Capito: Je lehké udělat chybu, šance Latvaly na titul jsou už asi pryč

Volkswagen Motorsport
Volkswagen Motorsport, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 28. března 2015 11:44
Sdílej:

Šéf týmu Volkswagen, Jost Capito, připustil, že šance na letošní titul pro Jariho-Mattiho Latvalu už jsou s největší pravděpodobností pryč.

Capito ale zároveň všechny ujistil, že německá stáj zůstává 100% za svým jezdcem. Pak ale dodal, že se obává, že ztráta 62 bodů, kterou má aktuálně Jari-Matti na vedoucího Sébastiena Ogiera, už bude nedostižná. To potenciální obhajoba titulu pro Seba nemohla začít lépe - tři vítězství z prvních tří soutěží. Latvala mu navíc na žádné ze tří soutěží nestačil a poslední dvě zakončil havárií. 

Jost Capito řekl, že chyby ve Švédsku a v Mexiku podle něj pramenily ze snahy o dostižení Francouze: "Pro jeho šampionát...být takto hodně bodů za Sebem je docela...dobře, šampionát...už asi bude pryč, co? Stát se může všechno, určitě se nevzdá a nevzdá se vyhrávání soutěží. Můžete si představit, jak těžké to je, mít kolegu jako je Seb. Ale podívejte se na některé časy z Mexika - bez splitů nebo něčeho takového tam bylo jen pár desetin, které je dělily," říká šéf týmu VW pro britský Autosport.

Volkswagen i letos opět předvádí dominantní výkony, ovšem zatím jen zásluhou Ogiera(foto: Volkswagen Motorsport) 

"Když jezdíte na tomto levelu, tak je lehké udělat chybu." Zatímco chyby Latvaly stály Vokswagen cenné body, tak Capito řekl, že nemá v úmyslu měnit týmovou strategii. "Jari-Matti udělal drobnou chybu [v Mexiku] a to se může stát, protože nemáme týmovou režii. Nikoho za to neobviňujeme. 

Mohli jsme říci: 'OK, udržuj teď už jen svoji pozici a bezpečně dojeď - Jari-Matti zůstaň druhý'. Ale to my neděláme." Jistě zajímavé je to, že vloni měl Volkswagen touto dobou (po třech odjetých soutěžích) náskok mezi konstruktéry už 60 bodů, ale letos je to jen 24 a to překvapivě na Hyundai. 

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.