Šéf týmu Volkswagen, Jost Capito, připustil, že šance na letošní titul pro Jariho-Mattiho Latvalu už jsou s největší pravděpodobností pryč.
Capito ale zároveň všechny ujistil, že německá stáj zůstává 100% za svým jezdcem. Pak ale dodal, že se obává, že ztráta 62 bodů, kterou má aktuálně Jari-Matti na vedoucího Sébastiena Ogiera, už bude nedostižná. To potenciální obhajoba titulu pro Seba nemohla začít lépe - tři vítězství z prvních tří soutěží. Latvala mu navíc na žádné ze tří soutěží nestačil a poslední dvě zakončil havárií.
Jost Capito řekl, že chyby ve Švédsku a v Mexiku podle něj pramenily ze snahy o dostižení Francouze: "Pro jeho šampionát...být takto hodně bodů za Sebem je docela...dobře, šampionát...už asi bude pryč, co? Stát se může všechno, určitě se nevzdá a nevzdá se vyhrávání soutěží. Můžete si představit, jak těžké to je, mít kolegu jako je Seb. Ale podívejte se na některé časy z Mexika - bez splitů nebo něčeho takového tam bylo jen pár desetin, které je dělily," říká šéf týmu VW pro britský Autosport.
Volkswagen i letos opět předvádí dominantní výkony, ovšem zatím jen zásluhou Ogiera(foto: Volkswagen Motorsport)
"Když jezdíte na tomto levelu, tak je lehké udělat chybu." Zatímco chyby Latvaly stály Vokswagen cenné body, tak Capito řekl, že nemá v úmyslu měnit týmovou strategii. "Jari-Matti udělal drobnou chybu [v Mexiku] a to se může stát, protože nemáme týmovou režii. Nikoho za to neobviňujeme.
Mohli jsme říci: 'OK, udržuj teď už jen svoji pozici a bezpečně dojeď - Jari-Matti zůstaň druhý'. Ale to my neděláme." Jistě zajímavé je to, že vloni měl Volkswagen touto dobou (po třech odjetých soutěžích) náskok mezi konstruktéry už 60 bodů, ale letos je to jen 24 a to překvapivě na Hyundai.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.