Hyundai před Mexikem: Sordo se po zranění vrací do továrního týmu

Hyundai Shell WRT
Hyundai Shell WRT, foto: Hyundai Motorsport/McKlein
iM2 5. března 2015 20:06
Sdílej:

Dani Sordo se po zranění vrací pro Rally Mexiko do sestavy továrního týmu Hyundai. Na nasazení řazení pomocí pádel pod volantem si ale posádky tohoto týmu musí ještě počkat.

Hyundai by chtěl v Mexiku navázat na loňské úspěšné představení, kdy byl Thierry Neuville třetí a vyjel první podium pro v Německu bázovaný tým. Do sestavy týmu se také vrací Dani Sordo, který musel Švédsko vynechat kvůli zlomenině žeber. Třetí auto bude pilotovat Hayden Paddon. "Na Mexiko máme velice speciální vzpomínky. Tam mohl náš mladý tým vloni slavit poprvé podium ve WRC. Při naší třetí rally to byl výjimečný výsledek a nezapomenutelná událost," říká šéf týmu, Michel Nandan.

Jednička týmu, Thierry Neuville, má na soutěž ve Střední Americe vesměs pozitivní vzpomínky. "Mexiko bylo v uplynulých letech jednou z mých nejoblíbenějších rally, mohl jsem tam oslavit velké úspěchy. V uplynulých dvou letech jsem tam stál na podiu: V roce 2013 to bylo moje vůbec první podium a vloni to bylo první podium pro Hyundai."

Vloni se Hyundai v Mexiku dařilo (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)

O toto umístění však Thierry Neuville se svým spolujezdcem, Nicolasem Gilsoulem, málem přišli, když na přejezdu z poslední RZ na vyhlášení museli bojovat s prasklým chladičem. Tehdy se posádce náramně hodilo pivo, které dostali na oslavu v cíli Power Stage. 

A jak se na soutěž těší Dani Sordo? "Už se hodně těším, až se v Mexiku zase přidám k týmu. Bylo ale dobrým rozhodnutím vypustit Švédsko a plně se zotavit," říká Španěl, který při tréninku spadl z kola a zlomil si dvě žebra. "Tým tam se dvěma auty v TOP5 dosáhl skvělého výsledku, ale samozřejmě bych u toho byl rád osobně."

V rámci přípravy testovali Neuville, Sordo i Paddon minulý týden ve Španělsku. "Ve Španělsku jsme měli dobrý test na cestách, které jsou hodně podobné těm mexickým," říká Hayden Paddon. V Mexiku však čeká jak na jezdce, tak i na vozy trochu jiná výzva. "Vysoká nadmořská výška a vysoké teploty jsou jak pro nás, pro jezdce, tak i pro auta velmi obtížné," pokračuje Neuville. Toto specifikum si plně uvědomuje také šéf týmu, Nandan: "Vysoké výšky budou klíčovým faktorem. Motor jsme na naší testovací stolici za těchto podmínek testovali."

Na motoru by navíc mělo být několik vylepšení, která by mu měla pomoci řídký vzduch lépe zvládat. Jezdci se ale budou v Mexiku muset obejít ještě bez řazení pádly pod volantem. "I nadále je testujeme, ale potřebují ještě nějaké finální doladění. Věříme však, že do Argenitiny budou připravena," zakončil Michel Nandan.

Ve Švédsku Sorda nahradil Paddon a Novozélanďana zase Abbring, tým si připsal velmi pěkný výsledek

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.