Dani Sordo se po zranění vrací pro Rally Mexiko do sestavy továrního týmu Hyundai. Na nasazení řazení pomocí pádel pod volantem si ale posádky tohoto týmu musí ještě počkat.
Hyundai by chtěl v Mexiku navázat na loňské úspěšné představení, kdy byl Thierry Neuville třetí a vyjel první podium pro v Německu bázovaný tým. Do sestavy týmu se také vrací Dani Sordo, který musel Švédsko vynechat kvůli zlomenině žeber. Třetí auto bude pilotovat Hayden Paddon. "Na Mexiko máme velice speciální vzpomínky. Tam mohl náš mladý tým vloni slavit poprvé podium ve WRC. Při naší třetí rally to byl výjimečný výsledek a nezapomenutelná událost," říká šéf týmu, Michel Nandan.
Jednička týmu, Thierry Neuville, má na soutěž ve Střední Americe vesměs pozitivní vzpomínky. "Mexiko bylo v uplynulých letech jednou z mých nejoblíbenějších rally, mohl jsem tam oslavit velké úspěchy. V uplynulých dvou letech jsem tam stál na podiu: V roce 2013 to bylo moje vůbec první podium a vloni to bylo první podium pro Hyundai."
Vloni se Hyundai v Mexiku dařilo (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
O toto umístění však Thierry Neuville se svým spolujezdcem, Nicolasem Gilsoulem, málem přišli, když na přejezdu z poslední RZ na vyhlášení museli bojovat s prasklým chladičem. Tehdy se posádce náramně hodilo pivo, které dostali na oslavu v cíli Power Stage.
A jak se na soutěž těší Dani Sordo? "Už se hodně těším, až se v Mexiku zase přidám k týmu. Bylo ale dobrým rozhodnutím vypustit Švédsko a plně se zotavit," říká Španěl, který při tréninku spadl z kola a zlomil si dvě žebra. "Tým tam se dvěma auty v TOP5 dosáhl skvělého výsledku, ale samozřejmě bych u toho byl rád osobně."
V rámci přípravy testovali Neuville, Sordo i Paddon minulý týden ve Španělsku. "Ve Španělsku jsme měli dobrý test na cestách, které jsou hodně podobné těm mexickým," říká Hayden Paddon. V Mexiku však čeká jak na jezdce, tak i na vozy trochu jiná výzva. "Vysoká nadmořská výška a vysoké teploty jsou jak pro nás, pro jezdce, tak i pro auta velmi obtížné," pokračuje Neuville. Toto specifikum si plně uvědomuje také šéf týmu, Nandan: "Vysoké výšky budou klíčovým faktorem. Motor jsme na naší testovací stolici za těchto podmínek testovali."
Na motoru by navíc mělo být několik vylepšení, která by mu měla pomoci řídký vzduch lépe zvládat. Jezdci se ale budou v Mexiku muset obejít ještě bez řazení pádly pod volantem. "I nadále je testujeme, ale potřebují ještě nějaké finální doladění. Věříme však, že do Argenitiny budou připravena," zakončil Michel Nandan.
Ve Švédsku Sorda nahradil Paddon a Novozélanďana zase Abbring, tým si připsal velmi pěkný výsledek
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?