Prokop: Mexiko byla pro mě jedna z nejlepších šotolinových soutěží

Prokop, Martin - Ernst, Michal
Prokop, Martin - Ernst, Michal, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 22. března 2015 20:50
Sdílej:

Martin Prokop doufá, že forma, která ho dostala až na 6. místo v Mexiku, mu vydrží i pro nadcházející šotolinové soutěže, na kterých by v takovém případě mohl získat velmi zajímavé výsledky.

Šesté místo bylo nejlepším výsledkem českého zástupce od Sardinie loňského roku. Samozřejmě byl Martin Prokop nejlepší soukromník v Jižní Americe: "V Mexiku jsem v předešlých sezonách jezdil hodně opatrně. Ale tentokrát jsem jel dobře," řekl jezdec Jipocar týmu serveru 'wrc.com'.

"Byl to nejmenší časový odstup od Ogiera a nejlepších kluků na čele, takže jsem nejel opatrně. Ale povedlo se mi zůstat na trati a také auto zůstalo pohromadě. Musí zde být nějaké tajemství! Doufám, že se nám povede stejně i v dalších těžkých soutěžích - v Argentině, Portugalsku a Sardinii. 

Argentinu mám rád, zajel jsem zde svůj nejlepší výsledek - 4. místo v roce 2012." Odhodláný přístup v Mexiku znamenal, že jeho Ford Fiesta RS WRC dostal zkraje soutěže co proto, jakmile se ale situace ustálila, Martin mohl lehce zvolnit. "První polovina soutěže byla, co se rychlosti týče, opravdu dobrá.

Auto bylo hodně poničené, takže mechanici měli hodně práce. Ale výsledek byl neuvěřitelný - pro mě jeden z nejlepších na šotolině. Ve druhé polovině jsme trošku zvolnili, protože už němělo cenu riskovat nebo na to tlačit. Dvě zkoušky před cílem jsme ale měli velkou krizovku, protože na trati byly kameny.

Udělali jsme na nich defekt. Okamžitě jsme měli prázdné kolo a z toho vyústil velký moment. Zastavili jsme se mezi nějakými kameny, ale nakonec se nám povedlo dostat se na trať a auto poté opravit. Takže to byla rally nahoru a dolů, ale celkově jsem spokojen."

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.