Tänak přišel po své nehodě v Mexiku s návrhem na zlepšení bezpečnosti

Tänak, Ott - Mölder, Raigo
Tänak, Ott - Mölder, Raigo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 16. března 2015 22:22
Sdílej:

Po svém nedobrovolné potápěčské epizodě v rámci Rally v Mexiku přišel Ott Tänak s návrhy na zlepšení bezpečnosti. Dle něj by mělo dojít ke zřízení bezpečnostního technika, mohl by jím být Jarmo Lehtinen.

Na obrázky z Mexika asi dlouho nezapomeneme. Při soutěži Estonec poškodil zavěšení na svém autě a pak už stačilo jen málo a nasměroval si to se svoji Fiestou RS WRC ze srázu přímo do přilehlého jezera. Speciál zmizel pod hladinou hodně rychle. Ott Tänak i spolujezdec Raigo Mölder z auta naštěstí vyvázli velmi rychle. 

Aby v budoucnu i další nehody proběhly bez vážnějších následků, volá Ott Tänak v rozhovoru s britským Autosportem po zřízení bezpečnostního pozorovatele, který v minulosti sám sedával v závodním autě a ví, o čem mluví. Tänak navrhuje Jarma Lehtinena, který byl dlouhá léta navigátorem Mikka Hirvonena ve WRC. 

"V MS je celá řada takových míst. Jarmo má s přehledem nejvíce zkušeností. Na něj by měla FIA slyšet. Bezpečnost jde dopředu. Jarmo by si mohl projíždět všechny zkoušky a poukázat na problémová místa. Pro něj je to lehký úkol, protože se vyzná a ví, na co musí dávat pozor," říká Ott Tänak. 

Estoncova nehoda v Mexiku by měla FIA otevřít oči. Na místě navíc nebyli potápeči. Šéf soutěže, Patrick Suberville, přiznal, že byl plně překvapen, že auto kleslo tak hluboko - asi pět metrů pod hladinu. "Stav vody je nomálně mnohem nižší. Na tomto místě jsme ještě nikdy neměli problémy. Z auta byli tak rychle, že by tam potápeči ani nestihli dorazit." Pro druhý průjezd zkoušky Los Mexicanos už potápeči na místě byli. "Ovšem naši potápeči nejsou trénovaní na to, aby zachraňovali lidi. To nás ani nenapadlo."

Manažerka MS v rally, Michèle Moutonová, řekla Autosportu, že FIA o návrhu Tänak popřemýšlí: "O tom ale nerozhodneme ze dne na den."

Témata:
Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?