Elfyn Evans a Ott Tänak moc dobře ví o specialitách soutěže v Mexiku, kde je nejlepší cestou, jak získat dobrý výsledek, kvůli chybějícímu výkonu, čistý jízdní styl.
Rally Mexiko bude pro všechny účastníky WRC představovat trochu odlišnou výzvu. "Vysoké teploty hrají na této soutěži velkou roli. K tomu se přidává vysoká nadmořská výška, kvůli které musí být člověk v nejlepší fyzické kondici," říká úvodem Elfyn Evans. V mexických vysokých nadmořských je mnohem řídší vzduch, než na co jsou posádky běžně zvyklé. "Pro tělo to může být malý šok, díky tomu tam jezdíme o něco dříve a děláme tam nějaký fitness, abychom se plně aklimatizovali," pokračuje Velšan.
To jeho estonský týmový kolega má trochu jiný postup přípravy. "Každý večer jsem byl v sauně, ale není to to samé," říká Ott Tänak. S vysokou nadmořskou výškou se samozřejmě budou muset poprat také jejich speciály, vzláště motory. "Výkon motoru citelně klesá, díky tomu se jezdí mírnějším a méně agresivním stylem," pokračuje Evans. "Jezdecké chyby už takřka nemáte šanci dohnat. Když přijdete o rychlost před dlouhou rovinkou nebo rychlou zatáčkou, tak můžete ztratit hodně času. Musíte tak mít dobrý rytmus, je to skoro takové, jako byste jeli s Fiestou R2 s předním náhonem."
Tänak soutěž blíže popisuje následovně: "Zkoušky z prvního dne jsou opravdu těžké, ty musí člověk projet čistě a vyvarovat se problémů. Když je dobrý pocit, tak můžete trochu zatlačit. Důležité ale i nadále bude, jet čistě. Pokud se nám to podaří a budeme krůček po krůčku zvyšovat naše tempo, tak by to mohla být dobrá rally."
Jeho týmový kolega, Elfyn Evans, ví, jak v Mexiku vyjet dobrý výsledek, vloni ze dojel čtvrtý. "Loňský výsledek byl pro nás překvapením. Je to těžká soutěž, na které měla spousta lidí problémy. Z toho jsme mohli těžit." Podobnou taktiku mladík zvolí také letos. "Je důležité vyvarovat se problémů. Pokud se nám to podaří a budeme moci jet trochu rychleji, tak by to mohla být opět dobrá rally. Chceme stejnou výkonnost, jakou jsme předváděli na Monte Carlu a ve Švédsku, ovšem bez chyb."
Na předsoutěžním testu se jezdilo samozřejmě na šotolině, jezdci si na tento povrch potřebovali zase po delší době zvyknout. "Už od loňského září jsme na šotolině nejeli, díky tomu to byl v první moment docela podivný pocit. Při dvou testovacích dních během tohoto [minulého] týdne jsme si na to ale zase zvykli," uzavřel Evans.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.