Thierry Neuville sice v Mexiku nevystoupil na stupně vítězů, ale před svojí nehodou se pohyboval na místě, které by umístění v TOP3 znamenalo. I tak je ale Belgičan spokojen, protože výkonnost i20 WRC se zlepšila také na šotolině.
Vloni vyjel Thierry Neuville v Mexiku první podium pro značku Hyundai ve WRC. Letos jezdec sice havaroval, ale úpravený motor na něj udělal dojem. Až do své páteční odpolední nehody bojoval Thierry o čelo soutěže. Rally2 musel využít také Hayden Paddon, který udělal chybu. Nejvíce bodů tedy týmu zajistil navrátilec Dani Sordo.
Španěla ale brzdily problémy s brzdami a převodovkou a také ho postihl jeden defekt. "Užil jsem si to, že jsem byl opět součástí týmu. V autě jsem se cítil dobře a výkonnost byla na většině zkoušek dobrá," řekl Dani Sordo, který zajel jeden nejrychlejší čas: "Měli jsme ale i problémy, to je ale na této těžké rally normální.
Mentálně jsem problém [s návratem do auta] neměl, ale po dlouhém testu Guanajuatito jsem cítil bolest. I tak je páté místo dost dobré. Získali jsme nějaké body pro tým a na této výkonnosti můžeme v Argentině stavět." Hyundai drží díky zisku 75 bodů stále druhé místo mezi týmy.
"Do posledních zkoušek jsem chtěl dát své maximum. Dlouhá zkouška Guanajuatito byla perfektní. Pak jsem zajel nejrychlejší čas a na Power Stage vyjel jeden bonusový bod. Auto bylo tento víkend konkurenceschopné. Proto je škoda pátečního přetočení. I tak ale tým odvedl tento víkend dobrou práci a získali jsme nakonec i nějaké body.
Naše rychlost z pátku a silné výsledky ukazují potenciál. Je dobré, že jsme dojeli se všemi třemi auty do cíle a udrželi druhé místo mezi konstruktéry," okomentoval Thierry Neuville slibnou rychlost i20 WRC. V pátek udělal chybu i Novozélanďan Hayden Paddon. V sobotu musel navíc jet jako první, což byla velká nevýhoda. V neděli se časy vylepšily.
"Byla to divoká rally. Ale i tak si myslím, že si z ní můžeme odnést pozitiva. Auto bylo hodně dobré. Před posledním dnem jsem studoval on-boardová videa mých kolegů. To mi opravdu hodně pomohlo," dodala trojka Hyundai.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?