Ford v šampionátu WRC nevyhrál žádnou soutěž od roku 2012. Malcolm Wilson, šéf týmu M-Sport, je však i přesto o konkurenceschopnosti jejich auta přesvědčen. Vůz ve specifikaci 2015 přijde v Portugalsku.
Letošní sezona ve WRC se nese zatím plně pod taktovkou úřadujícího mistra světa, Sébastiena Ogiera. Francouz s Volkswagenem vyhrál na Monte Carlu, ve Švédsku i v Mexiku. Jeho vítězná série navíc trvá již od Španělska loňského roku. I když se může zdát, že Sébastien totálně dominuje, tak týmy Citroën a Hyundai jsou občas schopny s ním držet krok.
Na Monte Carlu Sébastien Loeb dokazoval, že DS 3 WRC je stále konkurenceschopný vůz, ve Švédsku zase Thierry Neuville jen těsně prohrál souboj o vítězství. Ford v úvodních třech soutěžích o vítězství nebojoval, od Monte Carla již sice nasadil pádla pod volantem, ale nový vůz vyjede až v Portugalsku.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, je přesvědčen, že nový vůz bude krokem vpřed: "Fiestu už používáme nějakou dobu. Nová auta od Volkswagenu a Hyundai mají menší výhodu, protože byla homologována později. V té době už byly k dispozici nové technologie. Myslím, že každý model je ale schopný vyhrát," řekl pro 'crash.net'.
Fiesta s DS 3 jsou v MS od roku 2011, Polo debutovalo v roce 2013 a i20 až v roce 2014. "Fiesta dokázala na každé rally zajet alespoň jeden nejrychlejší čas. Robert Kubica zajel některé opravdu dojem působící časy." Polák ale narozdíl od továrních týmů používá pneumatiky Pirelli.
Na výkon Kubici z Monaka, kdy na jednom testu porazil všechny o minimálně 30 vteřin, si všichni dobře pamatujeme
"Aktuální Fiesta má potenciál na vítězství. To je dobrou známkou pro novou evoluci, která poprvé vyjede v Portugalsku," říká přesvědčivě Malcolm. Teď ale musejí také jezdci prokázat, že mají potenciál na boj o podium a vítězství. Robert Kubica rychlost má, ale trápí ho extrémní nespolehlivost. Také Ott Tänak se setrváním na trati bojuje - maximum je zatím čtvrté místo ze Švédska, v dalších dvou soutěžích havaroval.
Elfyn Evans je velkým talentem - jeho letošní výsledky (sedmé, šesté a čtvrté místo) vykazují vzestupnou tendenci. Wilson je přesvědčen, že v průběhu sezony od něj uvidíme další zrychlení: "Myslím, že jen otázkou času, než se Elfyn postaví na podium. Teď se ukáže, jak se ve srovnání s loňským rokem rozvinul. Už má na svém kontě čtyři čtvrtá místa, podium je další krok."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.