Od letošní sezony je zakázáno přenášení mezičasů na měřených zkouškách do soutěžních speciálů. Pro posádky i týmy se jedná o velkou změnu.
Ještě vloni byl život posádek ve WRC o něco snažší. Díky informacím o mezičasech svých konkurentů mohly posádky poměrně dobře kontrolovat svoje tempo na měřených úsecích. Věděli tak moc dobře, jak moc je třeba zatlačit, nebo že se nemusí nikam hnát.
Za účelem zvýšení konkurence FIA od letoška tento přenos mezičasů do soutěžních speciálů zakázala. Jedná se o velkou změnu, ale na druhou stranu je třeba přiznat, že nějaký bezprostřední dopad na výsledky to nemá. Ačkoliv Sébastien Ogier řekl, "že není lehké kontrolovat odstupy bez mezičasů". I přesto ale mezi světovou špičkou například na opravdu dlouhých zkouškách žádné velké rozdíly nepozorujeme.
Vždyť v Mexiku na 56 km dlouhé zkoušce Guanajuato byli tři nejrychlejší jezdci v rámci 4 vteřin. Mads Ostberg, který byl na tomto testu nejrychlejší, v cíli řekl: "Je opravdu neuvěřitelné jet takovouto zkoušku bez mezičasů. Člověk jednoduše nemá tušení, jak na tom je. Snažíte se na to tlačit ještě o něco více, ačkoliv je vám jasné, že už jste na limitu."
Druhý pilot továrního týmu Volkswagen, Jari Matti-Latvala, k problému říká: "Je jasné, že by člověk měl rád mezičasy. Je to přirozené, že můžete využít všech informací, které můžete mít. Celkově vzato bez nich člověk ale jede uvolněněji. Koncentrujete se pak více na samotnou jízdu." Podobně to vidí také Thierry Neuville: "Dělá to situaci také pro nás mnohem napínavější. V časové kontrole už se nemůžete dočkat, až uvidíte, jaké časy zajeli vaši bezprostřední konkurenti."
Zatímco jezdci na zkouškách "tápou ve tmě", tak týmy a fanoušci mohou mezičasy v reálném čase sledovat na svých počítačích. Jezdci se dozví až po dojezdu do cíle zkoušky, kde ztráceli a kde naopak získávali. "S těmito daty můžeme mluvit také o eventulálních změnách na setupu," říká šéf týmu Volkswagen, Jost Capito.
Už vloni se ale intenzivně debatovalo o tom, jak kontrolovat tento zákaz zasílání mezičasů do aut. Výsledek zatím není v podstatě žádný. "Tyto diskuse byly dobré a potřebné, díky nim se také zúčastněné strany dozvěděly o možných problematikách. Jsem si jistý, že se toho momentálně každý drží. Výrobci spolu dobře spolupracují a panuje mezi námi velká důvěra," říká Capito.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.