Dani Sordo se po zranění vrací pro Rally Mexiko do sestavy továrního týmu Hyundai. Na nasazení řazení pomocí pádel pod volantem si ale posádky tohoto týmu musí ještě počkat.
Hyundai by chtěl v Mexiku navázat na loňské úspěšné představení, kdy byl Thierry Neuville třetí a vyjel první podium pro v Německu bázovaný tým. Do sestavy týmu se také vrací Dani Sordo, který musel Švédsko vynechat kvůli zlomenině žeber. Třetí auto bude pilotovat Hayden Paddon. "Na Mexiko máme velice speciální vzpomínky. Tam mohl náš mladý tým vloni slavit poprvé podium ve WRC. Při naší třetí rally to byl výjimečný výsledek a nezapomenutelná událost," říká šéf týmu, Michel Nandan.
Jednička týmu, Thierry Neuville, má na soutěž ve Střední Americe vesměs pozitivní vzpomínky. "Mexiko bylo v uplynulých letech jednou z mých nejoblíbenějších rally, mohl jsem tam oslavit velké úspěchy. V uplynulých dvou letech jsem tam stál na podiu: V roce 2013 to bylo moje vůbec první podium a vloni to bylo první podium pro Hyundai."
Vloni se Hyundai v Mexiku dařilo (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
O toto umístění však Thierry Neuville se svým spolujezdcem, Nicolasem Gilsoulem, málem přišli, když na přejezdu z poslední RZ na vyhlášení museli bojovat s prasklým chladičem. Tehdy se posádce náramně hodilo pivo, které dostali na oslavu v cíli Power Stage.
A jak se na soutěž těší Dani Sordo? "Už se hodně těším, až se v Mexiku zase přidám k týmu. Bylo ale dobrým rozhodnutím vypustit Švédsko a plně se zotavit," říká Španěl, který při tréninku spadl z kola a zlomil si dvě žebra. "Tým tam se dvěma auty v TOP5 dosáhl skvělého výsledku, ale samozřejmě bych u toho byl rád osobně."
V rámci přípravy testovali Neuville, Sordo i Paddon minulý týden ve Španělsku. "Ve Španělsku jsme měli dobrý test na cestách, které jsou hodně podobné těm mexickým," říká Hayden Paddon. V Mexiku však čeká jak na jezdce, tak i na vozy trochu jiná výzva. "Vysoká nadmořská výška a vysoké teploty jsou jak pro nás, pro jezdce, tak i pro auta velmi obtížné," pokračuje Neuville. Toto specifikum si plně uvědomuje také šéf týmu, Nandan: "Vysoké výšky budou klíčovým faktorem. Motor jsme na naší testovací stolici za těchto podmínek testovali."
Na motoru by navíc mělo být několik vylepšení, která by mu měla pomoci řídký vzduch lépe zvládat. Jezdci se ale budou v Mexiku muset obejít ještě bez řazení pádly pod volantem. "I nadále je testujeme, ale potřebují ještě nějaké finální doladění. Věříme však, že do Argenitiny budou připravena," zakončil Michel Nandan.
Ve Švédsku Sorda nahradil Paddon a Novozélanďana zase Abbring, tým si připsal velmi pěkný výsledek
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?