Úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, volá po vyváženém přístupu k možným bezpečnostním změnám po dramatické nehodě Otta Tänaka v Mexiku. Jen připomeňme, že Estoncova Fiesta skončila na dně jezera.
Ford Fiesta RS WRC se potopila na dno jezera poté, co Estonec v rámci Rally Mexiko vyjel z trati během prvního dne soutěže (když nepočítáme večerní speciálku tomuto dni předcházející). Ott Tänak i navigátor, Raigo Molder, naštěstí od potápějícího se speciálu stačila uplavat. M-Sportu se auto z pátku na sobotu podařilo opravit, v sobotu ale jezdci vystavil stopku mechanický problém, takže se do soutěže vrátil až na neděli.
Objevily se hlasy volající po zvýšení bezpečnosti. Sébastien Ogier je ale názoru, že určitá míra nebezpečí je s rallysportem spojená. "Jezdíme rally. Vždy zde budou místa, kde je lepší nevyjet," řekl Sébastien Ogier pro britský Autosport. "Vezměte si [Col de] Turini [na Rally Monte Carlo], je tam hodně míst na této zkoušce, na kterých kdybyste vyjeli, pak je konec, na nich můžete vyjet jen jednou. Během roku je hodně podobných míst. Snad se nám podaří vyvarovat se špatných věcí, jako se nám teď dařilo v posledních mnoha letech."
Ott Tänak měl v Mexiku štěstí, že se spolujezdcem vyvázli nezranění(foto: M-Sport)
"Je jasné, že se každý snaží zlepšit bezpečnost auta, ale co se cesty týče... je to rally. Nějakou práci můžeme udělat s bariérami ze slámy a podobnými věcmi, ale kde se to stalo Ottovi, je trochu smůla, že v předcházející zatáčce rozbil auto a pak vyjel ve špatném místě," zakončil Francouz.
Ogierův šéf u Volkswagenu, Jost Capito, řekl, že WRC by mělo akceptovat, že se neobvyklé incidenty na měřených zkouškách mohou stát a že bylo nemožné se připravit na všechno. "Byla to nová situace, že auto šlo pod vodu. Teď bychom měli říci, že bychom měli mít sledovací systém, který pracuje také pod vodou? Pokud by byla jen dvě nebo tři podobná místa během sezony, pak je možná lepší mít loďku a potápeče a vědět, že mohou být v bezpečí touto cestou. Nemůžete být připravení pro každou jednotlivou věc, která se na světě může stát. Můžeme o tom mluvit - a není to nákladná věc, bezpečnost je daleko před náklady - ale musíme být rozumní a podívat se na to, jak často se něco podobného může stát."
Videa z nehody Tänaka v Mexiku:
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.