Melico Racing Team, spoločne s bratmi Melichárekovcami a Fordom Fiesta RS WRC sa vracajú po sezóne strávenej na tratiach svetových súťaží do Majstrovstiev Slovenska v rally.
Diváci úvodného podujatia Majstrovstiev Slovenska v rally 2015, ktoré odštartuje v dňoch 27. – 29.3.2015 v maďarskom meste Eger sa majú na čo tešiť. Vďaka zmene predpisov sa totiž v slovenskom šampionáte objavia aj najnovšie vozidlá špecifikácie WRC, ktoré inak štartujú iba v majstrovstvách sveta. O tom, že to bol dobrý ťah pre zatraktívnenie slovenských majstrovstiev hovorí zoznam prihlásených na úvodné podujatie, Rallye Eger. Môže nás naozaj tešiť že úroveň slovenskej rally v tomto roku pôjde hore a diváci si prídu na svoje.
Jaro s Erikom v minulom roku pod hlavičkou Slovakia World Rally Team absolvovali niekoľko vybraných podujatí zaradených do svetového šampionátu. Tu treba hneď povedať, že úspešne reprezentovali Slovensko a už na úvodnom podujatí sezóny, na Rallye Monte Carlo 2014 dojazdili na ôsmej priečke absolútneho poradia, čo je doteraz najlepší výkon spomedzi slovenských posádok štartujúcich na svetovom šampionáte. Viac o štartoch na svetových podujatiach nám povedal jazdec tímu, Jaro Melichárek: “V minuloročnej sezóne sme absolvovali tri podujatia zaradené do seriálu Majstrovstiev sveta v rally a musím povedať, že to bola pre nás oboch veľká škola. Jazdenie s Fiestou WRC nás veľmi bavilo a s každým kilometrom sme získavali viac sebavedomia a skúseností, ktoré dúfam budeme vedieť zužitkovať v nadchádzajúcej sezóne. Teraz sme však v súťažnom aute nesedeli už niekoľko mesiacov, čiže si opäť budeme musieť na všetko znovu zvykať.“
Rallye Eger bratská dvojica absolvovala v minulosti viackrát úspešne, napriek tomu treba povedať, že táto rally súťaž je, pri pohľade na ostatné súťaže zaradené do slovenských majstrovstiev, trochu špecifickou. „To je veru pravda. Rallye Eger je špecifickou súťažou, hlavne z pohľadu tratí, ale aj divákov. Sú tam veľmi rýchle a väčšinou pomerne široké rýchlostné skúšky, iné ako u nás na Slovensku a celkovo patrí súťaž medzi moje obľúbené. Čo sa týka atmosféry, tá je neopakovateľná a kludne sa dá porovnať k súťažiam majstrovstiev sveta. Navyše sú tu diváci schopní, ak niekto skončí mimo trať, doslova v rukách vyniesť späť na cestu. A s týmto sa naozaj dá stretnúť asi iba v Maďarsku,“ opísal úvodnú súťaž tohtoročnej sezóny Jaro Melichárek.
Eger Rallye 2015 štartuje predstavením súťažiacich už v tento piatok podvečer. Po spomínanom predstavení pripravil organizátor na sobotu a nedeľu celkovo 14 rýchlostných skúšok, z ktorých súťažiaci 8 absolvujú v sobotu a zvyšných 6 v nedeľu. Meno víťaza Eger Rallye 2015 sa dozvieme v nedeľu navečer.
Miro Majláth
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.