Ford v šampionátu WRC nevyhrál žádnou soutěž od roku 2012. Malcolm Wilson, šéf týmu M-Sport, je však i přesto o konkurenceschopnosti jejich auta přesvědčen. Vůz ve specifikaci 2015 přijde v Portugalsku.
Letošní sezona ve WRC se nese zatím plně pod taktovkou úřadujícího mistra světa, Sébastiena Ogiera. Francouz s Volkswagenem vyhrál na Monte Carlu, ve Švédsku i v Mexiku. Jeho vítězná série navíc trvá již od Španělska loňského roku. I když se může zdát, že Sébastien totálně dominuje, tak týmy Citroën a Hyundai jsou občas schopny s ním držet krok.
Na Monte Carlu Sébastien Loeb dokazoval, že DS 3 WRC je stále konkurenceschopný vůz, ve Švédsku zase Thierry Neuville jen těsně prohrál souboj o vítězství. Ford v úvodních třech soutěžích o vítězství nebojoval, od Monte Carla již sice nasadil pádla pod volantem, ale nový vůz vyjede až v Portugalsku.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, je přesvědčen, že nový vůz bude krokem vpřed: "Fiestu už používáme nějakou dobu. Nová auta od Volkswagenu a Hyundai mají menší výhodu, protože byla homologována později. V té době už byly k dispozici nové technologie. Myslím, že každý model je ale schopný vyhrát," řekl pro 'crash.net'.
Fiesta s DS 3 jsou v MS od roku 2011, Polo debutovalo v roce 2013 a i20 až v roce 2014. "Fiesta dokázala na každé rally zajet alespoň jeden nejrychlejší čas. Robert Kubica zajel některé opravdu dojem působící časy." Polák ale narozdíl od továrních týmů používá pneumatiky Pirelli.
Na výkon Kubici z Monaka, kdy na jednom testu porazil všechny o minimálně 30 vteřin, si všichni dobře pamatujeme
"Aktuální Fiesta má potenciál na vítězství. To je dobrou známkou pro novou evoluci, která poprvé vyjede v Portugalsku," říká přesvědčivě Malcolm. Teď ale musejí také jezdci prokázat, že mají potenciál na boj o podium a vítězství. Robert Kubica rychlost má, ale trápí ho extrémní nespolehlivost. Také Ott Tänak se setrváním na trati bojuje - maximum je zatím čtvrté místo ze Švédska, v dalších dvou soutěžích havaroval.
Elfyn Evans je velkým talentem - jeho letošní výsledky (sedmé, šesté a čtvrté místo) vykazují vzestupnou tendenci. Wilson je přesvědčen, že v průběhu sezony od něj uvidíme další zrychlení: "Myslím, že jen otázkou času, než se Elfyn postaví na podium. Teď se ukáže, jak se ve srovnání s loňským rokem rozvinul. Už má na svém kontě čtyři čtvrtá místa, podium je další krok."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.