Štvornásobný slovenský šampión v rally, RUFA Šport Team odštartuje v rámci Rally Eger v nezmenenej zostave. Škodu Fabia S2000 však mení za Ford Fiesta RS WRC.
Koniec mesiaca marec je už tradične spojený so štartom slovenského rally šampionátu. Po minuloročnej pauze na scénu opäť prichádza Rally Eger. Táto súťaž, konajúca sa v maďarskom meste Eger a jeho blízkom okolí sa tak po ročnej odmlke opäť zaradí do slovenských majstrovstiev, navyše, tak ako sme boli zvyknutí v minulosti, ako otváracia súťaž.
Na štarte už spomínanej rally súťaže samozrejme nemôže chýbať ani štvornásobný absolútny majster Slovenska v rally, RUFA Šport Team s poľskou posádkou Grzegorz Grzyb – Robert Hundla. Pre túto dvojicu bude Rally Eger 2015 zároveň aj prvou súťažou na ktorej si spoločne vyskúšajú ako funguje v ostrých podmienkach špeciál Ford Fiesta RS WRC. „Predpisy dané Slovenskou asociáciou motoristického športu sa oproti minulému roku zmenili a keďže bol povolený štart všetkých vozidiel špecifikácie WRC, čiže nielen starších modelov, ale aj najnovšie, musel aj slovenský RUFA Šport Team zmeniť techniku. Z rozsiahlej ponuky najnovších vozidiel tejto kategórie ktoré sme mali ponúknuté, sme sa nakoniec, po dlhej a zrelej úvahe, rozhodli pre Ford Fiesta RS WRC s ktorým, ako naši fanúšikovia vedia, máme najbohatšie skúsenosti. Čo sa týka samotnej súťaže v maďarskom meste Eger, mám ju veľmi rád. Atmosféra, ktorá tu vládne je neopakovateľná a kludne by som ju porovnal s atmosférou majstrovstiev sveta. Tak vnímam Rally Eger ja, ktorý súťažné vozidlá sleduje iba ako divák. Viem však, že z pohľadu samotných jazdcov je táto súťaž nesmierne náročná, hlavne z dôvodu dlhých rovín, širokých tratí a z toho vyplývajúcich maximálnych rýchlostí, ktoré tu posádky dosahujú. Trať a podmienky na nej sú však pre všetkých súťažiacich rovnaké a tak sa musia s nimi vysporiadať aj Grzegorz s Robertom. Do Egeru ideme s cieľom bodovať podľa možnosti čo najlepšie, vieme, že tohtoročná sezóna bude veľmi náročná a strata každého bodu môže v konečnom zúčtovaní rozhodovať. Teraz je dôležitý fakt, že partneri RUFA Šport Teamu s nami ostali v spolupráci aj naďalej, za čo im patrí veľká vďaka,“ vysvetlil manažér RUFA Šport Teamu, Ľubomír Kleman pre úvodným podujatím.
Raly Eger odštartuje už nadchádzajúci piatok, čiže 27.3.2015 slávnostným predstavení viac ako dvesto súťažiacich na miestnom námestí. Následne, počas soboty a nedele (28. – 29.3.2015) na štartujúcich čaká zdolávanie rate o celkovej dĺžke viac ako 450 kilometrov, v rámci ktorých je už započítaných aj celkovo 14 rýchlostných skúšok, pričom ich spoločná dĺžka prevyšuje 150 kilometrov. To, kto sa stane víťazom tohtoročnej Rally Eger sa dozvieme v nedeľu (29.3.2015) tesne po 15 hodine.
Miro Majláth
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?