Po svém nedobrovolné potápěčské epizodě v rámci Rally v Mexiku přišel Ott Tänak s návrhy na zlepšení bezpečnosti. Dle něj by mělo dojít ke zřízení bezpečnostního technika, mohl by jím být Jarmo Lehtinen.
Na obrázky z Mexika asi dlouho nezapomeneme. Při soutěži Estonec poškodil zavěšení na svém autě a pak už stačilo jen málo a nasměroval si to se svoji Fiestou RS WRC ze srázu přímo do přilehlého jezera. Speciál zmizel pod hladinou hodně rychle. Ott Tänak i spolujezdec Raigo Mölder z auta naštěstí vyvázli velmi rychle.
Aby v budoucnu i další nehody proběhly bez vážnějších následků, volá Ott Tänak v rozhovoru s britským Autosportem po zřízení bezpečnostního pozorovatele, který v minulosti sám sedával v závodním autě a ví, o čem mluví. Tänak navrhuje Jarma Lehtinena, který byl dlouhá léta navigátorem Mikka Hirvonena ve WRC.
"V MS je celá řada takových míst. Jarmo má s přehledem nejvíce zkušeností. Na něj by měla FIA slyšet. Bezpečnost jde dopředu. Jarmo by si mohl projíždět všechny zkoušky a poukázat na problémová místa. Pro něj je to lehký úkol, protože se vyzná a ví, na co musí dávat pozor," říká Ott Tänak.
Estoncova nehoda v Mexiku by měla FIA otevřít oči. Na místě navíc nebyli potápeči. Šéf soutěže, Patrick Suberville, přiznal, že byl plně překvapen, že auto kleslo tak hluboko - asi pět metrů pod hladinu. "Stav vody je nomálně mnohem nižší. Na tomto místě jsme ještě nikdy neměli problémy. Z auta byli tak rychle, že by tam potápeči ani nestihli dorazit." Pro druhý průjezd zkoušky Los Mexicanos už potápeči na místě byli. "Ovšem naši potápeči nejsou trénovaní na to, aby zachraňovali lidi. To nás ani nenapadlo."
Manažerka MS v rally, Michèle Moutonová, řekla Autosportu, že FIA o návrhu Tänak popřemýšlí: "O tom ale nerozhodneme ze dne na den."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?