Jezdci M-Sportu by se v Mexiku rádi vyvarovali problémů

Tänak, Ott - Mölder, Raigo
Tänak, Ott - Mölder, Raigo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 5. března 2015 21:55
Sdílej:

Elfyn Evans a Ott Tänak moc dobře ví o specialitách soutěže v Mexiku, kde je nejlepší cestou, jak získat dobrý výsledek, kvůli chybějícímu výkonu, čistý jízdní styl.

Rally Mexiko bude pro všechny účastníky WRC představovat trochu odlišnou výzvu. "Vysoké teploty hrají na této soutěži velkou roli. K tomu se přidává vysoká nadmořská výška, kvůli které musí být člověk v nejlepší fyzické kondici," říká úvodem Elfyn Evans. V mexických vysokých nadmořských je mnohem řídší vzduch, než na co jsou posádky běžně zvyklé. "Pro tělo to může být malý šok, díky tomu tam jezdíme o něco dříve a děláme tam nějaký fitness, abychom se plně aklimatizovali," pokračuje Velšan. 

To jeho estonský týmový kolega má trochu jiný postup přípravy. "Každý večer jsem byl v sauně, ale není to to samé," říká Ott Tänak. S vysokou nadmořskou výškou se samozřejmě budou muset poprat také jejich speciály, vzláště motory. "Výkon motoru citelně klesá, díky tomu se jezdí mírnějším a méně agresivním stylem," pokračuje Evans. "Jezdecké chyby už takřka nemáte šanci dohnat. Když přijdete o rychlost před dlouhou rovinkou nebo rychlou zatáčkou, tak můžete ztratit hodně času. Musíte tak mít dobrý rytmus, je to skoro takové, jako byste jeli s Fiestou R2 s předním náhonem."

Tänak soutěž blíže popisuje následovně: "Zkoušky z prvního dne jsou opravdu těžké, ty musí člověk projet čistě a vyvarovat se problémů. Když je dobrý pocit, tak můžete trochu zatlačit. Důležité ale i nadále bude, jet čistě. Pokud se nám to podaří a budeme krůček po krůčku zvyšovat naše tempo, tak by to mohla být dobrá rally."

Jeho týmový kolega, Elfyn Evans, ví, jak v Mexiku vyjet dobrý výsledek, vloni ze dojel čtvrtý. "Loňský výsledek byl pro nás překvapením. Je to těžká soutěž, na které měla spousta lidí problémy. Z toho jsme mohli těžit." Podobnou taktiku mladík zvolí také letos. "Je důležité vyvarovat se problémů. Pokud se nám to podaří a budeme moci jet trochu rychleji, tak by to mohla být opět dobrá rally. Chceme stejnou výkonnost, jakou jsme předváděli na Monte Carlu a ve Švédsku, ovšem bez chyb." 

Na předsoutěžním testu se jezdilo samozřejmě na šotolině, jezdci si na tento povrch potřebovali zase po delší době zvyknout. "Už od loňského září jsme na šotolině nejeli, díky tomu to byl v první moment docela podivný pocit. Při dvou testovacích dních během tohoto [minulého] týdne jsme si na to ale zase zvykli," uzavřel Evans.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.