Jari-Matti Latvala po třech úvodních soutěžích roku více méně vzdal veškeré ambice na titul. Fin se teď chce soustředit na jednotlivá vítězství.
Poté, co ve Švédsku nezískal žádné body, doufal Jari-Matti Latvala v dobrý výsledek z Mexika. Využít chtěl především své výhodné startovní pozice. Ale díky chybě ve druhé etapě odjíždí Fin také z Mexika s nulou na svém kontě, když v cíli byl klasifikován jako patnáctý. To Sébastien Ogier neponechal nic náhodě a kromě vítězství v soutěži vyhrál radši také Power Stage (+3 body). Po třech úvodních závodech sezony tak má Francouz na kontě třikrát tolik bodů co Fin.
"Ano, s titulem to vypadá špatně. Šampionát tak ze svých úvah vyškrtnu a budu se dívat na jednotlivé soutěže. Pak uvidíme, kde nakonec skončíme. To je to jediné, co můžu udělat," řekl smutně Jari-Matti Latvala po skončení druhé etapy. "I přesto není jednoduše nikdo schopen během 13 soutěží neudělat ani jednu chybu. Samozřejmě, že je Ogier daleko vpředu," říká Fin pro wrc.com.
Latvala byl přitom pouze 13,7 sekundy za Ogierem na průběžném druhém místě, když urazil levé zadní kolo svého Pola R WRC. A co stálo za poškozením celého zavěšení? Latvala se na poslední chvíli rozhodl vyhnout se všem dobře známé díře. "Bylo by lepší, kdybych zůstal ve své původní linii. Všichni v této zatáčce cutovali, ale když jsem tu díru uviděl, tak mi přišla ještě hlubší než kdy předtím.
Takže jsem se snažil vyhnout se, díky tomu jsem ale vyjel na volnou šotolinu a bouchl s tím do zdi," zakončil povídání o smolném víkendu Latvala.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?