Martin Prokop doufá, že forma, která ho dostala až na 6. místo v Mexiku, mu vydrží i pro nadcházející šotolinové soutěže, na kterých by v takovém případě mohl získat velmi zajímavé výsledky.
Šesté místo bylo nejlepším výsledkem českého zástupce od Sardinie loňského roku. Samozřejmě byl Martin Prokop nejlepší soukromník v Jižní Americe: "V Mexiku jsem v předešlých sezonách jezdil hodně opatrně. Ale tentokrát jsem jel dobře," řekl jezdec Jipocar týmu serveru 'wrc.com'.
"Byl to nejmenší časový odstup od Ogiera a nejlepších kluků na čele, takže jsem nejel opatrně. Ale povedlo se mi zůstat na trati a také auto zůstalo pohromadě. Musí zde být nějaké tajemství! Doufám, že se nám povede stejně i v dalších těžkých soutěžích - v Argentině, Portugalsku a Sardinii.
Argentinu mám rád, zajel jsem zde svůj nejlepší výsledek - 4. místo v roce 2012." Odhodláný přístup v Mexiku znamenal, že jeho Ford Fiesta RS WRC dostal zkraje soutěže co proto, jakmile se ale situace ustálila, Martin mohl lehce zvolnit. "První polovina soutěže byla, co se rychlosti týče, opravdu dobrá.
Auto bylo hodně poničené, takže mechanici měli hodně práce. Ale výsledek byl neuvěřitelný - pro mě jeden z nejlepších na šotolině. Ve druhé polovině jsme trošku zvolnili, protože už němělo cenu riskovat nebo na to tlačit. Dvě zkoušky před cílem jsme ale měli velkou krizovku, protože na trati byly kameny.
Udělali jsme na nich defekt. Okamžitě jsme měli prázdné kolo a z toho vyústil velký moment. Zastavili jsme se mezi nějakými kameny, ale nakonec se nám povedlo dostat se na trať a auto poté opravit. Takže to byla rally nahoru a dolů, ale celkově jsem spokojen."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?