ostatním bychom měli životy učinit těžkými a začít bojovat o šampionát.
Toyota testovala Yaris už v vloni
Myslím, že by bylo domýšlivé říci, že v roce 2017 vyhrajeme titul, nebo dokonce že bychom měli být vážnými uchazeči o titul. Rád bych zde byl mnohem skromnější a počkal, až jak se to bude vyvíjet. Pokud bychom měli být tak dobří, tak potom se o to samozřejmě pokusíme, ale dnes to není to, co bych očekával," pokračuje Leupen.
Vývoj auta specifikace World Rally Car začal v roce 2014 a letos by měl díky našlapanému testovacímu programu akcelerovat. Tento týden Toyota oznámila, že se k jejich týmu připojí Teemu Suninen a společně s již dříve oznámeným Ericem Camillim tak budou tvořit mladou vývojovou základnu týmu.
O testy se dále budou starat zkušenější Stéphane Sarrazin a Sebastian Lindholm. Na obrázku už začíná nabírat také tým v německém Kolíně nad Rýnem. Tým pro WRC bude sídlit ve stejné budově jako tým Toyoty pro World Endurance Championship (WEC). "Od doby, co jsme začali na projektu pracovat, jsme dávali dohromady všechny nezbytné funkce a strukturu už máme vcelku dobře nastavenou. Máme operační tým momentálně zaměřený na technickou stránku vývoje auta, motor a šasi. Emanuele Battisti je projektovým manažerem v čele technické skupiny."
Yaris na týmové základně v Kolíně nad Rýnem(foto: Toyota Motorsport GmbH)
Je možné, že by Toyota využívala synerigií mezi programy ve WRC a WEC? "V některých oblastech musíte mít zcela specializované týmy - nakonec může dojít k situaci, kdy bude mít WEC závod stejné datum jako WRC rally. Ale mezi rozdílnými odděleními máme určité kooperace - na projektech jako inženýring nebo vývoj motoru. To nám umožní být efektivnější a očekáváme, že z obou stran využijeme těch nejlepších zdrojů."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?