Elfyn Evans a Ott Tänak moc dobře ví o specialitách soutěže v Mexiku, kde je nejlepší cestou, jak získat dobrý výsledek, kvůli chybějícímu výkonu, čistý jízdní styl.
Rally Mexiko bude pro všechny účastníky WRC představovat trochu odlišnou výzvu. "Vysoké teploty hrají na této soutěži velkou roli. K tomu se přidává vysoká nadmořská výška, kvůli které musí být člověk v nejlepší fyzické kondici," říká úvodem Elfyn Evans. V mexických vysokých nadmořských je mnohem řídší vzduch, než na co jsou posádky běžně zvyklé. "Pro tělo to může být malý šok, díky tomu tam jezdíme o něco dříve a děláme tam nějaký fitness, abychom se plně aklimatizovali," pokračuje Velšan.
To jeho estonský týmový kolega má trochu jiný postup přípravy. "Každý večer jsem byl v sauně, ale není to to samé," říká Ott Tänak. S vysokou nadmořskou výškou se samozřejmě budou muset poprat také jejich speciály, vzláště motory. "Výkon motoru citelně klesá, díky tomu se jezdí mírnějším a méně agresivním stylem," pokračuje Evans. "Jezdecké chyby už takřka nemáte šanci dohnat. Když přijdete o rychlost před dlouhou rovinkou nebo rychlou zatáčkou, tak můžete ztratit hodně času. Musíte tak mít dobrý rytmus, je to skoro takové, jako byste jeli s Fiestou R2 s předním náhonem."
Tänak soutěž blíže popisuje následovně: "Zkoušky z prvního dne jsou opravdu těžké, ty musí člověk projet čistě a vyvarovat se problémů. Když je dobrý pocit, tak můžete trochu zatlačit. Důležité ale i nadále bude, jet čistě. Pokud se nám to podaří a budeme krůček po krůčku zvyšovat naše tempo, tak by to mohla být dobrá rally."
Jeho týmový kolega, Elfyn Evans, ví, jak v Mexiku vyjet dobrý výsledek, vloni ze dojel čtvrtý. "Loňský výsledek byl pro nás překvapením. Je to těžká soutěž, na které měla spousta lidí problémy. Z toho jsme mohli těžit." Podobnou taktiku mladík zvolí také letos. "Je důležité vyvarovat se problémů. Pokud se nám to podaří a budeme moci jet trochu rychleji, tak by to mohla být opět dobrá rally. Chceme stejnou výkonnost, jakou jsme předváděli na Monte Carlu a ve Švédsku, ovšem bez chyb."
Na předsoutěžním testu se jezdilo samozřejmě na šotolině, jezdci si na tento povrch potřebovali zase po delší době zvyknout. "Už od loňského září jsme na šotolině nejeli, díky tomu to byl v první moment docela podivný pocit. Při dvou testovacích dních během tohoto [minulého] týdne jsme si na to ale zase zvykli," uzavřel Evans.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.