Ogier je proti přehnané panice po Tänakově nehodě

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 30. března 2015 20:32
Sdílej:

Úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, volá po vyváženém přístupu k možným bezpečnostním změnám po dramatické nehodě Otta Tänaka v Mexiku. Jen připomeňme, že Estoncova Fiesta skončila na dně jezera.

Ford Fiesta RS WRC se potopila na dno jezera poté, co Estonec v rámci Rally Mexiko vyjel z trati během prvního dne soutěže (když nepočítáme večerní speciálku tomuto dni předcházející). Ott Tänak i navigátor, Raigo Molder, naštěstí od potápějícího se speciálu stačila uplavat. M-Sportu se auto z pátku na sobotu podařilo opravit, v sobotu ale jezdci vystavil stopku mechanický problém, takže se do soutěže vrátil až na neděli.

Objevily se hlasy volající po zvýšení bezpečnosti. Sébastien Ogier je ale názoru, že určitá míra nebezpečí je s rallysportem spojená. "Jezdíme rally. Vždy zde budou místa, kde je lepší nevyjet," řekl Sébastien Ogier pro britský Autosport. "Vezměte si [Col de] Turini [na Rally Monte Carlo], je tam hodně míst na této zkoušce, na kterých kdybyste vyjeli, pak je konec, na nich můžete vyjet jen jednou. Během roku je hodně podobných míst. Snad se nám podaří vyvarovat se špatných věcí, jako se nám teď dařilo v posledních mnoha letech."

Ott Tänak měl v Mexiku štěstí, že se spolujezdcem vyvázli nezranění(foto: M-Sport)

"Je jasné, že se každý snaží zlepšit bezpečnost auta, ale co se cesty týče... je to rally. Nějakou práci můžeme udělat s bariérami ze slámy a podobnými věcmi, ale kde se to stalo Ottovi, je trochu smůla, že v předcházející zatáčce rozbil auto a pak vyjel ve špatném místě," zakončil Francouz.

Ogierův šéf u Volkswagenu, Jost Capito, řekl, že WRC by mělo akceptovat, že se neobvyklé incidenty na měřených zkouškách mohou stát a že bylo nemožné se připravit na všechno. "Byla to nová situace, že auto šlo pod vodu. Teď bychom měli říci, že bychom měli mít sledovací systém, který pracuje také pod vodou? Pokud by byla jen dvě nebo tři podobná místa během sezony, pak je možná lepší mít loďku a potápeče a vědět, že mohou být v bezpečí touto cestou. Nemůžete být připravení pro každou jednotlivou věc, která se na světě může stát. Můžeme o tom mluvit - a není to nákladná věc, bezpečnost je daleko před náklady - ale musíme být rozumní a podívat se na to, jak často se něco podobného může stát."

Videa z nehody Tänaka v Mexiku: 

Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.