Hyundai před Mexikem: Sordo se po zranění vrací do továrního týmu

Hyundai Shell WRT
Hyundai Shell WRT, foto: Hyundai Motorsport/McKlein
iM2 5. března 2015 20:06
Sdílej:

Dani Sordo se po zranění vrací pro Rally Mexiko do sestavy továrního týmu Hyundai. Na nasazení řazení pomocí pádel pod volantem si ale posádky tohoto týmu musí ještě počkat.

Hyundai by chtěl v Mexiku navázat na loňské úspěšné představení, kdy byl Thierry Neuville třetí a vyjel první podium pro v Německu bázovaný tým. Do sestavy týmu se také vrací Dani Sordo, který musel Švédsko vynechat kvůli zlomenině žeber. Třetí auto bude pilotovat Hayden Paddon. "Na Mexiko máme velice speciální vzpomínky. Tam mohl náš mladý tým vloni slavit poprvé podium ve WRC. Při naší třetí rally to byl výjimečný výsledek a nezapomenutelná událost," říká šéf týmu, Michel Nandan.

Jednička týmu, Thierry Neuville, má na soutěž ve Střední Americe vesměs pozitivní vzpomínky. "Mexiko bylo v uplynulých letech jednou z mých nejoblíbenějších rally, mohl jsem tam oslavit velké úspěchy. V uplynulých dvou letech jsem tam stál na podiu: V roce 2013 to bylo moje vůbec první podium a vloni to bylo první podium pro Hyundai."

Vloni se Hyundai v Mexiku dařilo (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)

O toto umístění však Thierry Neuville se svým spolujezdcem, Nicolasem Gilsoulem, málem přišli, když na přejezdu z poslední RZ na vyhlášení museli bojovat s prasklým chladičem. Tehdy se posádce náramně hodilo pivo, které dostali na oslavu v cíli Power Stage. 

A jak se na soutěž těší Dani Sordo? "Už se hodně těším, až se v Mexiku zase přidám k týmu. Bylo ale dobrým rozhodnutím vypustit Švédsko a plně se zotavit," říká Španěl, který při tréninku spadl z kola a zlomil si dvě žebra. "Tým tam se dvěma auty v TOP5 dosáhl skvělého výsledku, ale samozřejmě bych u toho byl rád osobně."

V rámci přípravy testovali Neuville, Sordo i Paddon minulý týden ve Španělsku. "Ve Španělsku jsme měli dobrý test na cestách, které jsou hodně podobné těm mexickým," říká Hayden Paddon. V Mexiku však čeká jak na jezdce, tak i na vozy trochu jiná výzva. "Vysoká nadmořská výška a vysoké teploty jsou jak pro nás, pro jezdce, tak i pro auta velmi obtížné," pokračuje Neuville. Toto specifikum si plně uvědomuje také šéf týmu, Nandan: "Vysoké výšky budou klíčovým faktorem. Motor jsme na naší testovací stolici za těchto podmínek testovali."

Na motoru by navíc mělo být několik vylepšení, která by mu měla pomoci řídký vzduch lépe zvládat. Jezdci se ale budou v Mexiku muset obejít ještě bez řazení pádly pod volantem. "I nadále je testujeme, ale potřebují ještě nějaké finální doladění. Věříme však, že do Argenitiny budou připravena," zakončil Michel Nandan.

Ve Švédsku Sorda nahradil Paddon a Novozélanďana zase Abbring, tým si připsal velmi pěkný výsledek

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.