Elfyn Evans a Ott Tänak moc dobře ví o specialitách soutěže v Mexiku, kde je nejlepší cestou, jak získat dobrý výsledek, kvůli chybějícímu výkonu, čistý jízdní styl.
Rally Mexiko bude pro všechny účastníky WRC představovat trochu odlišnou výzvu. "Vysoké teploty hrají na této soutěži velkou roli. K tomu se přidává vysoká nadmořská výška, kvůli které musí být člověk v nejlepší fyzické kondici," říká úvodem Elfyn Evans. V mexických vysokých nadmořských je mnohem řídší vzduch, než na co jsou posádky běžně zvyklé. "Pro tělo to může být malý šok, díky tomu tam jezdíme o něco dříve a děláme tam nějaký fitness, abychom se plně aklimatizovali," pokračuje Velšan.
To jeho estonský týmový kolega má trochu jiný postup přípravy. "Každý večer jsem byl v sauně, ale není to to samé," říká Ott Tänak. S vysokou nadmořskou výškou se samozřejmě budou muset poprat také jejich speciály, vzláště motory. "Výkon motoru citelně klesá, díky tomu se jezdí mírnějším a méně agresivním stylem," pokračuje Evans. "Jezdecké chyby už takřka nemáte šanci dohnat. Když přijdete o rychlost před dlouhou rovinkou nebo rychlou zatáčkou, tak můžete ztratit hodně času. Musíte tak mít dobrý rytmus, je to skoro takové, jako byste jeli s Fiestou R2 s předním náhonem."
Tänak soutěž blíže popisuje následovně: "Zkoušky z prvního dne jsou opravdu těžké, ty musí člověk projet čistě a vyvarovat se problémů. Když je dobrý pocit, tak můžete trochu zatlačit. Důležité ale i nadále bude, jet čistě. Pokud se nám to podaří a budeme krůček po krůčku zvyšovat naše tempo, tak by to mohla být dobrá rally."
Jeho týmový kolega, Elfyn Evans, ví, jak v Mexiku vyjet dobrý výsledek, vloni ze dojel čtvrtý. "Loňský výsledek byl pro nás překvapením. Je to těžká soutěž, na které měla spousta lidí problémy. Z toho jsme mohli těžit." Podobnou taktiku mladík zvolí také letos. "Je důležité vyvarovat se problémů. Pokud se nám to podaří a budeme moci jet trochu rychleji, tak by to mohla být opět dobrá rally. Chceme stejnou výkonnost, jakou jsme předváděli na Monte Carlu a ve Švédsku, ovšem bez chyb."
Na předsoutěžním testu se jezdilo samozřejmě na šotolině, jezdci si na tento povrch potřebovali zase po delší době zvyknout. "Už od loňského září jsme na šotolině nejeli, díky tomu to byl v první moment docela podivný pocit. Při dvou testovacích dních během tohoto [minulého] týdne jsme si na to ale zase zvykli," uzavřel Evans.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.