O asi nejspektakulárnější představení letošní Rally Mexiko se postaral včera Ott Tänak, když poslal svoji Fiestu RS WRC do rybníka tak, že z ní nebylo vidět vůbec nic. Mechanici M-Sportu předvedli skvělý výkon a auto je pro sobotu připravené na start!
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, si byl už v pátek jistý tím, že pokud se auto dostane zavčas do servisní zóny, tak by jeho svěřenec mohl dnes opět odstartovat. Nějakou dobu trvalo, než se podařilo zaplavené auto do servisu dostat. Druhý průjezd zkoušky Los Mexicanos musel být dokonce o něco pozdržen.
Potapeči auto našli až v šesti metrové hloubce. Pomocí jeřábu s navijákem se jim však speciál podařilo vyprostit. Pak následovalo zajímavé představení mechaniků M-Sportu, kteří opět ukázali, že patří ve svém oboru mezi nejlepší. Tänak svoji Fiestu totiž dovezl 10 minut před vypršením limitu do Parc fermé.
"Práce našich mechaniků není nic menšího než prostě fenomenální. V servisním parku bylo hodně lidí, kteří si mysleli, že to nebude možné. Ale já jsem věděl, že to je velká výzva," říká Malcolm Wilson.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?