Tänak přišel po své nehodě v Mexiku s návrhem na zlepšení bezpečnosti

Tänak, Ott - Mölder, Raigo
Tänak, Ott - Mölder, Raigo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 16. března 2015 22:22
Sdílej:

Po svém nedobrovolné potápěčské epizodě v rámci Rally v Mexiku přišel Ott Tänak s návrhy na zlepšení bezpečnosti. Dle něj by mělo dojít ke zřízení bezpečnostního technika, mohl by jím být Jarmo Lehtinen.

Na obrázky z Mexika asi dlouho nezapomeneme. Při soutěži Estonec poškodil zavěšení na svém autě a pak už stačilo jen málo a nasměroval si to se svoji Fiestou RS WRC ze srázu přímo do přilehlého jezera. Speciál zmizel pod hladinou hodně rychle. Ott Tänak i spolujezdec Raigo Mölder z auta naštěstí vyvázli velmi rychle. 

Aby v budoucnu i další nehody proběhly bez vážnějších následků, volá Ott Tänak v rozhovoru s britským Autosportem po zřízení bezpečnostního pozorovatele, který v minulosti sám sedával v závodním autě a ví, o čem mluví. Tänak navrhuje Jarma Lehtinena, který byl dlouhá léta navigátorem Mikka Hirvonena ve WRC. 

"V MS je celá řada takových míst. Jarmo má s přehledem nejvíce zkušeností. Na něj by měla FIA slyšet. Bezpečnost jde dopředu. Jarmo by si mohl projíždět všechny zkoušky a poukázat na problémová místa. Pro něj je to lehký úkol, protože se vyzná a ví, na co musí dávat pozor," říká Ott Tänak. 

Estoncova nehoda v Mexiku by měla FIA otevřít oči. Na místě navíc nebyli potápeči. Šéf soutěže, Patrick Suberville, přiznal, že byl plně překvapen, že auto kleslo tak hluboko - asi pět metrů pod hladinu. "Stav vody je nomálně mnohem nižší. Na tomto místě jsme ještě nikdy neměli problémy. Z auta byli tak rychle, že by tam potápeči ani nestihli dorazit." Pro druhý průjezd zkoušky Los Mexicanos už potápeči na místě byli. "Ovšem naši potápeči nejsou trénovaní na to, aby zachraňovali lidi. To nás ani nenapadlo."

Manažerka MS v rally, Michèle Moutonová, řekla Autosportu, že FIA o návrhu Tänak popřemýšlí: "O tom ale nerozhodneme ze dne na den."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.