Thierry Neuville sice v Mexiku nevystoupil na stupně vítězů, ale před svojí nehodou se pohyboval na místě, které by umístění v TOP3 znamenalo. I tak je ale Belgičan spokojen, protože výkonnost i20 WRC se zlepšila také na šotolině.
Vloni vyjel Thierry Neuville v Mexiku první podium pro značku Hyundai ve WRC. Letos jezdec sice havaroval, ale úpravený motor na něj udělal dojem. Až do své páteční odpolední nehody bojoval Thierry o čelo soutěže. Rally2 musel využít také Hayden Paddon, který udělal chybu. Nejvíce bodů tedy týmu zajistil navrátilec Dani Sordo.
Španěla ale brzdily problémy s brzdami a převodovkou a také ho postihl jeden defekt. "Užil jsem si to, že jsem byl opět součástí týmu. V autě jsem se cítil dobře a výkonnost byla na většině zkoušek dobrá," řekl Dani Sordo, který zajel jeden nejrychlejší čas: "Měli jsme ale i problémy, to je ale na této těžké rally normální.
Mentálně jsem problém [s návratem do auta] neměl, ale po dlouhém testu Guanajuatito jsem cítil bolest. I tak je páté místo dost dobré. Získali jsme nějaké body pro tým a na této výkonnosti můžeme v Argentině stavět." Hyundai drží díky zisku 75 bodů stále druhé místo mezi týmy.
"Do posledních zkoušek jsem chtěl dát své maximum. Dlouhá zkouška Guanajuatito byla perfektní. Pak jsem zajel nejrychlejší čas a na Power Stage vyjel jeden bonusový bod. Auto bylo tento víkend konkurenceschopné. Proto je škoda pátečního přetočení. I tak ale tým odvedl tento víkend dobrou práci a získali jsme nakonec i nějaké body.
Naše rychlost z pátku a silné výsledky ukazují potenciál. Je dobré, že jsme dojeli se všemi třemi auty do cíle a udrželi druhé místo mezi konstruktéry," okomentoval Thierry Neuville slibnou rychlost i20 WRC. V pátek udělal chybu i Novozélanďan Hayden Paddon. V sobotu musel navíc jet jako první, což byla velká nevýhoda. V neděli se časy vylepšily.
"Byla to divoká rally. Ale i tak si myslím, že si z ní můžeme odnést pozitiva. Auto bylo hodně dobré. Před posledním dnem jsem studoval on-boardová videa mých kolegů. To mi opravdu hodně pomohlo," dodala trojka Hyundai.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.