Wilson: Ford Fiesta RS WRC je stále schopný vyhrávat

Evans, Elfyn - Barritt, Daniel
Evans, Elfyn - Barritt, Daniel, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 1. dubna 2015 20:48
Sdílej:

Ford v šampionátu WRC nevyhrál žádnou soutěž od roku 2012. Malcolm Wilson, šéf týmu M-Sport, je však i přesto o konkurenceschopnosti jejich auta přesvědčen. Vůz ve specifikaci 2015 přijde v Portugalsku.

Letošní sezona ve WRC se nese zatím plně pod taktovkou úřadujícího mistra světa, Sébastiena Ogiera. Francouz s Volkswagenem vyhrál na Monte Carlu, ve Švédsku i v Mexiku. Jeho vítězná série navíc trvá již od Španělska loňského roku. I když se může zdát, že Sébastien totálně dominuje, tak týmy Citroën a Hyundai jsou občas schopny s ním držet krok.

Na Monte Carlu Sébastien Loeb dokazoval, že DS 3 WRC je stále konkurenceschopný vůz, ve Švédsku zase Thierry Neuville jen těsně prohrál souboj o vítězství. Ford v úvodních třech soutěžích o vítězství nebojoval, od Monte Carla již sice nasadil pádla pod volantem, ale nový vůz vyjede až v Portugalsku.

Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, je přesvědčen, že nový vůz bude krokem vpřed: "Fiestu už používáme nějakou dobu. Nová auta od Volkswagenu a Hyundai mají menší výhodu, protože byla homologována později. V té době už byly k dispozici nové technologie. Myslím, že každý model je ale schopný vyhrát," řekl pro 'crash.net'.

Fiesta s DS 3 jsou v MS od roku 2011, Polo debutovalo v roce 2013 a i20 až v roce 2014. "Fiesta dokázala na každé rally zajet alespoň jeden nejrychlejší čas. Robert Kubica zajel některé opravdu dojem působící časy." Polák ale narozdíl od továrních týmů používá pneumatiky Pirelli.

Na výkon Kubici z Monaka, kdy na jednom testu porazil všechny o minimálně 30 vteřin, si všichni dobře pamatujeme

"Aktuální Fiesta má potenciál na vítězství. To je dobrou známkou pro novou evoluci, která poprvé vyjede v Portugalsku," říká přesvědčivě Malcolm. Teď ale musejí také jezdci prokázat, že mají potenciál na boj o podium a vítězství. Robert Kubica rychlost má, ale trápí ho extrémní nespolehlivost. Také Ott Tänak se setrváním na trati bojuje - maximum je zatím čtvrté místo ze Švédska, v dalších dvou soutěžích havaroval.

Elfyn Evans je velkým talentem - jeho letošní výsledky (sedmé, šesté a čtvrté místo) vykazují vzestupnou tendenci. Wilson je přesvědčen, že v průběhu sezony od něj uvidíme další zrychlení: "Myslím, že jen otázkou času, než se Elfyn postaví na podium. Teď se ukáže, jak se ve srovnání s loňským rokem rozvinul. Už má na svém kontě čtyři čtvrtá místa, podium je další krok."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.