Šéf týmu Volkswagen, Jost Capito, připustil, že šance na letošní titul pro Jariho-Mattiho Latvalu už jsou s největší pravděpodobností pryč.
Capito ale zároveň všechny ujistil, že německá stáj zůstává 100% za svým jezdcem. Pak ale dodal, že se obává, že ztráta 62 bodů, kterou má aktuálně Jari-Matti na vedoucího Sébastiena Ogiera, už bude nedostižná. To potenciální obhajoba titulu pro Seba nemohla začít lépe - tři vítězství z prvních tří soutěží. Latvala mu navíc na žádné ze tří soutěží nestačil a poslední dvě zakončil havárií.
Jost Capito řekl, že chyby ve Švédsku a v Mexiku podle něj pramenily ze snahy o dostižení Francouze: "Pro jeho šampionát...být takto hodně bodů za Sebem je docela...dobře, šampionát...už asi bude pryč, co? Stát se může všechno, určitě se nevzdá a nevzdá se vyhrávání soutěží. Můžete si představit, jak těžké to je, mít kolegu jako je Seb. Ale podívejte se na některé časy z Mexika - bez splitů nebo něčeho takového tam bylo jen pár desetin, které je dělily," říká šéf týmu VW pro britský Autosport.
Volkswagen i letos opět předvádí dominantní výkony, ovšem zatím jen zásluhou Ogiera(foto: Volkswagen Motorsport)
"Když jezdíte na tomto levelu, tak je lehké udělat chybu." Zatímco chyby Latvaly stály Vokswagen cenné body, tak Capito řekl, že nemá v úmyslu měnit týmovou strategii. "Jari-Matti udělal drobnou chybu [v Mexiku] a to se může stát, protože nemáme týmovou režii. Nikoho za to neobviňujeme.
Mohli jsme říci: 'OK, udržuj teď už jen svoji pozici a bezpečně dojeď - Jari-Matti zůstaň druhý'. Ale to my neděláme." Jistě zajímavé je to, že vloni měl Volkswagen touto dobou (po třech odjetých soutěžích) náskok mezi konstruktéry už 60 bodů, ale letos je to jen 24 a to překvapivě na Hyundai.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.